  • 391. Data: 2022-10-26 01:42:18
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mówiłeś o ścinaniu śrub a nie o typie połączenia. Na zginanie, to jak
    > szafka wisi na końcu, a jak przy ścianie to raczej ścinanie.

    Ale tam w ogóle śrub przeważnie nie ma, tylko są haki.

    > Nb. z tym zawaleniem hali to znasz jakieś szczegóły nt. tych sciętych
    > śrub? Nadal nie do końca rozumiem dlaczego o nich wspomniałeś co
    > zainicjowało tą dość bezsensowną dyskusję. Jeśli nie sugerujesz błędu
    > projektowego, to nadal mogły zostać ścięte z n-różnych powodów - np. jak
    > napisałeś gdzieindziej, coś najpierw puściło, a potem resta poleciała bo
    > już nie dała rady.

    Bo mnie głównie chodził oo to, że katastrofa budowlana niekoniecznie
    musi trwać ułamki sekund. Reszta, to są jakieś kretyńskie popisy osób
    udających, ze umieją Google obsługiwać.

    --
    Robert Tomasik

  • 392. Data: 2022-10-26 05:57:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo mnie głównie chodził oo to, że katastrofa budowlana niekoniecznie
    > musi trwać ułamki sekund. Reszta, to są jakieś kretyńskie popisy osób
    > udających, ze umieją Google obsługiwać.

    I nikt kulsonowi nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2022-10-26 08:48:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Poprzestanę na zwróceniu Ci uwagi, ze w kratownicy niem ma belek
    > uginających się pod obciążeniem. Takie jest założenie kratownicy. Jeśli
    > są takie belki, to jest to rama. Reszty mi się komentować nie chce.

    Dziecko drogie, skąd ja mam do ciebie tyle cierpliwości?

    https://chodor-projekt.net/encyclopedia/stalowe-dzwi
    gary-kratowe/

    "Rzeczywiste, stalowe dźwigary kratowe nazywane popularnie kratownicami
    w analogii do ustrojów mechanicznych w istocie nie są modelowymi
    kratownicami."

    "Teoretyczne kratownice są ustrojami prętowymi: a) złożonymi z prętów
    idealnie prostych, b) połączonych przegubowo i c) osiowo połączonych w
    węzłach, d) obciążonych silami skupionymi przyłożonymi w węzłach (ry.1b)
    . Przy spełnieniu tych założeń w prętach powstaną wyłącznie siły osiowe.

    Rzeczywiste kratownice nie spełniają praktycznie żadnego z założeń
    kratownic: a) pręty są rzeczywiste, czyli ze wstępnymi wygięciami, b)
    węzły są rzeczywiste, czyli najczęściej nie przegubowe, c) pręty są
    często łączone w węzłach z mimośrodami, d) obciążenia są często
    przyłożone między węzłami (np. płatwie). W konsekwencji w prętach obok
    sił osiowych powstają momenty zginające. Rzeczywista kratownica nie jest
    więc kratownicą, a ramą."

    "Ugięcia kratownicy i strzałka odwrotna

    Dopuszczalne ugięcie kratownicy jest przyjmowane jak dla elementu
    konstrukcyjnego, w której roli występuje. Wstępnie można przyjąć, że
    ugięcie dźwigara kratowego o rozpiętość i L, wyznaczone od obciążeń
    charakterystycznych nie powinno przekroczyć wartości granicznych:

    dla płatwi L/200

    ,
    dla dźwigara dachowego L/250
    ,
    dla belek głównych stropowych L/350
    ,
    dla belek drugorzędnych stropowych L/250

    ,

    W przypadku wiązarów o rozpiętości większej od 30 m należy zaprojektować
    strzałkę odwrotną, którą nadaje się podczas wykonania dźwigara Zaleca
    się, by strzałka odwrotna nie przekraczała ugięć wywołanych obciążeniami
    stałymi oraz 50% obciążeń zmiennych i nie przekraczała L/250. zmianę
    geometrii wiązara na skutek nadania strzałki odwrotnej nie odzwierciedla
    się na rysunkach w projekcie budowlanym i wykonawczym, a jedynie zawiera
    się stosowana uwagę do zastosowania przez Wykonawcę."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 394. Data: 2022-10-26 09:08:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo mnie głównie chodził oo to, że katastrofa budowlana niekoniecznie
    > musi trwać ułamki sekund. Reszta, to są jakieś kretyńskie popisy osób
    > udających, ze umieją Google obsługiwać.

    Katastrofa budowlana to skutek, a nie proces.
    Śruby mogą się urywać od miesiąca i być przyczyną katastrofy budowlanej.
    To nie znaczy, że katastrofa budowlana trwała miesiąc.

    Projekt był liczony np. na 50 lat, ale został źle obliczony i zawaliło
    się po 20 latach.
    Czy katastrofa budowlana trwała 20 lat?
    Błędy projektowe mogą być przyczyną katastrofy budowlanej.

    Jak się już zawali, to wtedy mówimy, że nastąpiła katastrofa budowlana.

    Prościej już nie potrafię ci tego wytłumaczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 395. Data: 2022-10-26 16:57:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2022 o 09:08, Kviat pisze:
> [...]
    > Jak się już zawali, to wtedy mówimy, że nastąpiła katastrofa budowlana.
    > Prościej już nie potrafię ci tego wytłumaczyć.

    Odpadająca śruba nie jest przyczyną katastrofy, a skutkiem jej
    rozpoczęcia. Śruba byłaby przyczyną, gdyby ja ktoś odkręcił / ściął.

    --
    Robert Tomasik

  • 396. Data: 2022-10-26 21:09:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Odpadająca śruba nie jest przyczyną katastrofy, a skutkiem jej
    > rozpoczęcia. Śruba byłaby przyczyną, gdyby ja ktoś odkręcił / ściął.

    No pewnie. Kiepski projekt nie jest przyczyną katastrofy, a skutkiem
    rozpoczęcia edukacji projektanta. A jakby się nie urodził, to by się nie
    zawaliło, więc skutkiem rozpoczęcia katastrofy było niefortunne (dla
    budynku) spotkanie jego rodziców.
    Czy jakoś tak.
    Bo już się zaczynam gubić w tej wielkiej krynicy twojej mądrości.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 397. Data: 2022-10-27 00:02:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2022 o 21:09, Kviat pisze:
> [...]
    > rozpoczęcia edukacji projektanta. A jakby się nie urodził, to by się nie
    > zawaliło, więc skutkiem rozpoczęcia katastrofy było niefortunne (dla

    Choć uważam, że tego nie pojmiesz, to jednak spróbuję. W normalnej
    konstrukcji śruby nie odpadają, wiec jak nagle zaczynają odpadać, to
    jest to powód do niepokoju. W spotkaniu dwojga ludzi różnej płci nie ma
    nic niepokojącego dla budynku, który w przyszłości być może zaprojektuje
    ich jeszcze niepoczęte dziecko.

    --
    Robert Tomasik

  • 398. Data: 2022-10-27 05:59:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Choć uważam, że tego nie pojmiesz, to jednak spróbuję. W normalnej
    > konstrukcji śruby nie odpadają, wiec jak nagle zaczynają odpadać, to
    > jest to powód do niepokoju.

    Nikt nie twierdzi, że nie. Tylko to nie jest katastrofa budowlana.

    > W spotkaniu dwojga ludzi różnej płci nie ma
    > nic niepokojącego dla budynku, który w przyszłości być może zaprojektuje
    > ich jeszcze niepoczęte dziecko.

    No właśnie jest - spotkają się, pójdą do łóżka, będą chcieli usunąć, ale
    pis nie pozwoli, w szkole dziecko będzie przeciętne, pójdzie na
    olitechnikę, zaprojektuje chujowy budynek, w którym odpadnie śrubka - i
    co - katastrofa która nastąpił jak wypili pierwszego drinka:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 399. Data: 2022-10-27 14:22:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 05:59:06 +0200, Shrek wrote:

    > Nikt nie twierdzi, że nie. Tylko to nie jest katastrofa budowlana.

    A zakladajac ze odpadla jedna ... co nalezy zrobic i w jakim trybie?

    J.

  • 400. Data: 2022-10-27 16:10:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 14:22, J.F pisze:

    > A zakladajac ze odpadla jedna ... co nalezy zrobic i w jakim trybie?

    Należy założyć kask. W trybie szybkim.
    Potem wyjąć smyrofona i filmować spadające śruby żeby wrzucić na tiktoka.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr