  • 1. Data: 2003-04-26 10:08:34
    Temat: Wezwanie do zapłaty komisariatu policji
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    Po przeszło 2 latach sprawy i studiowaniu prawa na pl.soc.prawo stało sie:

    1. pisałem kiedyś, że policja zabrała mi z firmy komputery sporej wartości
    (30 tys PLN) - pod nielegalnego posiadania oprogramowania bez zgody
    prokuratora (dostałem ją po 3 miesiącach od zabrania sprzetu)

    2. prokurator po 1,5 roku umozył sprawe - brak znamion czy nie wyczerpuje
    znamion nie pamietam jak tobylo napisane

    3. pół roku chodziłem po uprawomocnieniu się nakazu wydania sprzętu do
    komendy żeby wydali mi sprzęt, po pewnym czasie oddali mi mały kawałek wart
    jakieś 4 tys PLN (reszta była mi okazana ale odmówiłem odebrania bo mienie
    było połamane, rozgrabione, zniszczone)

    4. po przestudiowaniu pl.soc.prawo i kilku ciekawych książek napisałem
    wezwanie na komisariat z do wiadomości komendand gówny policji we Wrocławiu
    wzywający do zapłaty różnicy pomiędzy tym co zabrali (sami to wycenili na 30
    tys PLN powołując biegłego) a tym co wydali (4 tys PLN) oraz wyznaczyłem 14
    dniowy termin do zapłaty podając namiary na mnie nie na rachunek bankowy

    co się stało?:
    otrzymuje telefon od pracownika komendy (zajmował się magazynem) i bardzo
    grzecznie prosił żebym stawił się w sobotę i pomógł mu skatalogować to co
    nie zostało wydane bo on coś znalazł ale nie wie czy to to co trzeba i
    wogóle zebym przyszedł pomóc mu rozwiązać tę sprawę bo komendant go zabije a
    i tak już musiał pisać 4 stronicowy raport i podobno naczelnik komisariatu
    bardzo trzęsie portkami (z magazynierem mam dobry układ )

    pytanie:
    1. czy iść pomagać?
    2. czy komenda wypłaci mi kwotę o którą prosiłem i która w sumie jest
    niesporna bo obie strony na piśmie przyjęły wartość wydanego sprzętu
    (głównie chodzi mi o praktykę czy komendy stosują się do takich wezwań czy
    to tylko pro forma)
    3. ile trwa sprawa cywilna
    4. ile mogę zarządać odszkodowania czy zadość uczynienia? - treż chodzi mi
    bardziej o praktykę niż o to co jest napisane ;) jeżeli rozpocznie się
    sprawa cywilna i ile mogę zarzadać jeżeli dobrowolnie zapłaca?

    Pozdrawiam
    będę bardzo wdzięczny za odpowiedź

    Icek

  • 2. Data: 2003-04-26 12:26:46
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty komisariatu policji
    Od: p...@o...pl

    > Witam
    >
    > Po przeszło 2 latach sprawy i studiowaniu prawa na pl.soc.prawo stało sie:

    [...ciach...]

    http://forum.sow.pl

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2003-04-26 21:28:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1. czy iść pomagać?

    Twoja dobra wola. Jeśli możesz pomóc, to idź. Obowiązku nie masz

> [...]
    | niesporna bo obie strony na piśmie przyjęły wartość wydanego sprzętu
    | (głównie chodzi mi o praktykę czy komendy stosują się do takich wezwań czy

    W sumie w skutek wadliwego funkcjonowania magazynu poniosłeś straty. Więc
    pewnie Ci się należy. Tylko, że do wyliczenia strat mam pewne wątpliwości.
    Moim zdaniem należy powołać biegłego i ustalić wartość, jaką by miał
    zabezpieczony sprzęt w chwili obecnej, gdyby był prawidłowo przechowywany.
    Od tej wartości odjąć wartość tego, co dostałeś. Pozostała kwota jest moim
    zdaniem do uzyskania.

