  • 1. Data: 2004-08-24 08:09:10
    Temat: wynajęte mieszkanie
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    Mam pytanie, jak to jest z wynajętym mieszkaniem.
    Umowa jest standardowa.
    Czy w trakcie obowiązywania umowy właściciel może wejść do mieszkania jeżeli
    wynajmujący nie wyraża na to zgody.
    Sytuacja nie jest kryzysowa (nie ma pożaru, zalania itp.) tylko właściciel
    chce pokazywać wnętrze następnemu chętnemu (zaznaczam - w trakcie
    obowiązywania umowy dla aktualnego wynajmującego).

    Zgóry dziękuje
    M.

  • 2. Data: 2004-08-24 11:12:12
    Temat: Re: wynajęte mieszkanie
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "MerlinXP" <M...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce pokazywać wnętrze następnemu chętnemu (zaznaczam - w trakcie
    > obowiązywania umowy dla aktualnego wynajmującego).

    No oczywiscie ze moze, przeciez nadal to on jest wlascicielem. Wynajmujacy
    nie moze skutecznie mu tego zabronic.

    marekz

  • 3. Data: 2004-08-24 11:34:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cgf80c$qlt$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > No oczywiscie ze moze, przeciez nadal to on jest wlascicielem. Wynajmujacy
    > nie moze skutecznie mu tego zabronic.

    Czy aby na pewno?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-08-24 11:37:07
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    > jeżeli
    >
    > No oczywiscie ze moze, przeciez nadal to on jest wlascicielem. Wynajmujacy
    > nie moze skutecznie mu tego zabronic.
    >
    > marekz

    Moja pierwsza mysl byla taka sama, ale rozwazmy takie przypadki:
    1. Wynajmuje kamienice bankowi. Po jakims czasie (jako wlasciciel) zadam
    wpuszczenia mnie do skarbca, albo gabinetu prezesa, bo chce sobie posiedziec
    w mojej nieruchomosci.
    2. Wynajmuje mieszkanie sympatycznym studentkom, ktoregos wieczora wchodze
    sobie do mojego mieszkania i oznajmiaj, ze chce w nim (np. w sypialni)
    troche sobie posiedziec, napawac sie swoja wlasnoscia.
    Po rozwazeniu podobnych przypadkow nabralem watpliwosci.

    (?)

  • 5. Data: 2004-08-24 12:00:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > troche sobie posiedziec, napawac sie swoja wlasnoscia.
    > Po rozwazeniu podobnych przypadkow nabralem watpliwosci.

    Musial by chyba taki warunek byc zawarty w umowie. Choc moja pewnosc tez
    nieco zmalala po tych przykladach :-). Co by nie mowic stosunek najmu nie
    moze oganiczac chyba praw wlasciciela czegos tak sam z siebie.

    marekz

  • 6. Data: 2004-08-24 12:19:18
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

> [...]
    > nieco zmalala po tych przykladach :-). Co by nie mowic stosunek najmu nie
    > moze oganiczac chyba praw wlasciciela czegos tak sam z siebie.

    Wydaje mi się, że jednak ogranicza.
    Jeżeli wynajmujący może mieszkać, użytkować nieruchomość w trakcie trwania
    umowy, to oznacza chyba, że właściciel (analogicznie): nie mieszka, nie
    użytkuje - to chyba jest jakieś ograniczenie (?)

    Oczywiście to wszystko dywagacje oparte na tzw. zdrowym rozsądku, logice.
    Ciekaw jestem jak odp. przepisy o tym stanowią.

    M.

  • 7. Data: 2004-08-24 12:20:55
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    > Wydaje mi się, że jednak ogranicza.

    i dodam jeszcze, że za to ograniczenie (sobie) i udostępnienie
    (wynajmującemu) właściel pobiera tzw. czynsz - na tym chyba to polega.

    M.

  • 8. Data: 2004-08-24 13:04:29
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > chce pokazywać wnętrze następnemu chętnemu (zaznaczam - w trakcie
    > obowiązywania umowy dla aktualnego wynajmującego).

    Właściciel może wejść do swojego lokalu tylko po uprzednim uzgodnieniu tego
    z najemcą. Najemca nie może tego odmówić właścicielowi.
    Mówi o tym art.10 Ustawy o najmie lokali.

    Piciuf

  • 9. Data: 2004-08-24 13:15:16
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

> [...]
    tego
    > z najemcą. Najemca nie może tego odmówić właścicielowi.
    > Mówi o tym art.10 Ustawy o najmie lokali.

    To brzmi całkiem sensownie, dzięki.
    M.

  • 10. Data: 2004-08-25 00:50:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cgfaqd$8o3$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > Musial by chyba taki warunek byc zawarty w umowie. Choc moja pewnosc tez
    > nieco zmalala po tych przykladach :-). Co by nie mowic stosunek najmu nie
    > moze oganiczac chyba praw wlasciciela czegos tak sam z siebie.

    To o czym mówisz to własność, a tu jest mowa o posiadaniu/władaniu.
    Wiesz, że jak wyjedziesz np. na 2 tygodnie na wczasy a ktoś ci wlezie do
    chałupy i w ciągu jakiegoś tygodnia nikt się w tym nie zorientuje, to jak
    już wrócisz z tych wczasów to nie możesz ot tak sobie tego gagatka
    wyrzucić? To się nazywa ochrona posiadania. Niestety (czasami).

    --
    Marcin