  • 1. Data: 2022-10-06 17:53:45
    Temat: Sprzedaż samochodu osobowego -śmierć współwłaściciela
    Od: Marek <k...@o...pl>

    Jestem współwłaścicielem samochodu który chcę sprzedać. Drugim
    właścicielem był mój Tata , który zmarł w tym roku. Tata był wymieniony
    na dowodzie rejestracyjnym auta, z tyłu, jako współwłaściciel.
    Czy mogę sprzedać bez problemu taki samochód, czy muszę najpierw zmienić
    jego status prawny ?
    Jeśli tak, to jak najszybciej to zmienić?

  • 2. Data: 2022-10-06 20:33:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2022 o 17:53, Marek pisze:
> [...]
    > jego status prawny ?
    > Jeśli tak, to jak najszybciej to zmienić?

    Musisz nabyć spadek. Ilu spadkobiorców miał tata?
    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-10-07 10:51:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Oct 2022 17:53:45 +0200, Marek wrote:
> [...]
    > jego status prawny ?
    > Jeśli tak, to jak najszybciej to zmienić?

    Pewnie sie nie da. Samochod jest spadkiem, i moze miec teraz wielu
    wlascicieli. Żona, inne dzieci.

    Co prawda kiedys tam slyszalem, jak to mąż zapisal samochod kochance,
    a żona go sprzedała za 100 zł, ktore kochance wysłała bezzwłocznie.
    Kaczka dziennikarska, czy nie takie cuda nasze prawo widziało?

    Jestes jedynym spadkobiercą? To moze da sie zalatwic relatywnie
    szybko, a inaczej - raczej potrwa. A nasze urzedy fuszerki prawnej
    raczej nie przepuszczą. I chyba nawet upowaznienie od innych
    spadkobiercow nie pomoze.

    No chyba, ze jakiemus Ukraincowi sprzedasz, on wywiezie i problemow
    mial nie bedzie.

    J.

  • 4. Data: 2022-10-07 12:15:57
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-10-07 o 10:51, J.F pisze:

> [...]
    > spadkobiercow nie pomoze.
    >
    > No chyba, ze jakiemus Ukraincowi sprzedasz, on wywiezie i problemow

    Nie ma testamentu. Jest mama (żona współwłaściciela) i ja z siostrą.

  • 5. Data: 2022-10-07 12:18:17
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-10-07 o 12:15, Marek pisze:

    > Nie ma testamentu. Jest mama (żona współwłaściciela) i ja z siostrą.

    Czy spadkobiercą jest wtedy mama? i na nią przejdzie własność samochodu??

  • 6. Data: 2022-10-07 12:43:44
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Marek w

    > Czy spadkobiercą jest wtedy mama? i na nią przejdzie własność samochodu??

    To wygląda z grubsza tak:
    pewnie nie było rozdzielności majątkowej więc choć ojciec był wpisany jako
    współwłaściciel, to i matka też była współwłaścicielem, choć nieoficjalnie

    Tak więc masz 1/3 własności samochodu, 1/3 ma matka, a pozostała (1/3) część
    idzie w spadek z którego matce należy się 1/2 a Tobie i siostrze po 1/4

    I z tego wychodzi, że masz 5/12, sistra 1/12 i matka 6/12, więc jest
    większościowym udziałowcem :P

    Było nie kombinować ze zniżkami OC wpisując ojca w DR...

    Ile ten samochód warty? A może ojciec z matką zrobili Ci darowiznę, tylko
    nikt nie zgłosił w US/UK, bo nie było takiej potrzeby?

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2022-10-07 12:49:52
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-10-07 o 12:43, Tomasz pisze:
> [...]
    >
    > Ile ten samochód warty? A może ojciec z matką zrobili Ci darowiznę, tylko
    > nikt nie zgłosił w US/UK, bo nie było takiej potrzeby?

    Samochód stary, 18letni wart może 7000zł, na olej napędowy:)) Czyli
    trzeba się udać do notariusza by ustalić spadek i dokument otrzymania
    spadku ?

  • 8. Data: 2022-10-07 13:10:50
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Marek w

    > Samochód stary, 18letni wart może 7000zł, na olej napędowy:))

    No to jest zwykły złom :P
    W okolicach Łodzi się jakiś szrot, który zapłaci za złom znajdzie

    Można, tylko, trzeba skonsultować z k...@o...pl

    --
    Tomasz

  • 9. Data: 2022-10-07 13:51:55
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-10-07 o 13:10, Tomasz pisze:
    > Marek w

    > No to jest zwykły złom :P
    > W okolicach Łodzi się jakiś szrot, który zapłaci za złom znajdzie

    NA SZROT tez potrzeba chyba dowodu rejestracyjnego i obu właścicieli?

  • 10. Data: 2022-10-07 14:31:32
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Marek w

    Pytaj mailem do k...@o...pl