    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: pomocy - bardzo pilne...
    Date: Sat, 26 Apr 2003 20:30:23 +0200

    Użytkownik paollo <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8ebtm$hjj$...@k...task.gda.pl...

    Cofam to, co napisalem obok - powinienem byl najpierw przeczytac to :-)

> [...]
    członkostwo
    > w OFE
    > 2. za zawarcie umowy ubezpieczenia emerytalnego z pracownikami PTE oraz
    > innych PTE
    >
    > 4.9 W przypadku gdy Pracownik nie nabędzie prawa do wynagrodzenia
    > prowizyjnego stosownie do postanowień pkt 4.4 i 4.5 Pracownik zobowiązuje
    > się do zwrotu na rzecz Pracodawcy pobranej zaliczki i niniejszym,
    stosownie
    > do art. 91 Kodeksu Pracy upoważnia Pracodawcę do potrącenia pobranych
    > zaliczek z jakichkolwiek wymagalnych należności przysługujących
    Pracownikowi
    > od Pracodawcy.
    >
    > tyle cytatu. na moje, to mogliby ode mnie teraz żądać tych pieniędzy,
    gdyby
    > były "jakiekolwiek wymagalne należności" przysługujące mi od tej firmy. a
    > takowych nie ma, więc chyba mogą mnie pocałować... czy się mylę?

    Niestety - to postanowienie tyczy sie jedynie kwestii potracania. Nie musza
    jednak potracac - moga egzekwowac inaczej.

    > rzecz dotyczy 1999 roku, czy po prawie czterech latach mają jeszcze prawo
    mi
    > zawracać tym głowę?

    Wedlug mnie nie - w swietle tego, ze to umowa o prace byla i zrobili to jako
    zaliczki ( teoretycznie dla nich korzystniejsze ), to termin przedawnienia z
    art. 291 Kodeksu pracy juz uplynal ( 3 lata ).

    Depi.