  • 1. Data: 2022-10-07 18:36:59
    Temat: I znowu musiałem na poczcie podpisać na tablecie
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Świeci się rubryka "podpis". Podpisałem.

    Pani w okienku "Ale tu nie widać całego nazwiska, ma być czytelnie".

    Ja: "Ja się tak podpisuję".

    "Ale ma być czytelnie".

    "To co, mam się podpisać czy napisać nazwisko? Drukowanymi może być?"

    "Może".

    No to napisałem drukowanymi...

    MJ

  • 2. Data: 2022-10-07 20:08:47
    Od: n...@o...pl

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Ja: "Ja się tak podpisuję".
    >
    > "Ale ma być czytelnie".
    >
    > "To co, mam się podpisać czy napisać nazwisko? Drukowanymi może być?"

    Podpis z definicji ma być czytelny.

  • 3. Data: 2022-10-07 21:36:36
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.10.07 o 20:08, n...@o...pl pisze:

    > Podpis z definicji ma być czytelny.

    Gdzieś słyszałem wykładnię, że podpis to nie autograf

  • 4. Data: 2022-10-08 10:24:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-10-07 o 21:36, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Gdzieś słyszałem wykładnię, że podpis to nie autograf

    Podpis to nie parafka.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2022-10-08 10:24:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-10-07 o 18:36, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > Ja: "Ja się tak podpisuję".
    >
    > "Ale ma być czytelnie".
    >
    > "To co, mam się podpisać czy napisać nazwisko? Drukowanymi może być?"

    Podpis to napisane odręcznie nazwisko. Ma uwidaczniać indywidualne cechy
    pisma podpisującego się.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2022-10-08 11:12:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 10:24, Liwiusz pisze:

    > Podpis to napisane odręcznie nazwisko. Ma uwidaczniać indywidualne cechy
    > pisma podpisującego się.

    Te indywidualne cechy, to przykładowo nacisk. W wypadku złożonego na
    tablecie podpisu mało który grafolog wyda jednoznaczną opinię.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-10-09 11:20:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 8 października 2022 o 11:12:58 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Te indywidualne cechy, to przykładowo nacisk. W wypadku złożonego na
    > tablecie podpisu mało który grafolog wyda jednoznaczną opinię.

    Są tablety mierzące nacisk.
    Zapewne nie na poczcie.
    Ale skoro nacisk to podstawa, to do podpisu powinno się dołączać narzędzie pisarskie,
    którym go wykonano.
    Nie pomylił ci się grafolog z grafomanem?

  • 8. Data: 2022-10-09 14:47:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    pisarskie, którym go wykonano.
    > Nie pomylił ci się grafolog z grafomanem?

    Dość często bywają tu problemy z powołaniem biegłego przy umowach
    kredytowych. Banki skanują dokumenty, a papierowe magazynują gdzieś tam
    i do biegłego musi trafić ów oryginał.
    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-10-09 15:58:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 9 października 2022 o 14:47:12 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Dość często bywają tu problemy z powołaniem biegłego przy umowach
    > kredytowych. Banki skanują dokumenty, a papierowe magazynują gdzieś tam
    > i do biegłego musi trafić ów oryginał.

    No i co za problem?
    Mi pani w banku w papierowym archiwum odnalazła 20$, o których sobie po 15 latach
    przypomniałem.

  • 10. Data: 2022-10-09 18:27:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No i co za problem?
    > Mi pani w banku w papierowym archiwum odnalazła 20$, o których sobie po 15 latach
    przypomniałem.

    I to był ten sam banknot?

    --
    Robert Tomasik