  • 1. Data: 2004-08-24 07:34:33
    Temat: Jak to jest z szyfrowaniem?
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam takie oto pytanko
    Czy jesli skutecznie zaszyfruje sobe dysk twardy tak
    aby po wylaczeniu kompa zawsze b yl zaszyfrowany i zadal hasla na starcie
    to gdy wpadnie kontrola i nie uda im sie zlamac tego zabezpiecznia
    a ja powiem ze nie pamietam hasla i od kilku dni wlasnie z tym walcze
    i ze na kompie mam same legalne programy to czy cos mi grozi za
    "niepamietanie hasla" do odszyfrowania systemu?
    Dziekuje za wszelkei uwagi i podpowiedzi
    Grzegorz S.

  • 2. Data: 2004-08-24 07:57:04
    Temat: Re: Jak to jest z szyfrowaniem?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > wlasnie z tym walcze i ze na kompie mam same legalne programy to czy
    > cos mi grozi za "niepamietanie hasla" do odszyfrowania systemu?

    Nie bój się nic, w kontroli pracują sami mili i uprzejmi ludzie, oni ten
    komputer wezmą i ci go za darmo odszyfrują. Żeby im to miało i pół roku
    zająć, to ci zrobią tą przysługę. ;-]

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 3. Data: 2004-08-24 08:04:07
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie bój się nic, w kontroli pracują sami mili i uprzejmi ludzie, oni ten
    > komputer wezmą i ci go za darmo odszyfrują. Żeby im to miało i pół roku

    Jakos sadze ze przy odpowiedniej dlugosci klucza chyba beda musieli rozlozyc
    rece
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-08-24 08:15:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Grzegorz S. wrote:

    > Jakos sadze ze przy odpowiedniej dlugosci klucza chyba beda musieli
    > rozlozyc rece

    Podobno 90% udanych rozszyfrowań to nie jest łamanie klucza a np.
    poszukiwanie hasła lub rozszyfrowanej wersji pliku w swap file albo w
    niezajętym obszarze dysku.

  • 5. Data: 2004-08-24 08:17:09
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno 90% udanych rozszyfrowań to nie jest łamanie klucza a np.
    > poszukiwanie hasła lub rozszyfrowanej wersji pliku w swap file albo w
    > niezajętym obszarze dysku.

    O! To cenna informacja
    trzeba by wiec zrobic aby programik odszyfrowywal tylko do pamieci a nie na
    dysk podczas pracy. TO by chyba zalatwilo sprawe. no i usuwanie tempów
    Ale pytanie bylo czy cos grozi za niepodanie hasla jesli nie odszyfruja
    danych?
    I ile beda probowac to robic zanim zwroca kompa???
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 6. Data: 2004-08-24 08:23:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Grzegorz S. wrote:

    > trzeba by wiec zrobic aby programik odszyfrowywal tylko do pamieci a
    > nie na dysk podczas pracy.

    A jeśli w tym czasie twój system uzna, że brakuje mu pamięci RAM to
    zrzuci fragment RAM z tym co odszyfrowałeś do swap file, gdzie jeszcze
    długo będzie możliwe do odytania. Wiem, że wiele bezpłatnych i płatnych
    programów szyfrujących nie zwraca na takie szczegóły uwagi. I dlatego
    nie nadają się do stosowania tam gdzie tajemnica jest naprawdę
    potrzebna.

  • 7. Data: 2004-08-24 08:24:55
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > programów szyfrujących nie zwraca na takie szczegóły uwagi. I dlatego
    > nie nadają się do stosowania tam gdzie tajemnica jest naprawdę

    A moze znasz jakis program ktor zwraca na to uwage?
    Z gory dzieki za wszelkei sugestie
    Grzegorz S.

  • 8. Data: 2004-08-24 08:36:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisal(a):

> [...]
    > programów szyfrujących nie zwraca na takie szczegóły uwagi. I dlatego
    > nie nadają się do stosowania tam gdzie tajemnica jest naprawdę

    Można zaszyfrować swap lub mieć go na zaszyfrowanej partycji...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 9. Data: 2004-08-24 08:36:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > "niepamietanie hasla" do odszyfrowania systemu?
    > Dziekuje za wszelkei uwagi i podpowiedzi

    zabranie dysku do sprawdzenia.

    P.

  • 10. Data: 2004-08-24 08:38:01
    Temat: Re: Jak to jest z szyfrowanegorz S.iem?
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > zabranie dysku do sprawdzenia.
    >
    > P.

    Tylko dysku w tym przypadku czy jak sie czyta w praktyce calego kompa
    Grzegorz S.