  • 1. Data: 2004-08-24 08:14:41
    Temat: Jazda po pijaku, brak ważnego przegladu tech.
    Od: "Nekroskop" <m...@i...net.pl>

    Witam,
    Niestety wsiadłem za kółkiem po pijaku.
    Zatrzymała mnie policja. Alkomat wykazał 0.8 promila.
    Dodatkowo nie miałem ważnych badań technicznych.
    Mam 24 lata. Studiuje i pracuje.
    Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-08-24 08:15:51
    Temat: Re: Jazda po pijaku, brak ważnego przegladu tech.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@i...net.pl> napisal(a):
    > Niestety wsiadłem za kółkiem po pijaku.
    > Zatrzymała mnie policja. Alkomat wykazał 0.8 promila.
    > Dodatkowo nie miałem ważnych badań technicznych.
    > Mam 24 lata. Studiuje i pracuje.
    > Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?

    Za jazdę będziesz miał sprawę karną, a za brak przeglądu technicznego to
    o ile pamiętam do 1000 zł.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-24 08:21:45
    Od: miser<m...@w...pl>

    > Za jazdę będziesz miał sprawę karną, a za brak przeglądu
    technicznego to
    > o ile pamiętam do 1000 zł.

    Dodatkowo Uczelnia, w której studiujesz, otrzyma po uprawomocnieniu
    się wyroku pismo, że zostałeś skazany/ukarany (za treścią Kodeks
    Postępowania Karnego)

    Pozdrawiam!
    Miser

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-24 08:28:22
    Od: miser<m...@w...pl>

    > Dodatkowo Uczelnia, w której studiujesz, otrzyma po
    uprawomocnieniu
    > się wyroku pismo, że zostałeś skazany/ukarany (za treścią Kodeks
    > Postępowania Karnego)

    Oczywiście pracodawca również może się dowiedzieć taką samą drogą
    o tym, że zostałeś skazany/ukarany.

  • 5. Data: 2004-08-24 08:59:58
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Mam 24 lata. Studiuje i pracuje.
    > Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?

    Pewnie od 500 zl w gore. A prawko stracisz na conajmniej pol roku ...

  • 6. Data: 2004-08-24 09:05:16
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Nekroskop napisał:

    > Niestety wsiadłem za kółkiem po pijaku.

    Boli ...

    > Zatrzymała mnie policja. Alkomat wykazał 0.8 promila.

    Czyli w świetle prawa byłeś pijany jak bela ...

    > Dodatkowo nie miałem ważnych badań technicznych.

    Nic nie wnosi do powyższego, acz powoduje dowalenioe kolejnej kary ...

    > Mam 24 lata. Studiuje i pracuje.

    No to problem ... Będziesz karany ... twój pracodawca wymaga
    zaświadczeń o niekaralności ? Inaczej - czy w twoim zakładzie pracy
    mogą być zatrudnione osoby karane ... Dodatkowo - czy do wykonywania
    pracy musisz posiadać prawo jazdy ? Jeśli choć jedna odpowiedź brzmi
    TAK - icz się ze stratą pracy ...

    > Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?

    Kolegia już nie istnieją ... zastępują je Sądy Grodzkie ... Niestety
    nie możesz liczyć na "szczęście" zwane rozprawą przed SG ... Staniesz
    przed sądem karnym - Kodeks Karny:

    Art. 178a. (29) § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może
    orzec podanie wyroku do publicznej wiadomości.

    Art. 49a. (8) § 1. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone
    w art. 178a, sąd orzeka świadczenie pieniężne wymienione w art. 39 pkt
    7 na rzecz instytucji lub organizacji społecznej określonej w art. 47a.
    § 2. Świadczenie pieniężne określone w § 1 nie może przekroczyć
    dziesięciokrotności najniższego wynagrodzenia w czasie orzekania w
    pierwszej instancji.

    Jeszcze jakieś niejasności ?
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 7. Data: 2004-08-24 09:40:21
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 10:14:41 +0200, Nekroskop
    <m...@i...net.pl> napisał:

> [...]
    > Niestety wsiadłem za kółkiem po pijaku.
    > Zatrzymała mnie policja. Alkomat wykazał 0.8 promila.
    > Dodatkowo nie miałem ważnych badań technicznych.

    I uznaje oskarżonego Nekroskopa winnym zarzuconego mu czynu wyczerpującego
    znamiona art 178a §1 kk w zb.r. z art 96 §1 pkt 4 kw i za ten czyn na
    podstawie 178a §1 kk wymierza mu karę jednego roku pozbawienia wolności;
    II na podstawie art 96 §1 pkt 4 kw w zw z art 24 §1 kw wymierza oskażonemu
    grzywne w kwocie 300 (trzysta) złotych;
    III na podstawie art 69 §1 i 2 w zw z art 70 §1 pkt 1 wykonanie orzeczonej
    kary pozbawienia wolności warunkowo zawiesza na okres próby wynoszący dwa
    lata;
    IV na podstawie art 71 §1 kk orzeka od oskarzonego grzywnę w wysokości 30
    trzydzieści stawek dziennych ustalając na podstawie art 33 §3 kk wysokość
    jednej stawki dziennej na 20 (dwadzieścia) złotych;
    V na podstawie art 42 §2 kk w zw z art 43 §1 orzeka wobec oskarzonego
    zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres jednego roku;
    VI na podstawie art 49 a §1 i 2 kk orzeka od oskarzonego na rzecz fundacji
    "bezpieczna droga" nawiązkę w kwocie 500 (piećset) złotych
    VII na podstawie art 63 §3 kk na poczet orzeczonego zakazu prowadzenia
    pojazdów zalicza oskarżonemu okres zatrzymania prawa jazdy od dnia 20
    sierpnia 2004 do dnia wyroku;
    VIII na podstawie art 10 §1 kw orzeka, ze wykonaniu będzie podlegała kara
    grzywny wskazana w pkt IV wyroku;
    IX zasądza od oskarzonego na rzecz Skarbu państwa kwotę 120 (sto
    dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

    To chyba tyle. Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem ale wyroki ze zbiegami
    przestępstw i wykroczeń zawsze są trochę zakręcone.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 8. Data: 2004-08-24 10:00:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Stasio Podróżnik napisał(a):
    > Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?
    >
    > Kolegia już nie istnieją ... zastępują je Sądy Grodzkie ... Niestety
    > nie możesz liczyć na "szczęście" zwane rozprawą przed SG ... Staniesz
    > przed sądem karnym - Kodeks Karny:

    Sprawy karne o czyny co do których prowadzone jest dochodzenie, między innymi
    jazda po pijanemu są rozpoznawane właśnie przez sądy grodzkie (Wydziały
    Grodzkie).

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-08-24 10:09:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Sprawy karne o czyny co do których prowadzone jest dochodzenie, między innymi
    > jazda po pijanemu są rozpoznawane właśnie przez sądy grodzkie (Wydziały
    > Grodzkie).

    Pewny jesteś ?
    Mam przed sobą wyrok : Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Śródmieścia w V
    Wydziale Karnym w składzie ...

    Opisywałem sprawę swego czasu na grupie ... ciąg dalszy wkrótce ... ;)

    Więc w *pełni* prawdziwa twoja odpowiedź nie jest ;)

  • 10. Data: 2004-08-24 10:16:55
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

> [...]
    innymi
    > jazda po pijanemu są rozpoznawane właśnie przez sądy grodzkie (Wydziały

    o rany...