    Zastosowany przez Ciebie sposób obliczenia odszkodowania mógłby mieć miejsce
    tylko, gdyby udowodniono, że zatrzymanie sprzętu było bezzasadne. A to nie
    to samo, że Ciebie uniewinniono czy też orzeczono brak cech przestępstwa.

    | 3. ile trwa sprawa cywilna

    Taka, to może faktycznie trwać albo bardzo krótko, albo bardzo długo. Będzie
    pewnie precedens. Ale wydaje mi się, że jeśli tylko nie będziesz szalał z
    żądaniami, to jest duża szansa na kompromis. Nikomu nie będzie zależało na
    rozgłosie, bo w sumie - z tego co piszesz - to racja raczej jest po Twojej
    stronie bezspornie. Przynajmniej co do prawa do odszkodowania. Pozostaje
    kwestia jego wysokości.

    | 4. ile mogę zażądać odszkodowania czy zadość uczynienia? - treż chodzi mi
    | bardziej o praktykę niż o to co jest napisane ;) jeżeli rozpocznie się
    | sprawa cywilna i ile mogę zarzadać jeżeli dobrowolnie zapłaca?

    Jak napisałem, wydaje mi się, że uczciwie byłoby żądać różnicy wartości
    pomiędzy prawidłowo przechowywanym sprzętem, a wydanym Tobie, wg cen
    obowiązujących teraz.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 4. Data: 2003-04-26 22:04:26
    Od: a...@a...com (A78p2w)

    >pytanie:
    >1. czy i?ae pomagaae?
    >2. czy komenda wyp?aci mi kwot? o któr? prosi?em i która w sumie jest
    >niesporna bo obie strony na pi?mie przyj??y warto?ae wydanego sprz?tu
    >(g?ównie chodzi mi o praktyk? czy komendy stosuj? si? do takich wezwa? czy
    >to tylko pro forma)
    >3. ile trwa sprawa cywilna

    Dluuuuuuuuuuugo

    >4. ile mog? zarz?daae odszkodowania czy zado?ae uczynienia? - tre? chodzi mi
    >bardziej o praktyk? ni? o to co jest napisane ;) je?eli rozpocznie si?
    >sprawa cywilna i ile mog? zarzadaae je?eli dobrowolnie zap?aca?
    >

    >Pozdrawiam
    >b?d? bardzo wdzi?czny za odpowied 1/4

    Sugeruje pozwac ich, prokuratora oraz tych specow od wlasnosci intelektualnej
    na sznurku ktorych prokurator dzialal.
    A do tego zrobic strone w internecie na nauczke wszystkim innym.

  • 5. Data: 2003-04-27 00:58:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > obecnej, gdyby był prawidłowo przechowywany. Od tej wartości
    > odjąć wartość tego, co dostałeś. Pozostała kwota jest moim
    Gdyby sprzęt w chwilizatrzymania wart był 100zł uczciwe byłoby
    zwrócenie tejże kwoty dziś.
    Szkoda jest właśnie w tej wysokości. Prawidłowe gospodarowanie to nie
    tylko prawidłowe przechowywanie ale również w odpowiednim czasie
    podjęta decyzja o pozbyciu się starzejącego się technologicznie
    sprzętu. Przykładowo: ileś czasu temu używany nawet sprzet klasy
    pentiumII wart był dużo więcej niż dziś nowy PentiumIV 1Mhz.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-04-27 09:27:31
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

> [...]
    > sprzętu. Przykładowo: ileś czasu temu używany nawet sprzet klasy
    > pentiumII wart był dużo więcej niż dziś nowy PentiumIV 1Mhz.
    nie do końca zrozumiełem, wg Ciebie stratny jestem 100 PLN czy jaoś nie
    rozumiem wątku ;)

    Pozdr
    Icek

  • 7. Data: 2003-04-27 10:54:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Sugeruje pozwac ich, prokuratora oraz tych specow od wlasnosci
    intelektualnej
    | na sznurku ktorych prokurator dzialal.
    | A do tego zrobic strone w internecie na nauczke wszystkim innym.

    Rozumiem, ze przez "ich" rozumiesz policje. Z tym sie zgodze, pod warunkiem,
    ze nie zdolacie sie dogadac poza sala sadowa.
    Natomiast zupelnie nie rozumiem podstaw pozywania prokuratora, skoro po
    przeprowadzonym postepowaniu wlasnie jego dzialania doprowadzily do podjecia
    decyzji o zwrocie sprzetu.
    Otwarta pozostaje sprawa pozwania pokrzywdzonego. Tu nalezaloby dokladnie
    rozwazyc, czy w chwili skladania wniosku o sciganie goscie dzialali w zlej,
    czy w dobrej wierze. Gdyby udalo sie udowodnic zla wole z ich strony, albo
    jakies niedopelnienie, to ewentualnie moznaby dazyc do udowodnienia, ze
    zlozone przez nich zawiadomienie opiewalo przestepstwo niedopelnione. W
    dalszej kolejnosci skutkowaloby to odpowiedzialnoscia karna oraz cywilna.
    Ale mamy zbyt malo danych dotyczacych okolicznosci zatrzymania sprzetu, by
    podejmowac taka decyzje.

    --
    Jestem tylko czlowiekiem i moge sie mylic. Przedstawiony wyzej
    punkt widzenia jest moja prywatna opinia i upraszam o nie trakto-

  • 8. Data: 2003-04-27 10:59:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Gdyby sprzęt był prawidłowo
    przechowywany, to Michał musiałby go przyjąć i nie miałby prawa do żadnego
    odszkodowania. A zatem przekładając to na wartość materialną, otrzymałby
    równowartość tego sprzętu o wartości odpowiadającej mu w chwili wydania, a
    nie w chwili zatrzymania. Skoro w wyniku niewłaściwego przechowywania
    wartość sprzętu uległa zmniejszeniu, więc powinno się to odnosić do jego
    wartości w chwili wydania.

    Powyższe należy wyraźnie oddzielić o utraty wartości sprzętu w wyniku jego
    prawidłowego przechowywania. Odszkodowanie z tego tytułu byłoby należne
    tylko w wypadku stwierdzenia bezzasadności zatrzymania. I byłoby wówczas
    niezależne od odszkodowania za straty powstałe w wyniku przechowywania.

    Czyli do wartości sprzętu w chwili zatrzymania moglibyśmy się odnosić tylko
    i wyłącznie wówczas, gdyby uznano zatrzymanie przedmiotów jako bezzasadne.
    No i wówczas odszkodowanie należałoby obliczać jako sumę:

    1. utraty wartości sprzętu prawidłowo przechowywanego wynikającą z spadku
    cen i postępu technologii;
    2. utraty wartości sprzętu wynikającego ze złego przechowywania w
    odniesieniu do jego wartości w chwili wydania

  • 9. Data: 2003-04-27 14:46:44
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > 4. ile moge zarządac odszkodowania czy zadośc uczynienia? - trez
    > chodzi mi bardziej o praktyke niz o to co jest napisane ;) jezeli
    > rozpocznie sie sprawa cywilna i ile moge zarzadac jezeli dobrowolnie
    > zaplaca?

    Zadoscuczynienie...? Wcale. Odszkodowanie - do wysokosci poniesionej szkody.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2003-04-28 17:13:23
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

> [...]
    > i wyłącznie wówczas, gdyby uznano zatrzymanie przedmiotów jako bezzasadne.
    > No i wówczas odszkodowanie należałoby obliczać jako sumę:
    czy brak znamion przestępstwa czy jakoś tak to jest wg Ciebie "bezzasadne" ?

    Pozdr

    MI