    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podatek od listonosza
    Date: Mon, 8 Mar 2004 19:41:54 +0100

    > Czyli mam rozumieć, że prowadzisz *hulaszczy tryb życia*
    > podobnie jak emeryci i renciści?. :)
    > Mam rozumieć iż cały swój dochód wydajesz w dniu jego
    > otrzymania?. Jeśli nie to dlaczego to ma leżeć w domu,
    > a nie banku?.

    Nie chodzi o mnie, tylko o osobę starszą, która utrzymuje się z renty. A
    wysokość rent w dzisiejszych czasach to mniej jak 600zł miesięcznie.
    Zacznij myśleć, bo widzę, że póki co sprawia ci ono wielką trudność. Albo po
    prostu jesteś jeszcze bardzo młodym człowiekiem na utrzymaniu mamusi i nie
    obchodzą cię wydatki domowe. Dlatego też nie potrafisz analizować wydatków i
    oszczędności.
    Policz sobie ile wydasz na swoje utrzymanie jako emeryt czy rencista co
    miesiąc, mieszkający w mieście.
    200-300 - czynsz za mieszkanie w tym masz koszty wynajmu mieszkania, wywóz
    nieczystości
    ok. 30zł - energia elektryczna
    ok. 100-200zł ogrzewanie lub zakup węgla na zimę
    ok. 10-20zł woda
    ok. 50zł - gaz
    30-50zł - ewentualne abonamenty telewizyjne czy telefoniczne
    Tak więc licząc nawet najniższe wydawane kwoty to jest tego ok. 400-500zł
    Za tem pozostaje ci na życie 100-200zł
    Z tych pieniędzy musisz kupić jedzenie, leki, ubranie, papier toaletowy
    No tak ! Taka rozrzutność !
    Oczywiście Ty jako oszczędny, trzymałbyś każdą rentę na koncie i wypłacał
    potrzebną ci w danym momencie kwotę, płacąc każdorazowo 5-6zł od każdej
    wypłaty w bankomacie ?

    > Stąd, że nie wiesz jakie korzyści przynosi trzymanie
    > pieniędzy w banku.

    Pomiń moją osobę, bo ja wiem co to jest konto w banku. Korzystam z takich
    kont od wielu lat i chwalę sobie dobrodziejstwo dostępu internetowego.

    > Nie musisz mieć. Przecież nie wydajesz dochodu w ciągu
    > jednego dnia. To kilka razy w miesiącu "poświęcisz" się
    > dla rodziców i pobierzesz im pieniądze, a przez internet
    > poopłacasz wszelkie należności. Czy to aż tak wielki
    > wysiłek?.

    > Oj, przecież pisząc "dziecko" nie miałem na myśli małego
    > dziecka lecz Ciebie. :)

    No oczywiście. Cóż to jest ?
    5-6 razy wyskoczyć w miesiącu do rodziców, pod warunkiem, że mieszkają
    bliżej niż 200km od ciebie
    W przeciwnym wypadku jest to 200 x 2 x 5 = 2000km
    Jeżdżąc nawet na gazie płacisz za każde przejechane 100km ok. 15zł , co daje
    ci łączną kwotę 2000 / 100 x 15 = 300zł na dojazdy do rodziców, tylko po to
    aby pobrać im rentę z bankomatu.
    Acha w przypadku jazdy na benzynce jest to odpowiednio 2-3 krotnie wyższy
    koszt.

    Nie no ! Faktycznie ! Ty nie potrafisz myśleć :o)))

    P.S. Renciści czy emeryci przeważnie wydają cały swój dochód w ciągu jednego
    dnia opłacając wszystkie opłaty, a potem szaleją rozpustnicy ;o),
    przeżerając te 150zł przez cały miesiąc.

    > Dochód, niezależnie od jego wysokości także trzeba umiejętnie
    > wydawać.

    Oooo! czyżby nowy kandydat na ministra finansów.
    No to wymyśl jak w podobnej sytuacji zaoszczędzić 200-300 miesięcznie.
    Wiesz ! Jak na razie w historii świata tylko jednemu udało się rozmnożenie
    chleba i wina.
    Czyż byś także potrafił tego dokonać ?

    Jacek "Plumpi"