  • 1. Data: 2007-10-25 08:21:26
    Temat: [ policja finansowa vs. CBA ]
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Przerazil mnie pomysl wprowadzenia policji finansowej. PO mowi o
    standardach demokratycznych, liberalnym rynku a sama chce wprowadzic
    instytucje rodem z glebokiego komunizmu. Co sadzimy o instytucji ktora
    ma miec jeszcze wieksze uprawnienia niz kontrowersyjne CBA?

    Moze zamiast tworzyc kolejne specsluzby powolajmy do zycia ponownie
    zomo i sluzbe bezpieczenstwa?

  • 2. Data: 2007-10-25 11:29:51
    Temat: Re: [ policja finansowa vs. CBA ]
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Mateusz Rutkowski pisze:
> [...]
    > ma miec jeszcze wieksze uprawnienia niz kontrowersyjne CBA?
    >
    > Moze zamiast tworzyc kolejne specsluzby powolajmy do zycia ponownie

    A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że wbrew jeszcze niedawnego "kwa,
    kwa, kwa" CBA ma uprawnienia nieduże, ale to nie przeszkodziło niektórym
    politykom wykorzystać tej instytucji do celów politycznych.
    Firma antykorupcyjna jest potrzebna, ale nie może być ona zależna od
    organów administracji, w których nawet stanowisko sprzątaczki zostało
    upolitycznione.

    Jurek W

  • 3. Data: 2007-10-26 20:15:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jurek W <j...@k...chip.pl> writes:

    [...]

    > Firma antykorupcyjna jest potrzebna, ale nie może być ona zależna
    > od organów administracji, w których nawet stanowisko sprzątaczki
    > zostało upolitycznione.

    Przecież w normalnych krajach takimi 'firmami antykorupcyjnymi' są po
    prostu dziennikarze (ci od afer).

  • 4. Data: 2007-10-28 16:50:35
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Jurek W <j...@k...chip.pl> writes:
    >

    > Przecież w normalnych krajach takimi 'firmami antykorupcyjnymi' są po
    > prostu dziennikarze (ci od afer).

    A czy uważasz, że nasz kraj już znormalniał?

    Jurek W

  • 5. Data: 2007-10-28 17:35:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jurek W <j...@k...chip.pl> writes:

    > A czy uważasz, że nasz kraj już znormalniał?

    Swego czasu dziennikarze wykryli znaczących kilka afer.

  • 6. Data: 2007-10-28 17:37:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Swego czasu dziennikarze wykryli znaczących kilka afer.

    Nawiasem mówiąc to mnożenie rodzajów policji jest domeną Włochów,
    którzy z korupcji słyną :)