  • 1. Data: 2007-10-25 07:36:42
    Temat: Niepełnosprawny tata ...c.d.
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    Witam,

    kilkanaście dni temu pisałam na grupie o swojej sytuacji w domu - mam tatę po
    udarze, którym "zajmuje się" brat...

    A raczej jego pieniędzmi...Od tygodnia ja ojca karmię, bo brat ma "dość bycia
    pielęgniarką" i wyjeżdża na cały dzień z domu. Z dnia na dzień zostawił ojca
    bez pomocy, posiłków i leków...
    Postanowiłam przejąć opiekę nad tatą, załatwiam pielęgniarkę środowiskową do
    pomocy w domu i szukam wolontariusza do pomocy. Wiedział o tym brat - nagle
    dziś oświadczył, ze załatwia ojcu dom opieki, bo "sam nie może już się
    zajmować, a TU W DOMU OJCIEC NIKOGO DO POMOCY NIE MA...

    Czy on tak może porządzić się ojca życiem, jeśli ten nie jest
    ubezwłasnowolniony i ma przytomy umysł, poza chorobą Parkinsona?
    pozdr

  • 2. Data: 2007-10-25 07:53:39
    Temat: Re: Niepełnosprawny tata ...c.d.
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Anna porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy on tak może porządzić się ojca życiem, jeśli ten nie jest
    > ubezwłasnowolniony i ma przytomy umysł, poza chorobą Parkinsona?

    Teoretycznie nie. Na pobyt w domu opieki tez ojciec musi wyrazic zgode.
    W praktyce... Polska to dziwny kraj :/

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-25 08:16:07
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik " Anna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy on tak może porządzić się ojca życiem, jeśli ten nie jest
    > ubezwłasnowolniony i ma przytomy umysł, poza chorobą Parkinsona?
    > pozdr

    jeśli masz dobry kontakt z ojcem to napisz w jego imieniu pismo do sadu
    rodzinnego o ustanowienie Ciebie kuratorem dla nieporadnego / ojciec
    powinien to podpisać / gdy już załatwiłabyś te spraw mogłabyś na godziny
    kiedy sama nie możesz pomoc załatwić kogoś do pomocy przez np. opiekę lub
    zatrudnić osobę...jeśli będziesz chciała dokładniejszych informacji chętnie
    udzielę...

    Sandra

  • 4. Data: 2007-10-26 18:41:08
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    karen <d...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > zatrudnić osobę...jeśli będziesz chciała dokładniejszych informacji chętnie

    Witam,
    i dziękuję za maila :)

    Zapewne tak się skończy, że ja wystąpię do sądu o opiekę nad ojcem. Dziś
    "brat" oświadczył, po tygodniu nieobecności do 17-tej godziny codziennie, że
    "wyjeżdża na 2 dni", zostawił proszki dla ojca oraz "zapas jedzenia" : 4
    kartony mleka /1 litr/, bochenek chleba oraz...3 zupy, tzw. gotowce z torebki,
    firmy "łowicz"...
    Tak się karmi chorego człowieka, który ma emeryturę około 2000 zł netto...

    Dziś poprosiłam go o finanse na załatwienie kogoś do pomocy na te 2 dni...i
    usłyszałam, że on do ojca utrzymania już dokłada...

    Ja mam swoją pracę, którą przez ten tydzień nie mogłam zrobić... i dwoje
    dzieci na utrzymaniu. Idzie zima, a ja stracę pracę przez takie działania
    brata... Ojciec mu powierzył swoje utrzymanie i opiekę /bo brat dostaje
    emeryturę od ojca, nie jest to jednak "formalnie" sądowo określona opieka/
    a teraz ja ojca utrzymuję ze swoich marnych pieniędzy z alimentów :(

    Nie chodzi mi o kasę, ale jak to załatwić, zeby ojciec miał dobrą opiekę od brata?

    Pozdr