  • 51. Data: 2004-03-12 10:13:04
    Temat: Re: podatek od listonosza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Bo gotówka jest pomysłem przestarzałym i wypadającym z obiegu.

    Hmk... aż od półtorej roku mamy *jakie takie* regulacje prawne
    dotyczące płatności kartą i już "gotówka jest przestarzała".
    Dobry jesteś :)

    Nadto tu i ówdzie nadal nie wolno kupować - każą ci *dać sobie*
    kartę.

    [...Plumpi...]
    >+ > Przecież chleb, czy bułki kupuje się w sklepikach, w których nie można
    >+ > zapłacić kartą czy czekiem.
    >+
    >+ To dziwne, bo ja kupuję w takim co się da.

    No i później na ogólnopolskiej liście dyskusyjnej smiesz twierdzić
    że w Zabrzu nie da się kupić dobrego chleba ;> !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (okartowany :))

  • 52. Data: 2004-03-12 12:12:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    Pewnie masz rację. Tylko później musisz albo z tą całą kasą albo iść
    gdzieś do banku ryzykując, że ktoś Cię napadnie po drodze, albo chować w
    skarpecie, co również nie jest wiele bezpieczniejsze.

  • 53. Data: 2004-03-12 13:10:15
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl

    > Wiesz co, są takie miejsca i czasy że idziesz kiedy masz czas
    > jak napisałeś. A później stoisz w kolejce przed bankomatem...
    > Jakbym był emerytem z 1 bankomatem w okolicy to wolałbym poczekać
    > w ciepłym domu aż listonosz przyniesie :)

    Taaa, aby później móc wykorzystać ten "zaoszczędzony"
    czas na stanie w kolejce na poczcie chcąc poopłacać
    stałe opłaty. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wierz mi... nie ufaj nikomu."

  • 54. Data: 2004-03-12 16:39:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 12. marca 2004 11:13 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > On Tue, 9 Mar 2004, Tristan Alder wrote:
    > [...]
    >
    > Hmk... aż od półtorej roku mamy *jakie takie* regulacje prawne
    > dotyczące płatności kartą i już "gotówka jest przestarzała".

    ??? Korzystałem z karty już bodajże w 1998 roku... W każdym razie, coś w ten
    deseń, a może wcześniej? A pierwsze karty na świecie to coś w okolicach lat
    60, a może głęboko wcześniej? Mam grypę i nie chce mi się guglać.

    > Dobry jesteś :)

    Oczywiście. Gotówka jest niewygodna. Nigdy nie mam jej tyle przy sobie, żeby
    kupowanie nie sprawiało kłopotów. Karta płatnicza to podstawa. Wiele
    księgarń itp. straciło mnie już jako klienta, bo szedłem, patrzę fajna
    książka, chcę kupić, a tu dupa...

    > Nadto tu i ówdzie nadal nie wolno kupować - każą ci *dać sobie*
    > kartę.

    ???

    > [...Plumpi...]
    >
    > No i później na ogólnopolskiej liście dyskusyjnej smiesz twierdzić
    > że w Zabrzu nie da się kupić dobrego chleba ;> !
    > :)

    Nie wiem czy się nie da, ale nie znalazłem takiego miejsca. A skoro jest
    wszędzie marnie, to czemu mam nie kupować tam, gdzie wygodnie? (do tego tam
    jeszcze najmniej paściate pieczywo jest...)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 55. Data: 2004-03-15 06:35:39
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > No cóż ? Widzisz to taka, polska rzeczywistość.

    To dopiero jest ROTFL :)

    Jak mi posłaniec przyniesie kwiaty też mu daję napiwek.
    Bo to jest napiwek... Jest to przyjęte również w cywilizowanych krajach....

    Monika

  • 56. Data: 2004-03-18 10:53:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ ??? Korzystałem z karty już bodajże w 1998 roku...

    A czy ja pisałem że był *zakaz* ?

    Stan prawny był taki jaki był (mocno odbiegający od zasad przyjętych
    w "cywilizowanym" świecie) - na początek w razie wykazania jakiejkolwiek
    "wątpliwej" transakcji bank mógł (i *przeważnie* to robił) narzucić
    ci zasadę "najpierw zapłać a później sądź się *ze sprzedawcą*".
    Jak dla mnie - wykluczone. Do października karty bardzo dobrze nadawały
    się do wyciągania pieniędzy z bankomatów.
    Oczywiście *już* tak nie jest :)

    >+ > Dobry jesteś :)
    >+
    >+ Oczywiście. Gotówka jest niewygodna. Nigdy nie mam jej tyle przy sobie,

    A ja staram się nie grać w pokera. Nie umiem.

    >+ > Nadto tu i ówdzie nadal nie wolno kupować - każą ci *dać
    >+ > sobie* kartę.
    >+
    >+ ???

    Proste.
    Albo *ja* "własnopalczaście" przeciągam przez POSa albo nie kupuję
    na kartę.
    Patrz wyżej.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 57. Data: 2004-03-18 17:25:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 18. marca 2004 11:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > A ja staram się nie grać w pokera. Nie umiem.

    ????

    > Proste.
    > Albo *ja* "własnopalczaście" przeciągam przez POSa albo nie kupuję
    > na kartę.

    Chyba żartujesz? Zawsze przeciąga obsługa. I zresztą, co za różnica, kto
    przeciągnie?

  • 58. Data: 2004-03-18 19:53:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Chyba żartujesz? Zawsze przeciąga obsługa. I zresztą, co za różnica, kto
    > przeciągnie?

    Wiesz, obsługa może mieć wbudowane w ręce skanery zapisu magnetycznego
    oraz mikrokamery dokładnie rejestrujące kartę. Potem idą do domu i robią
    idealną kopię Twojej karty. Nie wiedziałeś? ;-P

    BP,NMSP ;)

  • 59. Data: 2004-03-18 22:23:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 18. marca 2004 20:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej Lawa:

    > Wiesz, obsługa może mieć wbudowane w ręce skanery zapisu magnetycznego
    > oraz mikrokamery dokładnie rejestrujące kartę. Potem idą do domu i robią
    > idealną kopię Twojej karty. Nie wiedziałeś? ;-P

    I po co im ona? Chcesz? mogę Ci moją skopiować.