    From: "Anonymous" <N...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja po cywilnemu
    Date: Tue, 24 Aug 2004 21:14:12 +0200

    > No, tak było w Poznaniu. Co do zasady policjanci mają wówczas obowiązek
    > krzyczeć POLICJA! Ale i stąd był właśnie postulat, że co do zasady w takim
    > zatrzymaniu powinien brać oznakowany radiowóz, a przynajmniej umundurowani
    > policjanci.

    Był postulat czy taki _juz_ jest obowiazek?
    Najprosciej mowiac wyobrazmy sobie sytuacje : ide sobie ulica, a tu nagle
    podjezdzaja dwa auta i wyskakuje z nich paru gosci ktorzy powalaja mnie na
    ziemie (o ile wczesniej mnie nie zastrzela :P). Krzyknac "Policja" moze
    kazdy, nawet ja... A w momencie gdy ktos sie na ciebie rzuci lub grozi ci
    bronia to pytanie sie o legitymacje nie jest zbytnio na miejscu, bo masz
    jeszcze szanse obrony (no i ucieczki). Czy w wypadku gdy zaatakuje i zranie
    policjanta bedac pewnym ze to napad to poniose jakies konsekwencje?
    Zakladamy ze nie przekrocze granic obrony koniecznej. A czy w razie jest
    przekroczenia (np. policjant dostanie wielokrotnie nozem) odpowiadam za
    czynna napasc na funkcjonariusza czy za "normalne" przekroczenie granic
    obrony koniecznej?