  • 21. Data: 2004-03-08 14:38:04
    Temat: Re: podatek od listonosza
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6tetlmjktaqv$.4fykags2asf1.dlg@40tude.net

    > [.......................]
    > Może i masz rację - ja używam PKO Silver Partner Mastercard - i tu
    > występuje prowizja o której pisałem - zawsze. Mam natomiast karty VISA
    > BZWBK - i tam nie pobierają prowizji przy pobieraniu z ich bankomatów.
    > Więc z tą VISA kartą też nie jest tak do końca jak napisałeś.
    > Co bank to obyczaj.

    Nie bank to obyczaj, a co rodzaj karty to... Ta karta
    to jest karta kredytowa i każda transakcja gotówkowa
    jest oprocentowana (prowizja). Tego rodzaju karty
    bezpłatnie obsługują transakcje bezgotówkowe czyli
    np. zakupy w sklepie.
    Do operacji bankomatowych trzeba używać "zwykłych"
    kart bankomatowych którymi również można płacić
    za zakupy. (bezprowizyjnie)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Każdy kij ma dwa końce, ale proca ma trzy."

  • 22. Data: 2004-03-08 14:52:02
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Trzymać pieniądze w banku zamiast w skarpecie może ten, któremu
    > zostaje cokolwiek ponad to , co musi wydać na normalną egzystencję.

    Czyli mam rozumieć, że prowadzisz *hulaszczy tryb życia*
    podobnie jak emeryci i renciści?. :)
    Mam rozumieć iż cały swój dochód wydajesz w dniu jego
    otrzymania?. Jeśli nie to dlaczego to ma leżeć w domu,
    a nie banku?.

    > Skąd takie błedne przypuszczenia ?

    Stąd, że nie wiesz jakie korzyści przynosi trzymanie
    pieniędzy w banku.

    > Pod warunkiem, że je masz.
    > Wiesz ? ... ja jestem najmłodszym dzieckiem. Niestety nie mieszkam z
    > mamą, ponieważ mam swoją rodzinę i mieszkam oddzielnie.

    Nie musisz mieć. Przecież nie wydajesz dochodu w ciągu
    jednego dnia. To kilka razy w miesiącu "poświęcisz" się
    dla rodziców i pobierzesz im pieniądze, a przez internet
    poopłacasz wszelkie należności. Czy to aż tak wielki
    wysiłek?.

    > Ponadto weź pod uwagę, że jest to bardzo niebezpieczne - wysyłać
    > dzieciaka do bankomatu, ponieważ w trakcie realizacji zlecenia ktoś
    > może dzieciakowi odebrać pieniądze, albo wypłacić z bankomatu większą
    > kwotę. Co z resztą się przytrafia nawet dorosłym.

    Oj, przecież pisząc "dziecko" nie miałem na myśli małego
    dziecka lecz Ciebie. :)

    > Chmmmm..... ?
    > Ciekawe gdybyś musiał wyżyć za kilkaset złotych przez cały miesiąc.
    > Po prostu Ty patrzysz tylko z jednego - twojego punktu widzenia.

    Dochód, niezależnie od jego wysokości także trzeba umiejętnie
    wydawać.

    > [..................]
    > Dla przykładu mój ojciec po 70-ce posiadał konto bankowe, ale
    > posługiwał się wyłącznie czekami, bo rozumiał zasadę ich
    > funkcjonowania, ale bał się posługiwania kartą bankomatową i nawet nie
    > chciał o nich słyszeć.
    > Pomimo, że wielokrotnie namawiałem go na to, żeby sobie wyrobił kartę
    > bankomatową, nigdy tego nie zrobił.

    Bo nie powiedziałeś mu, że mu w tym pomożesz, że będziesz
    z nim lub bez niego chodził po te pieniądze. Nie pwoeidziałeś,
    że możesz robić mu opłaty przez bankowość internetową za
    które to przelewy nie będzie musiał płacić itd., itp.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wyścigi nie zawsze wygrywają najszybsi, a bitwy najsilniejsi -

  • 23. Data: 2004-03-08 15:26:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K. wrote:

    > Widocznie nie jesteś tym "rozsądnym" i jeszcze nie
    > posiadasz rachunku w banku. Pobieranie z bankomatów
    > banku w którym posiadasz rachunek odbywa się bez
    > prowizji.

