  • 1. Data: 2004-08-24 09:03:20
    Temat: policja po cywilnemu
    Od: "Anonymous" <N...@n...com>

    Nieraz zdarza sie ze podczas zatrzymywania przestepcow policjanci ubrani sa
    po cywilnemu lub/i poruszaja sie zwyklymi samochodami zamiast radiowozow.
    Do takich sytuacji (gdy policjant nie ma na sobie munduru ani nie jedzie
    radiowozem - czyli jest nierozpoznawalny) mam pare pytan:

    1. Co mozna zrobic w wypadku zatrzymania przez takiego policjanta oprocz
    checi obejrzenia legitymacji aby zweryfikowac jego prawdziwosc ? (np. gdy
    kwestionujemy prawdziwosc legitymacji).
    2. Nieraz widzialem w tv gdzie jak zatrzymywali przestepce wyskakiwalo z aut
    paru uzbrojonych policjantow po cywilnemu i natychmiast go obezwladnialo.
    Czy w wypadku jesli zatrzymywana osoba bedzie sie bronic i uszkodzi
    policjanta to bedzie za to odpowiadac ? Przeciez nie jest w stanie
    zorientowac sie czy to jest napad, czy jest faktycznie zatrzymywany przez
    policje. Czy jest to uzasadnione obrona konieczna ? Kazdy moze podczas
    napadu krzyknac "Stoj! Policja" lub cos w tym stylu

  • 2. Data: 2004-08-24 10:17:05
    Temat: Re: policja po cywilnemu
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

    Użytkownik "Anonymous" <N...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > policje. Czy jest to uzasadnione obrona konieczna ? Kazdy moze podczas
    > napadu krzyknac "Stoj! Policja" lub cos w tym stylu

    Można zadzwonić do jednostki policji w której pracuje funkcjonariusz i
    zweryfikować dane z legitymacji.

  • 3. Data: 2004-08-24 11:48:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Można zadzwonić do jednostki policji w której pracuje funkcjonariusz i
    > zweryfikować dane z legitymacji.

    a za terenem zabudowanym nie trezba sie zatrzymywac ale trezba do
    najblizszedj jednostki policji dojechac.
    (zdaje sie ze nawet ubranym jak policjanci nie trezba)

    Ale o ile mnie pamiec nie myli to juz zastrzelili kobiete ktora tak wlasnie
    postapila (nie trafili w opony? :))

    P.

  • 4. Data: 2004-08-24 15:59:35
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sie o godzinie 12:17, na pl.soc.prawo, cosmo napisał(a):

    > Można zadzwonić do jednostki policji w której pracuje funkcjonariusz i
    > zweryfikować dane z legitymacji.

    Zaiste - rewelacyjna odpowiedź. Zanim wyjmie telefon z kieszeń, pod
    warunkiem że posiada komórek - zostanie zmaltretowany przez ekipę.

    Pytanie brzmiało czy przy takiej akcji, gdy osoba zatrzymywana podczas
    swojej obrony "uszkodzi" jednego - jak się póżniej okaże - policjanta,
    odpowie za napaść na funkcjonariusza na służbie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-08-24 16:18:55
    Od: "Beeslip" <k...@p...onet.pl>

    > Czy w wypadku jesli zatrzymywana osoba bedzie sie bronic i uszkodzi
    > policjanta to bedzie za to odpowiadac ?

    Sluszne pytanie, sam o malo nie uzylem paralizatora na policjancie w cywilu.
    Bylem prawie pewny, ze to jakis narwany typ, ktory bedzie chcial mnie bic...

  • 6. Data: 2004-08-24 18:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > checi obejrzenia legitymacji aby zweryfikowac jego prawdziwosc ? (np. gdy

    Powinien mieć jeszcze odznakę. Można zadzwonić na 112 czy 997 i poprosić o
    potwierdzenie tożsamości policjanta. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
    Ale co do zasady policjant może nie pozwolić nigdzie dzwonić i już. Wówczas
    pozostaje Ci przyjąć jego legiotymację na wiarę.

> [...]
    > policje. Czy jest to uzasadnione obrona konieczna ? Kazdy moze podczas
    > napadu krzyknac "Stoj! Policja" lub cos w tym stylu

    No, tak było w Poznaniu. Co do zasady policjanci mają wówczas obowiązek
    krzyczeć POLICJA! Ale i stąd był właśnie postulat, że co do zasady w takim
    zatrzymaniu powinien brać oznakowany radiowóz, a przynajmniej umundurowani
    policjanci.

  • 7. Data: 2004-08-24 18:07:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > Ale o ile mnie pamiec nie myli to juz zastrzelili kobiete ktora tak
    wlasnie
    > postapila (nie trafili w opony? :))

    To znaczy zastrzelili ją na posterunku? Bo jak nie, to co najwyżej można
    domniemywać, że chciała tak zrobić.

  • 8. Data: 2004-08-24 18:43:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > wlasnie
    >
    > To znaczy zastrzelili ją na posterunku? Bo jak nie, to co najwyżej można
    > domniemywać, że chciała tak zrobić.

    jechala samochodem i nie chciala sie zatrzymac bo sie bala.
    NIe wiem teraz czy to rosyjkska policja czy polska, niedaleko granicy chyba
    bylo.
    Cos mi sie o uszy obilo teraz Ci dokladnie nie powiem.

    P.

    '''''"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""""""
    Szukasz miłości?
    http://tiny.pl/r48 Internetowe Biuro Miłości

    odwiedź też forum poświęcone
    językowi C++ http://cpp.g5.pl

  • 9. Data: 2004-08-24 19:14:12
    Od: "Anonymous" <N...@n...com>

> [...]
    > zatrzymaniu powinien brać oznakowany radiowóz, a przynajmniej umundurowani

    Był postulat czy taki _juz_ jest obowiazek?
    Najprosciej mowiac wyobrazmy sobie sytuacje : ide sobie ulica, a tu nagle
    podjezdzaja dwa auta i wyskakuje z nich paru gosci ktorzy powalaja mnie na
    ziemie (o ile wczesniej mnie nie zastrzela :P). Krzyknac "Policja" moze
    kazdy, nawet ja... A w momencie gdy ktos sie na ciebie rzuci lub grozi ci
    bronia to pytanie sie o legitymacje nie jest zbytnio na miejscu, bo masz
    jeszcze szanse obrony (no i ucieczki). Czy w wypadku gdy zaatakuje i zranie
    policjanta bedac pewnym ze to napad to poniose jakies konsekwencje?
    Zakladamy ze nie przekrocze granic obrony koniecznej. A czy w razie jest
    przekroczenia (np. policjant dostanie wielokrotnie nozem) odpowiadam za
    czynna napasc na funkcjonariusza czy za "normalne" przekroczenie granic
    obrony koniecznej?

  • 10. Data: 2004-08-24 21:04:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > Ale co do zasady policjant może nie pozwolić nigdzie dzwonić i już. Wówczas
    > pozostaje Ci przyjąć jego legiotymację na wiarę.

    Zawodowo...

    Wyobraź sobie sytuację, że jedziesz niezłą furą, a tutaj macha Ci
    lizakiem w nocy na leśnej drodze dwóch kolesi stojących obok cywilnego
    samochodu. Co zrobisz?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie