eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › PGE i ceny energii
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2022-10-04 17:13:19
    Temat: PGE i ceny energii
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Poproszę o komentarze dotyczące ewentualnych pułapek:

    <https://www.gkpge.pl/content/download/6454bc4c8e7ad
    a93dd7ebe68150c9780/file/taryfa_dla-energii_elektryc
    znej_dla_odbircow-_z-grup_taryfowyc_g-2-.pdf?inLangu
    age=pol-PL&version=1&contentId=101286>
    Bieżąca taryfa

    <https://ebok.gkpge.pl/ebok/oferty/szczegolyOfertyKo
    nta.xhtml>
    Ten link po wylogowaniu z eboku prowadzi w maliny, ale poniżej mięcho, które
    wciskają:

    "4. CENY ENERGII ELEKTRYCZNEJ. WARUNKI HANDLOWE
    4.1. Odbiorca przystępuje do oferty na okres cenowy obowiązujący od
    dnia wejścia w życie umowy z zastrzeżeniem pkt 1.6 do dnia 30.06.2025
    r., jednak nie wcześniej niż z dniem przyjęcia Oferty.
    4.2. Po zakończeniu okresu, o którym mowa w pkt 4.1 oferta samoistnie
    przedłuży się na czas nieokreślony, chyba, że Odbiorca złoży
    oświadczenie o rezygnacji z Oferty, w formie i terminie wskazanych w pkt
    4.8.
    4.3. Sprzedawca w okresie, o którym mowa w pkt 4.1 i 4.2, zastosuje
    ceny energii elektrycznej zawarte w obowiązującej w danym okresie
    sprzedaży, Taryfie dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
    taryfowych G PGE Obrót S.A. zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki z uwzględnieniem 1% upustu od cen energii
    elektrycznej oraz z zastosowaniem stawki opłaty handlowej, która została
    wskazana w Tabeli nr 2.
    4.4. W przypadku zmiany Taryfy PGE Obrót S.A. w okresie
    obowiązywania warunków Oferty, wartość procentowa upustu
    wskazanego w pkt 4.3 nie ulegnie zmianie, z zastrzeżeniem, że cena za
    energię elektryczną zostanie przeliczona przez Sprzedawcę na podstawie
    obowiązującej Taryfy PGE Obrót S.A., począwszy od dnia wejścia w życie
    zmienionej Taryfy PGE Obrót S.A.
    4.5. W przypadku braku obowiązku zatwierdzania przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki Taryfy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
    taryfowych G PGE Obrót S.A., zastosowanie będzie miała Taryfa dla
    energii elektrycznej dla Odbiorców z grup taryfowych G PGE Obrót S.A.,
    każdorazowo zatwierdzana i przyjęta do stosowania przez Sprzedawcę,
    zastępująca wcześniejszą Taryfę zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki. "

    Całośc *indywidualnej? ofery* poniżej, kogo można zainteresować tematem
    oprócz mediów?:



    1
    PROMOCYJNA OFERTA SPRZEDAŻY ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH
    ,,PRZYSZŁOŚĆ BEZ AWARII. OFERTA PODSTAWOWA". Ed. 2/2022 zatwierdzona w dniu
    20.09.2022 roku
    1. INFORMACJE OGÓLNE
    1.1. Niniejsza Oferta dedykowana jest Odbiorcom, o których mowa w
    pkt 3.1., którzy w okresie obowiązywania Oferty posiadają lub zawrą z
    PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie ul. 8 Marca 6, 35-959 Rzeszów,
    wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
    prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział
    Gospodarczy pod numerem KRS: 0000030499, NIP: 813 02 68 082,
    Kapitał zakładowy: 529 923 900 złotych w całości wpłacony (dalej zwaną
    również Sprzedawcą) Umowy sprzedaży energii elektrycznej i
    świadczenia usług dystrybucji (dalej zwaną Umową kompleksową).
    1.2. Oferta zawiera wysokość oraz warunki stosowania:
    a. cen za energię elektryczną;
    b. stawek opłat handlowych.
    1.3. Ofertę stosuje się w rozliczeniach z Odbiorcami, dokonującymi
    zakupu energii elektrycznej na własne potrzeby, stosownie do zakresu
    zawartych Umów kompleksowych.
    1.4. Ustalone w Ofercie ceny i stawki opłat zawierają podatek od
    towarów i usług (VAT), naliczany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    W Tabeli nr 2 podano ceny brutto, zaś w nawiasach ujęte zostały ceny
    netto.
    1.5. Ceny energii i stawki opłaty handlowej ustalone w Ofercie nie
    zawierają opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej. Dla Odbiorców
    posiadających lub zawierających w ramach Oferty Umowy kompleksowe
    opłata za dystrybucję energii elektrycznej zostanie naliczona zgodnie z
    aktualną Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE
    Dystrybucja S.A.
    1.6. W przypadku zawarcia Umowy kompleksowej w związku z
    przyjęciem przez Odbiorcę Oferty, rozpoczęcie sprzedaży energii
    elektrycznej, w ramach Oferty, nastąpi w terminie określonym w umowie
    kompleksowej, zgodnie z zapisami IRiESD właściwego Operatora
    Systemy Dystrybucyjnego (dalej: OSD) i po uprzednim:
    a. przyjęciu Umowy kompleksowej do realizacji przez OSD;
    b. rozpoczęciu świadczenia przez OSD usługi dystrybucji.
    1.7. Celem skorzystania z Oferty Odbiorca zobowiązany jest do złożenia
    Sprzedawcy Oświadczenia o przyjęciu Oferty.
    2. OKRES OBOWIĄZYWANIA OFERTY
    2.1 Oferta obowiązuje w okresie od 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r.
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skrócenia okresu obowiązywania
    Oferty przed terminem wskazanym w zdaniu poprzednim.
    3. ZASADY KWALIFIKACJI ODBIORCÓW
    3.1. Z niniejszej Oferty mogą skorzystać Odbiorcy, będący
    konsumentami w rozumieniu art. 22? ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), którzy:
    a. będą korzystać z grupy taryfowej G11, G12, G12w, G12n PGE
    Obrót S.A.;
    b. są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A.;
    c. posiadają lub zawrą z PGE Obrót S.A. Umowę kompleksową na czas
    nie krótszy niż do końca okresu obowiązywania ceny, o którym
    mowa w pkt 4.1 Oferty;
    d. posiadają status nabywcy końcowego w rozumieniu ustawy o
    podatku akcyzowym oraz status odbiorcy końcowego w rozumieniu
    ustawy prawo energetyczne;
    e. nie posiadają przedpłatowego układu pomiarowo - rozliczeniowego;
    f. nie posiadają zaległych zobowiązań wobec przedsiębiorstw
    energetycznych;
    g. nie figurują w żadnym z rejestrów dłużników;
    h. nie są członkiem spółdzielni energetycznej w rozumieniu art. 38
    ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii
    (Dz. U. z 2022 r. poz. 1378 ze zm.) oraz w trakcie obowiązywania
    cen i stawek opłat z niniejszej Oferty nie uzyskają powyższego
    statusu członka spółdzielni energetycznej.
    i. w przypadku gdy Odbiorcy posiadają lub zawrą Umowę
    kompleksową i są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej PGE
    Dystrybucja S.A. złożą Sprzedawcy stosowne oświadczenie o
    uprzednim poinformowaniu ich o wysokości cen energii elektrycznej
    określonych w aktualnie obowiązującej Taryfie Sprzedawcy jak
    również o obowiązku Sprzedawcy z urzędu do zapewnienia
    świadczenia usługi kompleksowej i do zawarcia Umowy
    kompleksowej, na zasadach równoprawnego traktowania, z
    Odbiorcami energii elektrycznej w gospodarstwie domowym,
    niekorzystającym z prawa wyboru Sprzedawcy i przyłączonym do
    sieci przedsiębiorstwa energetycznego wskazanego w koncesji
    Sprzedawcy z urzędu niezbędnego do zawarcia Umowy
    kompleksowej po cenach innych niż wynikających z obowiązującej
    Taryfy Sprzedawcy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
    taryfowych G.
    3.2 Sprzedawca oferuje Odbiorcom produkty zgodnie z Tabelą nr 1.
    3.3 Odbiorca ma prawo wyboru grupy taryfowej jednostrefowej lub
    grupy wielostrefowej, z zastrzeżeniem, że wybór grupy taryfowej
    wielostrefowej w rozliczeniu ze Sprzedawcą nie jest możliwy jeżeli
    rozliczenie usług dystrybucji prowadzone jest w grupie taryfowej
    jednostrefowej. Pozostałe przypadki wyboru grupy taryfowej
    determinowane są możliwościami zainstalowania układów pomiarowo
    rozliczeniowych.
    3.4 Odbiorca, korzystający z innych ofert promocyjnych Sprzedawcy,
    może skorzystać z niniejszej Oferty w zakresie umowy zawieranej na inny
    punkt poboru energii elektrycznej (dalej PPE) z zastrzeżeniem zdania
    poniższego. Odbiorca może skorzystać z niniejszej Oferty w zakresie
    umowy zawieranej na PPE, dla którego aktualnie ma zastosowanie inna
    oferta promocyjna Sprzedawcy obowiązująca na czas oznaczony, nie
    wcześniej jednak niż 3 miesiące przed zakończeniem okresu korzystania
    z obecnej Oferty promocyjnej Sprzedawcy dla tego samego PPE, przy
    czym okresy korzystania z ofert promocyjnych Sprzedawcy nie mogą
    zachodzić na siebie w ramach tego samego PPE.
    3.5 W przypadku Umów kompleksowych zawartych na czas
    nieokreślony, w okresie wskazanym w pkt 4.1. Oferty, umowy do których
    została przyjęta Oferta przekształcają się w umowy zawarte na czas
    określony. Po upływie okresu obowiązywania Oferty, umowy, o których
    mowa w zdaniu pierwszym, przekształcają się w umowy zawarte na czas
    nieokreślony, chyba że zostanie przyjęta kolejna Oferta Sprzedawcy albo
    umowa zostanie wypowiedziana z zachowaniem terminu wypowiedzenia
    określonego w umowie.
    4. CENY ENERGII ELEKTRYCZNEJ. WARUNKI HANDLOWE
    4.1. Odbiorca przystępuje do oferty na okres cenowy obowiązujący od
    dnia wejścia w życie umowy z zastrzeżeniem pkt 1.6 do dnia 30.06.2025
    r., jednak nie wcześniej niż z dniem przyjęcia Oferty.
    4.2. Po zakończeniu okresu, o którym mowa w pkt 4.1 oferta samoistnie
    przedłuży się na czas nieokreślony, chyba, że Odbiorca złoży
    oświadczenie o rezygnacji z Oferty, w formie i terminie wskazanych w pkt
    4.8.
    4.3. Sprzedawca w okresie, o którym mowa w pkt 4.1 i 4.2, zastosuje
    ceny energii elektrycznej zawarte w obowiązującej w danym okresie
    sprzedaży, Taryfie dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
    taryfowych G PGE Obrót S.A. zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki z uwzględnieniem 1% upustu od cen energii
    elektrycznej oraz z zastosowaniem stawki opłaty handlowej, która została
    wskazana w Tabeli nr 2.
    4.4. W przypadku zmiany Taryfy PGE Obrót S.A. w okresie
    obowiązywania warunków Oferty, wartość procentowa upustu
    wskazanego w pkt 4.3 nie ulegnie zmianie, z zastrzeżeniem, że cena za
    energię elektryczną zostanie przeliczona przez Sprzedawcę na podstawie
    obowiązującej Taryfy PGE Obrót S.A., począwszy od dnia wejścia w życie
    zmienionej Taryfy PGE Obrót S.A.
    4.5. W przypadku braku obowiązku zatwierdzania przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki Taryfy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
    taryfowych G PGE Obrót S.A., zastosowanie będzie miała Taryfa dla
    energii elektrycznej dla Odbiorców z grup taryfowych G PGE Obrót S.A.,
    każdorazowo zatwierdzana i przyjęta do stosowania przez Sprzedawcę,
    zastępująca wcześniejszą Taryfę zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu
    Regulacji Energetyki.
    4.6. W ramach Oferty Odbiorca posiada możliwość zmiany grupy
    taryfowej na inną wskazaną w Ofercie na zasadach określonych w
    Umowie kompleksowej.
    4.7. W ramach Oferty w okresie wskazanym w pkt 4.1 i 4.2 Odbiorcy
    przysługuje prawo do skorzystania z usługi dodatkowej ,,Podstawowa
    pomoc fachowców", która będzie świadczona przez PGE Obrót S.A. z
    wykorzystaniem podwykonawców. Koszt usługi dodatkowej zawarty jest
    w opłacie handlowej.
    4.8. Odbiorcy przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji
    z Oferty w terminie od dnia przystąpienia do Oferty do 30 dni przed
    zakończeniem okresu cenowego wskazanego w pkt 4.1, ze skutkiem na
    dzień 30.06.2025 r. Odbiorca może złożyć oświadczenie o rezygnacji z
    Oferty w następujący sposób:
    a. w formie pisemnej poprzez przesłanie dokumentu pocztą na adres
    Sprzedawcy, bądź poprzez złożenie osobiście dokumentu w jednym
    z Biur Obsługi Klienta PGE Obrót S.A. albo;
    b. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
    elektronicznym poprzez przesłanie dokumentu na adres
    Sprzedawcy: s...@g...pl albo;
    c. w formie dokumentowej poprzez przesłanie dokumentu na adres
    Sprzedawcy: s...@g...pl w formie podpisanego skanu
    dokumentu w formacie pdf.
    2
    4.9. Złożenie oświadczenia o rezygnacji Oferty, o którym mowa w pkt
    4.8 na zasadach określonych w Ofercie, skutkuje rezygnacją z warunków
    promocyjnych Oferty bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań, w
    tym zakresie przez Odbiorcę.
    4.10. W przypadku braku złożenia oświadczenia o rezygnacji Oferty, o
    którym mowa w pkt 4.2 i przedłużenia Oferty na czas nieokreślony, w
    takim przypadku Odbiorcy przysługuje prawo do złożenia Oświadczenia o
    rezygnacji z Oferty lub wypowiedzenia Umowy w każdym czasie trwania
    umowy z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Złożenie przez
    odbiorcę oświadczenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym nie będzie
    skutkować naliczeniem kary umownej lub poniesieniem żadnych kosztów
    i odszkodowań, w tym zakresie.
    4.11. Warunki stosowania cen i stawek opłat o których mowa w pkt 4.1 i
    4.2, nie dotyczą cen i stawek opłat za świadczoną usługę dystrybucji
    energii elektrycznej.
    4.12. Sprzedawca zastosuje odpowiedni zestaw warunków cenowych na
    podstawie grupy taryfowej, do której zakwalifikowany jest Odbiorca.
    4.13. Sprzedawca zmieni ceny energii elektrycznej lub stawki opłat, które
    zostały określone w Tabeli nr 2 w przypadku zmiany cen określonych w
    Taryfie wskazanej w pkt 4.3 z zastrzeżeniem pkt 4.4, w tym również w
    przypadku wprowadzenia lub zmiany wysokości stawek opłat handlowych
    jak również w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub podatku
    akcyzowego. W takim przypadku Odbiorcy przysługiwać będzie prawo
    wypowiedzenia umowy bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań
    z tym związanych, na zasadach określonych w umowie. W przypadku
    zmiany Taryfy, o której mowa powyżej zmiana cen energii elektrycznej
    nastąpi z dniem wejścia w życie zmienionej Taryfy.
    4.14. Sprzedawca po dniu 30.06.2025 r. posiada również prawo do
    zmiany wysokości opłaty handlowej lub wypowiedzenia warunków
    niniejszej Oferty z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia
    w przypadkach zmiany cen energii elektrycznej notowanej na Towarowej
    Giełdzie Energii S.A., w stosunku do ceny obowiązującej w dniu
    zatwierdzenia Oferty, zwiększenia kosztów usług lub rozwiązania umowy
    z dostawcą na podstawie, której wykonywana jest usługa dodatkowa.
    4.15. W przypadku zmiany wysokości opłaty handlowej, zgodnie z pkt
    4.14 Oferty Odbiorcy przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia umowy
    bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań z tym związanych, na
    zasadach określonych w Umowie kompleksowej.
    4.16. Zasady korzystania z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców"
    określa Regulamin usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", stanowiący
    integralną część Oferty dostępny również na stronie internetowej
    Sprzedawcy: www.gkpge.pl.
    4.17. Odbiorca oświadcza, że otrzymał i zapoznał się z treścią Umowy
    kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług
    dystrybucji, Regulaminu wykonywania Umów kompleksowych PGE Obrót
    S.A. oraz Regulaminu Usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", które
    stanowią integralną część Oferty.
    4.18. Odbiorca przystępujący do Oferty na odległość lub poza lokalem
    Sprzedawcy, ma prawo odstąpić od przyjętej oferty w terminie 14 dni od
    przyjęcia oferty.
    5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    5.1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych niniejszą Ofertą mają
    zastosowanie odpowiednie zapisy Umowy kompleksowej sprzedaży
    energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji, Regulaminu
    wykonywania Umów kompleksowych PGE Obrót S.A. oraz Regulaminu
    usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców".
    5.2. Niniejsza Oferta nie łączy się z innymi Ofertami, których
    organizatorem jest Sprzedawca.
    Tabela nr 1 Produkty Sprzedawcy dostępne w Ofercie
    Produkt Sprzedawcy
    w grupie taryfowej Strefy czasowe*
    ,,Komfortowa" (G11) Całodobowa
    ,,Elastyczna" (G12) dzień i noc
    ,,Weekendowa" (G12w) dzień i noc z rozszerzoną
    strefą nocną o soboty i niedzielę
    ,,Niedzielna" (G12n) dzień i noc z rozszerzoną
    strefą nocną o niedzielę
    *godziny i dni ustawienia stref czasowych zgodnie z taryfą OSD.
    Tabela nr 2
    Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych
    wyliczone na podstawie Taryfy obowiązującej od 01.03.2022r.
    W tabelach podano stawki brutto uwzględniające podatek VAT. W
    nawiasach zamieszczono stawki netto:
    a) Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych wyliczone
    na podstawie Taryfy aktualnej na dzień zatwierdzenia Oferty obowiązujące
    od 01.10.2022r. do 31.10.2022r. Podatek VAT w wysokości 5%.
    Grupa
    taryfowa
    Cena za energię elektryczną
    w zł/kWh */**
    Opłata handlowa
    zł/m-c *
    Całodobowa Dzienna Nocna
    11,04
    (10,48)
    G11
    0,42516
    (0,40491)

    G12
    0,48524
    (0,46213)
    0,30510
    (0,29057)
    G12w
    0,50176
    (0,47787)
    0,35125
    (0,33452)
    G12n
    0,47308
    (0,45055)
    0,32693
    (0,31136)
    b) Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych wyliczone
    na podstawie Taryfy aktualnej na dzień zatwierdzenia Oferty obowiązujące
    od 01.11.2022r. Podatek VAT w wysokości 23%.
    Grupa
    taryfowa
    Cena za energię elektryczną
    w zł/kWh */ **
    Opłata
    handlowa
    zł/m-c *
    Całodobowa Dzienna Nocna
    12,89
    (10,48)
    G11 0,49804
    (0,40491)
    G12
    0,56842
    (0,46213)
    0,35740
    (0,29057)
    G12w
    0,58778
    (0,47787)
    0,41146
    (0,33452)
    G12n
    0,55418
    (0,45055)
    0,38297
    (0,31136)
    Kod produktowy: 0000015198
    * Cena obowiązuje od momentu określonego w umowie do 30.06.2025 r.
    oraz w kolejnym okresie obowiązywania Oferty zgodnie z pkt 4.2 z
    zastrzeżeniem pkt 4.3 i 4.4 Oferty.
    **Ceny podane w tabeli wyliczone są z dokładnością do 5 miejsc po
    przecinku. W rozliczeniach dopuszcza się stosowanie stawki zaokrąglonej
    do 4 miejsc po przecinku zgodnie z regułą matematyczną. W przypadku,
    gdy ostatnia cyfra jest większa lub równa 5 zaokrąglamy w górę, jeżeli jest
    mniejsza lub równa 4 zaokrąglamy w dół.
    3
    REGULAMIN USŁUGI DODATKOWEJ -
    ,,PODSTAWOWA POMOC FACHOWCÓW"
    DEFINICJE
    Awaria wewnętrznej instalacji elektrycznej - nagłe i niespodziewane
    uszkodzenie wewnętrznej instalacji elektrycznej, powodujące zaprzestanie
    jej działania lub nieprawidłowość działania;
    Awaria wewnętrznej instalacji gazowej - nagłe i niespodziewane
    uszkodzenie wewnętrznej instalacji gazowej, uniemożliwiające prawidłowe
    korzystanie z tej instalacji, które nie jest spowodowane bezpośrednim
    działaniem człowieka;
    Awaria urządzenia grzewczego i gazowego - nagłe i niespodziewane
    uszkodzenie urządzenia grzewczego i gazowego, uniemożliwiające
    prawidłowe korzystanie z tego urządzenia, które nie jest spowodowane
    bezpośrednim działaniem człowieka oraz nie jest skutkiem użytkowania
    niezgodnego z instrukcją obsługi;
    Bezpiecznik - zabezpieczenie elektryczne instalacji elektrycznej i
    odbiorników elektrycznych przed ich uszkodzeniem z powodu wystąpienia
    nadmiernego natężenia prądu włącznie z wyłącznikami
    różnicowoprądowymi;
    Budynek - obiekt budowlany trwale związany z gruntem, wydzielony z
    przestrzeni za pomocą przegród budowlanych, posiadający fundamenty i
    dach;
    Budynek mieszkalny - budynek wielorodzinny lub jednorodzinny w
    zabudowie pojedynczej, bliźniaczej lub szeregowej, przeznaczony na cele
    mieszkalne;
    Centrum Pomocy - centrum przyjmujące zgłoszenia telefoniczne związane
    z uruchomieniem usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców". Centrum Pomocy
    dostępne jest 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu (w tym święta
    państwowe i kościelne), pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak
    za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora) dla Klientów,
    do którego należy zgłosić zajście awarii, w celu uzyskania pomocy.
    Informacja o numerze telefonu Centrum Pomocy dostępna jest również na
    stronie internetowej www.gkpge.pl;
    Części zamienne - części produkowane zgodnie ze specyfikacjami i
    standardami produkcyjnymi ustalonymi przez producenta lub
    wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi
    producenta oraz takie, które są tej samej jakości co części stosowane do
    montażu urządzeń danej marki przez jego producenta;
    Czynności diagnostyczne - wszelkie działania podejmowane przez
    specjalistę, mające na celu wykrycie przyczyny awarii;
    Działania wojenne - działania sił zbrojnych w czasie wojny mające na celu
    rozbicie sił zbrojnych przeciwnika na lądzie, w powietrzu lub na morzu;
    Dzień roboczy - dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
    dni ustawowo wolnych od pracy;
    Klient - konsument, który dokonuje zakupu energii elektrycznej w grupie
    taryfowej G1x na podstawie zawartej z PGE Obrót S.A. Umowy
    kompleksowej w zakresie Regulaminu umożliwiającego skorzystanie przez
    Klienta z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", pobierający energię
    elektryczną na własny użytek w celu jej zużycia w gospodarstwie domowym
    w pomieszczeniach gospodarczych związanych z prowadzeniem tego
    gospodarstwa oraz innych obiektach, o których mowa w ww. Regulaminie;
    Lokal mieszkalny - znajdujące się w budynku mieszkalnym wyodrębnione
    pomieszczenie lub pomieszczenia, służące do zaspokajania potrzeb
    mieszkaniowych (z wyłączeniem pomieszczenia garażowego i pomieszczenia
    gospodarczego), stanowiące odrębną nieruchomość albo będące
    przedmiotem własnościowego lub lokatorskiego spółdzielczego prawa do
    lokalu;
    Pomieszczenie garażowe - pomieszczenie przeznaczone do parkowania
    pojazdów mechanicznych; pojęcie obejmuje również pomieszczenie
    garażowe wolnostojące;
    Pomieszczenia gospodarcze - piwnice, schowki, pralnie, suszarnie i inne
    pomieszczenia gospodarcze w budynku mieszkalnym lub poza tym
    budynkiem;
    PPE (Punkt Poboru Energii) - punkt w sieci elektroenergetycznej lub
    adres odbiorcy, pod którym wskazany jest budynek, lub lokal mieszkalny
    (Klienta), w którym produkty energetyczne (energia, usługi dystrybucji,
    moc, itp.) są mierzone przez urządzenia umożliwiające rejestrację danych
    pomiarowych; jeśli pod jednym adresem znajduje się więcej niż jedno
    urządzenie pomiarowe to każde z nich jest osobnym PPE; każde PPE posiada
    unikatowy numer identyfikacyjny;
    RP - Rzeczpospolita Polska;
    Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" - usługa, która świadczona
    jest w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej, gazowej lub
    awarii urządzenia grzewczego i gazowego w PPE;
    Urządzenia grzewcze i gazowe - zasilane paliwem następujące
    urządzenia, które nie są już objęte gwarancją producenta, i nie są starsze
    niż 10 lat: piec centralnego ogrzewania, piec centralnej wody użytkowej,
    przepływowy gazowy podgrzewacz wody użytkowej, gazowy ogrzewacz
    pomieszczeń, kominek gazowy, kuchenka gazowa, kuchenka gazowoelektryczna w
    zakresie dotyczącym gazu;
    Wewnętrzna instalacja elektryczna - układ przewodów i urządzeń
    mający początek w przypadku budynku mieszkalnego, pomieszczenia
    garażowego lub pomieszczenia gospodarczego na złączach kablowych lub
    przyłączach napowietrznych łączących wewnętrzną instalację tego budynku
    lub pomieszczenia z siecią dystrybucyjną, a w przypadku lokalu
    mieszkalnego - rozpoczynająca się w zabezpieczeniach zalicznikowych
    (obwodowych), a kończąca się gniazdami wtykowymi, włącznikami,
    wyłącznikami i wypustami oświetleniowymi;
    Wewnętrzna instalacja gazowa - układ przewodów i urządzeń służących
    do dostarczania paliwa gazowego do PPE, mający początek za kurkiem
    głównym odcinającym dopływ paliwa gazowego do instalacji gazowej,
    usytuowany na przyłączu gazowym w punkcie redukcyjno-pomiarowym z
    wyłączeniem układu pomiarowego, a kończący się przed odbiornikiem
    paliwa gazowego.
    1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1.1. Niniejszy Regulamin usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" (dalej
    zwany Regulaminem) określa zasady świadczenia usługi ,,Podstawowa
    pomoc fachowców" i przeznaczony jest dla Klientów, którzy przyjęli Ofertę
    ,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa". Ed.2/2022.
    1.2. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" świadczona jest za
    pośrednictwem Centrum Pomocy, koszt połączenia jest liczony według
    taryfy operatora.
    1.3. Usługa polega na zorganizowaniu oraz pokryciu kosztów: dojazdu
    fachowca, przeprowadzenia czynności diagnostycznych, robocizny, części
    lub materiałów użytych do naprawy awarii. Obejmuje organizację usług
    następujących fachowców:
    1.3.1.technika urządzeń grzewczych i gazowych - w przypadku awarii
    wewnętrznej instalacji gazowej lub awarii urządzenia grzewczego i
    gazowego;
    1.3.2.elektryka - w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej.
    1.4. Zorganizowanie usługi następuje w czasie:
    a. nie dłuższym niż 4 godziny, liczonym od zgłoszenia awarii do organizacji
    przyjazdu elektryka;
    b. nie dłuższym niż 24 godziny, liczonym od zgłoszenia awarii do przyjazdu
    technika urządzeń grzewczych.
    1.5.Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" świadczona jest na terenie RP.
    1.6. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" będzie świadczona przez
    fachowców, o ile nie odmówiono dostępu do miejsca, które ma być objęte
    interwencją. Przez odmowę dostępu rozumie się także nieusunięcie przez
    Klienta z miejsca interwencji zwierzęcia, które może stanowić zagrożenie dla
    fachowca oraz inne przeszkody uniemożliwiające lub znacznie utrudniające
    wykonanie usługi.
    1.7. Koszty usługi wymienione w pkt 1.3. odnoszą się do 3 awarii w ciągu
    12 miesięcy, liczonych od dnia przyjęcia Oferty i mogą wynosić:
    a. 500 zł w odniesieniu do jednej awarii do kosztów części i materiałów
    użytych do naprawy i robocizny;
    b. 200 zł w odniesieniu do jednej awarii do kosztów dojazdu, czynności
    diagnostycznych.
    Limit ten odnawiany jest co 12 kolejnych miesięcy w czasie trwania
    Oferty ,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa" Ed.2/2022.
    1.8. Korzystanie z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" równoznaczne
    jest z akceptacją przez Klienta Regulaminu; Klient zobowiązuje się także do
    przestrzegania określonych w nim zasad.
    2. ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUGI
    2.1 Chcąc skorzystać z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", Klient
    powinien skontaktować się z Centrum Pomocy, które czynne jest całą dobę,
    przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak
    za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora).
    2.2. Klient przed podjęciem działań we własnym zakresie powinien
    niezwłocznie po zajściu awarii zawiadomić telefonicznie o tym fakcie
    Centrum Pomocy oraz podać Centrum Pomocy następujące informacje:
    a. imię i nazwisko;
    b. numer PESEL;
    c. adres PPE;
    d. numer telefonu, pod którym Centrum Pomocy może skontaktować się
    z Klientem;
    e. opis zdarzenia oraz rodzaj potrzebnej pomocy.
    2.3. Centrum Pomocy zobowiązuje się do telefonicznego poinformowania
    Klienta o planowanym terminie przybycia fachowca, w celu realizacji usługi
    ,,Podstawowa pomoc fachowców".
    2.4. Centrum Pomocy po zorganizowaniu właściwego usługodawcy,
    poinformuje telefonicznie Klienta o planowanym czasie dojazdu fachowca.
    Powyższa informacja zostanie przekazana w czasie nie dłuższym niż 1
    godzina w zakresie usług świadczonych przez elektryka i 4 godziny w
    4
    zakresie usług świadczonych przez technika urządzeń grzewczych i
    gazowych.
    2.5. Centrum Pomocy może nie przekazywać powyższej informacji, jeżeli
    Klient wskaże inny, dogodny dla siebie termin.
    2.6. Usługa będzie świadczona zarówno w dni robocze jak i ustawowo wolne
    od pracy w zakresie usługi fachowca elektryka. W zakresie usług
    świadczonych przez fachowca technika urządzeń grzewczych usługa nie
    będzie świadczona w dni ustawowo wolne od pracy, będzie realizowana w
    pierwszym dniu roboczym następującym po dniu ustawowo wolnym od
    pracy.
    2.7. Jeżeli ustalony limit wskazany w pkt 1.7 lit. a. niniejszego Regulaminu
    nie wystarcza na pokrycie w całości kosztu wykonania usługi, a Klient nie
    wyraził zgody na pokrycie różnicy między rzeczywistymi kosztami
    wykonania naprawy a kwotą wskazaną w pkt 1.7 lit. a. niniejszego
    Regulaminu wówczas Klientowi zostanie wypłacona w ciągu 30 dni, licząc
    od dnia otrzymania zawiadomienia o zdarzeniu, kwota w wysokości
    uwzględniającej wysokość limitu określonego w pkt 1.7 lit. a. niniejszego
    Regulaminu.
    2.8. W przypadku braku dostępności wymaganych nowych części
    zamiennych (oryginalnych lub zamienników) u dostawców na terenie
    Polski, wskazanych przez podmiot realizujący usługę, potrzebnych do
    realizacji zgłoszenia, koszty w zakresie: dojazdu oraz przeprowadzenia
    czynności diagnostycznych pokrywane są przez podmiot realizujący
    usługę.
    2.9. Zwrot kosztów dotyczący części zamiennych, które Klient zakupi we
    własnym zakresie następuje na podstawie faktur VAT lub rachunków i
    dowodów zapłaty, nie więcej jednak niż do wysokości kwoty limitu
    wskazanego w pkt 1.7 lit. a. niniejszego Regulaminu.
    3. ZAKRES USŁUGI
    3.1. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" organizowana jest przez
    podwykonawcę PGE Obrót S.A. obejmuje organizację i pokrycie
    kosztów: dojazdu fachowca, czynności diagnostycznych, robocizny,
    części lub materiałów użytych do naprawy awarii. Usługa obejmuje
    organizację usług fachowców:
    3.1.1. technika urządzeń grzewczych i gazowych - w przypadku awarii
    wewnętrznej instalacji gazowej lub awarii urządzenia grzewczego i
    gazowego;
    3.1.2. elektryka - w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej.
    4. WYŁĄCZENIA Z ZAKRESU USŁUG LUB USŁUGI POZA ZAKRESEM
    OFERTY
    4.1. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
    awarie, które powstały:
    a. z winy umyślnej lub wskutek rażącego niedbalstwa Klienta lub osoby
    bliskiej, chyba, że pokrycie kosztów usług odpowiada w danych
    okolicznościach względom słuszności;
    b. w związku z działaniami wojennymi, stanem wojennym, stanem
    wyjątkowym, aktami terroryzmu, strajkami lub niepokojami
    społecznymi;
    c. wskutek oddziaływania energii jądrowej, promieni laserowych,
    maserowych, promieniowania jonizującego, pola magnetycznego, pola
    elektromagnetycznego lub skażenia radioaktywnego;
    d. w związku z uszkodzeniem, o którym istnieniu Klient wiedział przed
    zawarciem umowy z PGE Obrót S.A., konserwacją instalacji lub Klient
    poniósł koszty bez zgody uzyskanej w Centrum Pomocy.
    4.2.Zakres usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" nie obejmuje:
    a. awarii za których usunięcie odpowiada Pogotowie Gazowe lub inne
    służby techniczne;
    b. uszkodzeń źródeł światła znajdujących się w urządzeniach grzewczych
    i gazowych, np. piekarnikach;
    c. uszkodzeń instalacji gazowej, za której naprawę lub konserwację
    odpowiada administracja budynku lub inne służby techniczne np.
    usunięcie awarii układu pomiarowego, wymiana układu pomiarowego,
    podłączenie układu pomiarowego, zdjęcie plomb z układu pomiarowego,
    usuwanie awarii na sieci dystrybucyjnej,
    d. uszkodzeń o charakterze estetycznym w tym uszkodzeń obudowy i
    ekranu, które nie zakłócają prawidłowego działania urządzeń
    grzewczych i gazowych;
    e. awarii podziemnych linii instalacji gazowej;
    f. uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją
    użytkowania, czy przepisami bezpieczeństwa urządzeń grzewczych i
    gazowych: użytkowania, przechowywania, konserwacji;
    g. uszkodzeń wynikających z niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją
    użytkowania instalacją, naprawą, przeróbką lub zmianami
    konstrukcyjnymi urządzeń grzewczych i gazowych lub wewnętrznej
    instalacji gazowej;
    h. chemicznego, termicznego lub mechanicznego uszkodzenia urządzeń
    grzewczych i gazowych;
    i. kosztów czynności przewidzianych w instrukcji obsługi lub instalacji, do
    wykonania, których zobowiązany jest użytkownik urządzenia
    grzewczego i gazowego we własnym zakresie i na własny koszt;
    j. urządzeń objętych gwarancją producenta;
    k. czynności związane z przeglądem urządzeń grzewczych i gazowych lub
    wewnętrznej instalacji gazowej;
    l. wymiany starych urządzeń gazowych na nowe.
    4.3. Ponadto z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców"
    wyłączone są awarie, które powstały w związku:
    a. ze szkodami górniczymi w rozumieniu prawa górniczego;
    b. ze zdarzeniami powstałymi wskutek systematycznego zawilgocenia
    z powodu nieszczelności instalacji wodnej, centralnego ogrzewania
    lub kanalizacyjnej, klimatyzacji lub niewłaściwej wentylacji
    pomieszczeń, a także kondensacji na powierzchni rur lub ścian
    wilgoci zawartej w powietrzu;
    c. ze zdarzeniami powstałymi z powodu zalania wskutek opadu
    poprzez niezamknięte lub niezabezpieczone okna, drzwi lub inne
    otwory, jeżeli obowiązek ich zamknięcia lub zabezpieczenia należał
    do Klienta, chyba, że niedopełnienie tego obowiązku nie miało
    wpływu na zajście awarii;
    d. ze zdarzeniami powstałymi z powodu zalania wskutek opadu
    poprzez niekonserwowane lub nienależycie konserwowane: dach,
    ściany, balkony, tarasy, okna, jeżeli obowiązek ich konserwacji
    należał do Klienta, chyba, że niedopełnienie tego obowiązku nie
    miało wpływu na zajście awarii;
    e. ze zdarzeniami powstałymi wskutek pęknięcia rur lub wyposażenia
    instalacyjnego w wyniku zamarznięcia wody lub innej cieczy
    spowodowanego nieutrzymywaniem właściwej temperatury w
    pomieszczeniach, jeżeli obowiązek utrzymywania właściwej
    temperatury w pomieszczeniach należał do Klienta, chyba, że
    niedopełnienie tego obowiązku nie miało wpływu na zajście awarii;
    f. ze zdarzeniami powstałymi wskutek przenikania wód podziemnych;
    g. ze zdarzeniami powstałymi wskutek przemarzania elementów
    konstrukcyjnych budynków mieszkalnych;
    h. z pozostawaniem przez Klienta w stanie nietrzeźwości albo w stanie
    po użyciu alkoholu lub pod wpływem środków odurzających,
    substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu
    przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii, chyba, że nie miało to
    wpływu na zajście awarii.
    4.4. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
    usługi:
    a. elektryka świadczone w związku z uszkodzeniem żarówek lub
    bezpieczników;
    b. świadczone w związku z uszkodzeniem podziemnych rur instalacji
    kanalizacyjnych, gazowych, wodociągowych lub podziemnych linii
    energetycznych, oraz tych instalacji, za naprawę lub konserwację,
    których odpowiadają administracja budynku, lub właściwe służby
    pogotowia technicznego, wodno-kanalizacyjnego, gazowego lub
    energetycznego;
    c. polegające na konserwacji instalacji;
    d. polegające na zdjęciu plomb i zabezpieczeń na licznikach;
    e. polegające na montażu części, które nie zostały zakupione przez
    fachowca wskazanego przez Centrum Pomocy;
    f. związane z uszkodzeniem:
    - źródeł światła (żarówki, świetlówki, halogeny, LED, ect);
    - zasilaczy, przedłużaczy, transformatorów i listw zasilających;
    - urządzeń elektrycznych;
    - o charakterze estetycznym (np.: zarysowanie, przebarwienie).
    4.5. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
    koszty usług poniesione bez zgody Centrum Pomocy, chyba, że
    skontaktowanie się z Centrum Pomocy nie było możliwe. Jeżeli
    skontaktowanie się telefoniczne z Centrum Pomocy było niemożliwe z
    przyczyn niezależnych od osoby zgłaszającej awarię i naprawa awarii
    została zorganizowana we własnym zakresie, należy poinformować o
    tym fakcie Centrum Pomocy w terminie 7 dni od dnia, kiedy
    skontaktowanie z Centrum Pomocy stało się możliwe. Osoba zgłaszająca
    zobowiązana jest podać przyczynę niemożności skontaktowania się z
    Centrum Pomocy. Koszty usługi zostaną zwrócone na podstawie
    przedłożonych dokumentów potwierdzających fakt zajścia zdarzenia
    i poniesienia tych kosztów. Zwrot kosztów, o którym mowa powyżej,
    następuje na podstawie faktur VAT lub rachunków i dowodów ich
    zapłaty, do wysokości rzeczywiście poniesionych kosztów, maksymalnie
    jednak do kwoty limitu odpowiedzialności ustalonego w pkt 1.7.
    niniejszego Regulaminu. Jeżeli usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców"
    wykonana zostanie w terminie do odstąpienia od Umowy, o którym
    mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta
    (Dz. U. z 2017r. poz. 683 ze zm.) (dalej: ,,prawa konsumenta") po
    zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 praw
    konsumenta, Klient ponosi w całości koszty wykonania ww. usługi.
    5
    4.6. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
    koszty usług poniesione we własnym zakresie przez Klienta w
    przypadku, gdy Klient odmówił dostępu do miejsca, w którym wystąpiła
    awaria.
    4.7. W przypadku niemożliwości skontaktowania się z Centrum Pomocy
    i usunięciu awarii we własnym zakresie zwrot kosztów, o których mowa
    pkt 4.5. nastąpi w terminie 30 dni, licząc od dnia otrzymania przez
    Centrum Pomocy zgłoszenia awarii.
    4.8. Gdyby wyjaśnienie, w terminie określonym w pkt 4.7. Regulaminu
    okoliczności awarii albo wysokości kosztów podlegających zwrotowi
    okazało się niemożliwe, zwrot kosztów następuje w terminie 14 dni od
    dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych
    okoliczności było możliwe. Jednakże bezsporna część kosztów
    podlegających zwrotowi zostanie wypłacona w terminie wskazanym w
    pkt 4.7.
    5. OCHRONA DANYCH
    5.1. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez PGE Obrót S.A.
    i podwykonawców PGE Obrót S.A. w zakresie niezbędnym do realizacji
    usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", zgodnie ze stosownym
    oświadczeniem Klienta, na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
    6.
    6. OCHRONA DANYCH
    6.1 Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" jest elementem Oferty
    ,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa". Ed.2/2022. Nie są wymagane
    dodatkowe, inne niż wskazane w ww. Ofercie płatności za korzystanie
    z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców". Usługa obowiązuje do dnia
    obowiązywania Oferty.
    7. OCHRONA DANYCH
    7.1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą usługi ,,Podstawowa pomoc
    fachowców".
    7.2. Reklamacje należy składać telefonicznie za pośrednictwem Centrum
    Pomocy pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak za zwykłe
    połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora) lub za pośrednictwem
    infolinii PGE Obrót S.A. pod numerem telefonu 422 222 222 lub w formie
    pisemnej na adres wskazany na fakturze lub na adres e-mail wskazany na
    fakturze.
    7.3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty
    wpłynięcia reklamacji.
    7.4. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest podać dane
    kontaktowe: numer telefonu, adres do korespondencji lub adres e-mail.
    7.5. Reklamacje dotyczące Cennika Produktu z usługą ,,Podstawowa
    pomoc fachowców" w części dotyczącej energii elektrycznej rozpatrywane
    będą zgodnie ze standardowymi procedurami obowiązującymi w PGE
    Obrót S.A.
    7.6. Centrum Pomocy nie rozpatruje reklamacji w zakresie energii
    elektrycznej.



    --
    Tomasz


  • 2. Data: 2022-10-25 07:46:46
    Temat: Re: PGE i ceny energii
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.10.2022 17:13, Tomasz wrote:
    > Poproszę o komentarze dotyczące ewentualnych pułapek:

    Dają 1% upustu w zamian za dodanie opłaty handlowej. Przy zużyciu
    8000kWh/rok wyszło mi że oszczędziłbym...~40zł/rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1