    Lepiej - niektóre banki także w mniejszym lub większym stopniu nie
    pobierają prowizji także w przypadku wypłat w 'obcych' bankomatach, np.
    PeKaO SA ode mnie nie bierze prowizji za max. 2 w miesiącu wypłaty z
    bankomatu Euronetu.

  • 24. Data: 2004-03-08 15:27:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mieczyslaw wrote:

    > Twoje informacje nie są sprawdzone - PKO BP SA pobiera - i ta aż 3 % (
    > nawet z ich bankowmatów. Podejrzewam, że inne banki również.

    Krótko: KŁAMIESZ

  • 25. Data: 2004-03-08 15:31:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K. wrote:

    > Do operacji bankomatowych trzeba używać "zwykłych"
    > kart bankomatowych którymi również można płacić
    > za zakupy. (bezprowizyjnie)

    Taka mała ciekawostka: PeKaO SA ma kartę VISA Classic, która jest kartą
    'wypukłą' (nie jest to VISA Electron), debetową (czyli najpierw trzeba
    jej 'naładować' konto pieniędzmi - w odróżnieniu od kart kredytowych czy
    'krótkokredytowych' kart 'charge' z odroczonym teminem płatności), i nią
    można (było?) wypłacać w bankomatach PeKaO SA bez prowizji.

    Ale to bardziej na inną grupę temat ;)

  • 26. Data: 2004-03-08 18:41:54
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > podobnie jak emeryci i renciści?. :)
    > Mam rozumieć iż cały swój dochód wydajesz w dniu jego
    > otrzymania?. Jeśli nie to dlaczego to ma leżeć w domu,

    Nie chodzi o mnie, tylko o osobę starszą, która utrzymuje się z renty. A
    wysokość rent w dzisiejszych czasach to mniej jak 600zł miesięcznie.
    Zacznij myśleć, bo widzę, że póki co sprawia ci ono wielką trudność. Albo po
    prostu jesteś jeszcze bardzo młodym człowiekiem na utrzymaniu mamusi i nie
    obchodzą cię wydatki domowe. Dlatego też nie potrafisz analizować wydatków i
    oszczędności.
    Policz sobie ile wydasz na swoje utrzymanie jako emeryt czy rencista co
    miesiąc, mieszkający w mieście.
    200-300 - czynsz za mieszkanie w tym masz koszty wynajmu mieszkania, wywóz
    nieczystości
    ok. 30zł - energia elektryczna
    ok. 100-200zł ogrzewanie lub zakup węgla na zimę
    ok. 10-20zł woda
    ok. 50zł - gaz
    30-50zł - ewentualne abonamenty telewizyjne czy telefoniczne
    Tak więc licząc nawet najniższe wydawane kwoty to jest tego ok. 400-500zł
    Za tem pozostaje ci na życie 100-200zł
    Z tych pieniędzy musisz kupić jedzenie, leki, ubranie, papier toaletowy
    No tak ! Taka rozrzutność !
    Oczywiście Ty jako oszczędny, trzymałbyś każdą rentę na koncie i wypłacał
    potrzebną ci w danym momencie kwotę, płacąc każdorazowo 5-6zł od każdej
    wypłaty w bankomacie ?

    > Stąd, że nie wiesz jakie korzyści przynosi trzymanie
    > pieniędzy w banku.

    Pomiń moją osobę, bo ja wiem co to jest konto w banku. Korzystam z takich
    kont od wielu lat i chwalę sobie dobrodziejstwo dostępu internetowego.

> [...]
    > poopłacasz wszelkie należności. Czy to aż tak wielki
    > wysiłek?.

    > Oj, przecież pisząc "dziecko" nie miałem na myśli małego

    No oczywiście. Cóż to jest ?
    5-6 razy wyskoczyć w miesiącu do rodziców, pod warunkiem, że mieszkają
    bliżej niż 200km od ciebie
    W przeciwnym wypadku jest to 200 x 2 x 5 = 2000km
    Jeżdżąc nawet na gazie płacisz za każde przejechane 100km ok. 15zł , co daje
    ci łączną kwotę 2000 / 100 x 15 = 300zł na dojazdy do rodziców, tylko po to
    aby pobrać im rentę z bankomatu.
    Acha w przypadku jazdy na benzynce jest to odpowiednio 2-3 krotnie wyższy
    koszt.

    Nie no ! Faktycznie ! Ty nie potrafisz myśleć :o)))

    P.S. Renciści czy emeryci przeważnie wydają cały swój dochód w ciągu jednego
    dnia opłacając wszystkie opłaty, a potem szaleją rozpustnicy ;o),
    przeżerając te 150zł przez cały miesiąc.

    > Dochód, niezależnie od jego wysokości także trzeba umiejętnie
    > wydawać.

    Oooo! czyżby nowy kandydat na ministra finansów.
    No to wymyśl jak w podobnej sytuacji zaoszczędzić 200-300 miesięcznie.
    Wiesz ! Jak na razie w historii świata tylko jednemu udało się rozmnożenie
    chleba i wina.
    Czyż byś także potrafił tego dokonać ?

    Jacek "Plumpi"

  • 27. Data: 2004-03-08 19:27:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A niby dlaczego nie ma być lepszym rozwiązaniem przynoszenie pieniędzy
    przez
    > listonosza, który dostaje wynagrodzenie od Poczty Polskiej ?
    > Czy nie uważacie, że właśnie to powinno się zmienić i powinno
    znormalnieć ?
    > Czy podobnie z tego powodu, że może przyjść złodziej do mojego domu nie
    > powinienem niczego kupować?

    Uważam, że masz rację. Z tym, że założenie konta, choćby bez używania
    karty, internetu i czeków, to uwolnienie się od comiesięcznego oczekiwania
    na listonosza. Po prostu idziesz do banku i bierzesz, kiedy masz czas. Do
    tego celu dla emeryta preferuję bank najbliższy miejscu zamieszkania, bez
    względu na opłaty za prowadzenie rachunku. Różnice w opłatach tak naprawdę
    w dłuższym okresie wychodzą niemal na jedno, bo to są rzeczy zmienne, a w
    wypadku emeryta przede wszystkim będzie się liczyć prostota i dostępność
    rozwiązania.

    Oczywiście masz rację, że listonosz nie ma prawa oczekiwać tej końcówki.
    Ale jakoś się to utarło i tyle. Jak z lekarzami. W przeważającej
    większości znanych mi wypadków (a kilku znam blisko i po koleżeńsku) żaden
    z nich nie różnicuje zakresu świadczonej usługi od tego, czy dostanie
    kopertę czy nie, a ludzie i tak dają. Lekarz, który różnicuje jakość
    zabiegu od kasy jest bardzo często napiętnowany przez samo środowisko i
    jeśli nawet z racji solidarności zawodowej takie sprawy nie wychodzą, to i
    tak z reguły jest nagonka na gościa aż do czasu pozbycia się go.

  • 28. Data: 2004-03-08 19:29:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > BZWBK - i tam nie pobierają prowizji przy pobieraniu z ich bankomatów.
    > Więc z tą VISA kartą też nie jest tak do końca jak napisałeś.

    Dokładnie tak. W BPH nie ma prowizji z ich własnej karty, jeśli pobierasz
    w ich albo "zaprzyjaźnionym" bankomacie, ale jest prowizja, jak chcesz
    pobrać z kasy.

  • 29. Data: 2004-03-08 19:42:48
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > [..........................]
    > Nie chodzi o mnie, tylko o osobę starszą, która utrzymuje się z renty. A
    > wysokość rent w dzisiejszych czasach to mniej jak 600zł miesięcznie.

    Pytając nie podawałeś wysokości dochodu i to nie było
    przedmiotem sprawy_pytania. Nawiasem mówiąc to
    tego typu "pretensje" co do wysokości renty_emerytury
    bardzo mnie dziwią, a źródło ich znajduje się gdzieś het
    w poprzednim ustroju. Świadczeniobiorcy nie chcą lub
    nie mogą zrozumieć, że na wysokość otrzymywanego
    świadczenia sami sobie zapracowali. To jest procentowa
    część ich zarobków_składek jakie wpłacano za nich do
    ZUS'u. Mało zarabiali_małe płacili składki_małe świadczenie.

    > Zacznij myśleć, bo widzę, że póki co sprawia ci ono wielką trudność.

    Nie wiem skąd u Ciebie tyle złośliwości?. To Ty przyszedłeś
    z prośbą o pomoc, a nie ja więc nie widzę powodu_przyczyny
    takiego zachowania.

    > Albo po prostu jesteś jeszcze bardzo młodym człowiekiem na utrzymaniu
    > mamusi i nie obchodzą cię wydatki domowe. Dlatego też nie potrafisz
    > analizować wydatków i oszczędności.

    Hehe, prawisz mi komplementy dobry człowieku. :) W tym miesiącu
    mój syn skończy 26 lat, a córka 22 lata skończy w lipcu.

    > Policz sobie ile wydasz na swoje utrzymanie jako emeryt czy rencista co
    > miesiąc, mieszkający w mieście.
    > [wydaki jakie całe społeczeństwo ponosi]

    Ja nie muszę tego obliczać. Po prostu ja to co miesiąc
    robię. Hehehe i jestem emerytem. :) (bardzo wczesnym)

    > Oczywiście Ty jako oszczędny, trzymałbyś każdą rentę na koncie i
    > wypłacał potrzebną ci w danym momencie kwotę, płacąc każdorazowo 5-6zł
    > od każdej wypłaty w bankomacie ?

    Totalna bzdura!.

    > Pomiń moją osobę, bo ja wiem co to jest konto w banku. Korzystam z
    > takich kont od wielu lat i chwalę sobie dobrodziejstwo dostępu
    > internetowego.

    Łżesz jak z nut!. Gdybyś korzystał z rachunku bankowego
    to byś wiedział iż pobierając gotówkę z bankomatu którego
    właścicielem jest bank w którym masz rachunek to nie
    ma żadnej prowizji od tej operacji.

    > No oczywiście. Cóż to jest ?
    > 5-6 razy wyskoczyć w miesiącu do rodziców, pod warunkiem, że mieszkają
    > bliżej niż 200km od ciebie
    > [................]

    No w mordę!. Pretensje do garbatego, że ma proste dzieci!.
    Czy Ty to pisałeś?. O co masz pretensje, ze nie jestem
    jasnowidzem i nie zgadłem?. Podawaj więcej danych to
    nie będzie niedomówień.

    > Nie no ! Faktycznie ! Ty nie potrafisz myśleć :o)))

    Fakty mówią co innego. To Ty wykazałeś się brakiem logicznego
    rozumowania i w akcie rozpaczy szukałeś ratunku na grupie, nie
    ja. Pamiętaj o tym, że nie potrafiłeś samodzielnie rozwiązać
    "problemu" czy dawać listonoszowi czy mu nie dwać. :)

    > P.S. Renciści czy emeryci przeważnie wydają cały swój dochód w ciągu
    > jednego dnia opłacając wszystkie opłaty, a potem szaleją rozpustnicy
    > ;o), przeżerając te 150zł przez cały miesiąc.

    Pretensje do... Trzeba było ciężko pracować i dobrze zarabiać.
    Możliwości w tamtych czasach były. (o ile wiesz z opowiadań :) )

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Przechodzień nie miał żadnego pomysłu jak uciekać, więc go przejechałem."

  • 30. Data: 2004-03-08 19:53:32
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja. Pamiętaj o tym, że nie potrafiłeś samodzielnie rozwiązać
    > "problemu" czy dawać listonoszowi czy mu nie dwać. :)

    Sorki, to nie była Twoja rozterka, a "zlotowinfo" :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "One kozie dead"