    From: Jurek W <j...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [ policja finansowa vs. CBA ]
    Date: Thu, 25 Oct 2007 13:29:51 +0200

    Mateusz Rutkowski pisze:
    > Przerazil mnie pomysl wprowadzenia policji finansowej. PO mowi o
    > standardach demokratycznych, liberalnym rynku a sama chce wprowadzic
    > instytucje rodem z glebokiego komunizmu. Co sadzimy o instytucji ktora
    > ma miec jeszcze wieksze uprawnienia niz kontrowersyjne CBA?
    >
    > Moze zamiast tworzyc kolejne specsluzby powolajmy do zycia ponownie
    > zomo i sluzbe bezpieczenstwa?

    A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że wbrew jeszcze niedawnego "kwa,
    kwa, kwa" CBA ma uprawnienia nieduże, ale to nie przeszkodziło niektórym
    politykom wykorzystać tej instytucji do celów politycznych.
    Firma antykorupcyjna jest potrzebna, ale nie może być ona zależna od
    organów administracji, w których nawet stanowisko sprzątaczki zostało
    upolitycznione.

    Jurek W