  • 1. Data: 2003-04-26 11:41:41
    Temat: odwolanie
    Od: "Frank" <f...@g...pl.nospam>

    Witam

    Sorry, ze powtarzam pytanie ale moze ktos w tej sprawie sie orientuje.
    Mam pytanie. Czy w KPA czy w KC lub innym kodeksie jest jakis paragraf na
    temat procedury odwolawczej? Chodzi mi tu o to, czy urzad moze rozpoczac
    postepowanie egzekucyjne jeszcze przed odpowiedzia na moje odwolanie? I jaki
    jest okres na odwolanie (przypuszczam, ze jest rozna - ale w tym
    (moim)przypadku ustawa nic nie wspomina na temat odwolania). Chodzi tu o
    kare za parkowanie (to nie jest mandat!)

    Pozdrawiam
    Frank

  • 2. Data: 2003-04-26 18:36:35
    Temat: Odp: odwolanie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Frank <f...@g...pl.nospam> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8drl7$cpe$...@l...my.domain...
    > Witam
    >
    > Sorry, ze powtarzam pytanie ale moze ktos w tej sprawie sie orientuje

    A nie opowiedzialem Ci juz? Hmm... Starosc nie radosc...
    .
    > Mam pytanie. Czy w KPA czy w KC lub innym kodeksie jest jakis paragraf na
    > temat procedury odwolawczej?

    Oczywiscie, i to nie paragraf, ale cale wielkie dzialy - W KPA i
    KPC(ywilnego).

    > Chodzi mi tu o to, czy urzad moze rozpoczac
    > postepowanie egzekucyjne jeszcze przed odpowiedzia na moje odwolanie?

    A jak to procedura? Jak urzad, to pewnie administracyjna. Powiedz jeszcze
    jaka sprawa, bo jesli podatkowa, to stosuje sie ustawe ordunacja podatkowa i
    , o ile mnie pamiec nie myli, zlozenie odwolania nie wstrzymuje wykonania
    decyzji.

    I jaki
    > jest okres na odwolanie (przypuszczam, ze jest rozna - ale w tym
    > (moim)przypadku ustawa nic nie wspomina na temat odwolania).

    Jaka ustawa?

    > Chodzi tu o
    > kare za parkowanie (to nie jest mandat!)

    Aaaaa.... Hmmm... A co to jest? ( no to juz przynajmniej wiemy, ze nie
    podatek :-) ).

    W post. administracyjnym niektore odwolania moge wstrzymywac wykonanie
    decyzji, ale nie wszystkie. Pytanie - co to jest, co oni egzekwuja?

    Depi.

  • 3. Data: 2003-04-30 12:11:14
    Od: "Frank" <f...@g...pl.nospam>

    Witam

    > W post. administracyjnym niektore odwolania moge wstrzymywac wykonanie
    > decyzji, ale nie wszystkie. Pytanie - co to jest, co oni egzekwuja?

    ZDM powoduje sie na ustawe z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
    ktora upowaznila Rade Ministrow do okreslenia szczegolowych zasad
    wprowadzania oplat za parkowanie. Z koleji Rada Ministrow przekazala swoje
    uprawnienia radom miast (gmin). Rady mialy takze ustalac stawki oplat lamiac
    art. 94 konstytucji. Teraz na podstawie Uchwały Rady Miasta egzekwuja kare
    pieniezna!

    Pozdrawiam
    Frank