  • 1. Data: 2007-10-25 07:19:05
    Temat: Emerytura dla 60-cio latka - pytanie
    Od: "Piotr M" <p...@t...pl>

    Witam
    W zwiazku z orzeczeniem TK: http://biznes.onet.pl/5,1446864,prasa.html
    mam kilka pytan w sprawie emerytury mojego ojca:

    Moj ojciec przepracowal 35 lat w zakladzie pracy. Piec lat temu (w wieku 55
    lat) w ramach zwolnien grupowych przeszedl na tzw. swiadczenia
    przedemerytalne. Odchodzac z pracy dostal zaswiadczenie ze pracowal w
    warunkach szkodliwych i dzieku temu bedzie mial prawo do emerytury po
    skonczeniu 60 lat. Po skonczeniu 60 zlozyl wszystkie dokumenty do ZUS ale
    niestety otrzymal odpowiedz ze emerytury nie dostanie. ZUS argumentowal ze
    zawod, ktory wykonywal moj ojciec nie nalezy do zawodow wykonywanych w
    warunkach szkodliwych. Jest tutaj mala zagwozdka poniewaz sam zawod nie
    nalezy do zawodow wykonywanych w warunkach szkodliwych ale miejsce gdzie byl
    wykonywany nalezy do miejsc gdzie sa szkodliwe warunki - hala pras,
    szlifiernia.
    Ojciec odwolal sie do Sadu i czeka na rozprawe. Jak to sie ma do orzeczenia,
    do ktorego podalem linka? Czy w zwiazku z tym ojciec nie powinien dostac
    emerytury automatycznie nie patrzac juz na to czy pracowal w waruunkach
    szkodliwych czy nie? Ojciec ma 35 lat okresu skladkowego i 5 lat "siedzenia"
    na swiadczeniach przedemerytalnych.
    Bede wdzieczny za wszelkie informacje.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2007-10-25 08:31:59
    Temat: Re: Emerytura dla 60-cio latka - pytanie
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w waruunkach szkodliwych czy nie? Ojciec ma 35 lat okresu skladkowego i 5
    > lat "siedzenia" na swiadczeniach przedemerytalnych.

    Ojciec musi sie w kolejnym pismie do sądu powołać na rzeczony wyrok TK i
    wnieść ewentualnie o jego uwzglednienie, lub o zapytanie sądu do TK.

    boukun

  • 3. Data: 2007-10-26 06:47:07
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > w waruunkach szkodliwych czy nie? Ojciec ma 35 lat okresu skladkowego i 5
    > lat "siedzenia" na swiadczeniach przedemerytalnych.

    Jeżeli ZUS wydal decyzje odmowną to nie istnieje inna droga iż sądowa. Może
    byc 10 orzeczeń TK i 20 Uchwał Sądu Najwyższego ZUS sam z siebie nie zmieni
    decyzji bo takie mają wewnętrzne biurokratyczne regulaminy.
    W Sądzie Okręgowym nawet na rozprawie można wnieść dowolną ilość
    wniosków -odpowiednio umotywowanych - czyli w szczególności o sądowe
    przyznanie emerytury od dnia złożenia wniosku wraz z odsetkami.

    pozdr
    Janek

  • 4. Data: 2007-10-26 06:51:19
    Od: "Piotr M" <p...@t...pl>

> [...]
    > wniosków -odpowiednio umotywowanych - czyli w szczególności o sądowe
    > przyznanie emerytury od dnia złożenia wniosku wraz z odsetkami.

    Czyli w jaki sposob to zrobic? Wyslac jakies pismo przed rozprawa aby
    uwzglednic jakies tam orzeczenie TK? Czy moze wspomniec o tym ustnie na
    rozprawie? Dodam, ze jedna rozprawa juz sie odbyla ale zostala odroczona ze
    wzgledu na niekompletna dokumentacje.

    --
    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2007-10-27 06:40:43
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > rozprawie? Dodam, ze jedna rozprawa juz sie odbyla ale zostala odroczona
    > ze wzgledu na niekompletna dokumentacje.

    Można pisemnie od razu teraz , można ustnie na rozprawie. Pismo powinno być
    zatytuowane "Wniosek" a w uzasadnieniu trzeba podać treść orzeczenia TK.
    Zgodnie z kpc wnioski możesz składać aż do chwili zamknięcia postępowania
    przez Sąd na rozprawie.

    Janek

  • 6. Data: 2007-10-27 12:11:58
    Od: d...@g...com

    cinews:ffs2p8$2tt$1@inews.gazeta.pl...

    > Mo na pisemnie od razu teraz , mo na ustnie na rozprawie. Pismo powinno by
    > zatytuowane "Wniosek" a w uzasadnieniu trzeba poda tre orzeczenia TK.
    > Zgodnie z kpc wnioski mo esz sk ada a do chwili zamkni cia post powania
    > przez S d na rozprawie.
    >
    > Janek

    a jak d ugo moze toczyc sie taka sprawa, zakladac ze wszytko idzie ok.
    Prosze o przyblizone dane- srednie wiem ze kazda rozprawa jest
    indywidualna.
    Czy sad w takiej sprawie dot. pracy szczegolnej wezmie pod uwage wyrok
    TK, ktory dodytyczy wieku i lat przepracowanych, a nie bezposrednio
    warunkow szkodliwych? Czy mozna to polaczyc, skoro np: nie uda sie
    udowodnic pracy w szczegolnych warunkach czy mozna sie w tej samej
    rozprawie posilkowac oczerzeniem TK? ( t.z nie udowodnilem pracy w
    szczegolnych warunkach ale ma przepracowane ponad 35 lat i ukonczone
    60 lat to zwiazku z tym tez mam prawo do emerytury) Bardzo dziekuje za
    info

    Pozdrawiam
    Dominn

  • 7. Data: 2007-10-27 22:10:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-10-26 08:51 Piotr M pięknie wystukał/a:

> [...]
    > rozprawie? Dodam, ze jedna rozprawa juz sie odbyla ale zostala odroczona
    > ze wzgledu na niekompletna dokumentacje.

    Już mężczyźni mają prawo do emerytury w wieku 60 lat. Czytałam o tym
    wczoraj (być może na www.gazeta.prawna.pl)
    Nie pamietam tylko, czy ustawa jest już podpisana.

    --
    animka

  • 8. Data: 2007-10-28 03:52:09
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 08:47:07 +0200, Janek napisał(a):

    > ZUS sam z siebie nie zmieni decyzji

    Jeżeli odwołanie od decyzji będzie poparte merytorycznymi argumentami - to
    dlaczego decyzja miałaby ie zostać uchylna?

    > bo takie mają wewnętrzne biurokratyczne regulaminy.

    A co mają do rzeczy *wewnętrzne regulaminy*?
    Żadnego związku tutaj nie widzę.

  • 9. Data: 2007-10-28 03:52:35
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 08:47:07 +0200, Janek napisał(a):

    > ZUS sam z siebie nie zmieni decyzji

    Jeżeli odwołanie od decyzji będzie poparte merytorycznymi argumentami - to
    dlaczego decyzja miałaby ie zostać uchylona?