  • 1. Data: 2006-03-06 13:19:38
    Temat: poczta i otwarta paczka
    Od: maho <m...@N...net>

    Witam

    Zamówiłem na Amazonie książkę. Przyszła paczka. Odebrałem na poczcie.

    Zauważyłem, że jest obklejona taśmami firmowymi Poczty Polskiej. Po
    rozpakowaniu w domu, zobaczyłem że taśma oryginalna pod spodem jest
    rozcięta.

    Więc jest oczywiste że na naszej poczcie ktoś sobie to otworzył, i potem
    zakleił swoją taśmą.

    Nie robiłem z tego, jako że nie miałem czasu, w paczce nie było nic
    szczególnie wartościowego a też i pierwszy raz z czymś takim się spotykam.

    Ale jest dla mnie oczywiste że coś tutaj nie jest w porządku.

    Czy jakbym w przyszłości miał ochotę dochodzić swoich praw to....

    1. czy słusznie uważam że naruszone zostało tutaj prawo?

    2. czy jeżeliby musieli otworzyć paczkę (np. jakieś względy
    bezpieczeństwa, coś im "tykało" w środku itd...) to muszą mieć na to
    jakiś protokół komisyjnego otwarcia paczki?

    3. czy takie coś się kwalifikuje do wzywania policji?

    pozdrav

    maHo

  • 2. Data: 2006-03-06 13:23:38
    Temat: Re: poczta i otwarta paczka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maho napisał(a):

    [ciach...}

    Może to celnicy?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-06 13:46:05
    Od: maho <m...@N...net>

    Johnson napisał(a):
    > maho napisał(a):
    >
    > [ciach...}
    >
    > Może to celnicy?

    Wątpię żeby celnicy dysponowali taśmą firmową poczty polskiej. A
    oklejone było taśmą "z trąbką".

    Tak czy inaczej, wydaje mi się że powinienem zostać jakoś poinformowany
    że moja paczka została otworzona, i dlaczego. Mylę się?

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2006-03-06 13:54:50
    Od: sqbie <s...@c...pl>

    maho wrote:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej, wydaje mi się że powinienem zostać jakoś poinformowany
    > że moja paczka została otworzona, i dlaczego. Mylę się?

    Witam,

    celnicy siedzą razem z pocztowcami, innej tasmy pewnie nie mieli.
    Pozatym taśma poczty miała cię poinformować że zostało to zrobione u
    nich i nie powienieneś się (teoretycznie) martwić.

    pozdrawiam
    Sqbie

  • 5. Data: 2006-03-06 14:14:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maho wrote:
> [...]
    > jakiś protokół komisyjnego otwarcia paczki?
    >
    > 3. czy takie coś się kwalifikuje do wzywania policji?

    Rozcięte było przez Urząd Celny, a nie na poczcie.

  • 6. Data: 2006-03-06 14:57:35
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Rozcięte było przez Urząd Celny, a nie na poczcie.

    Czy nie powinna byc w takim przypadku dolaczona do paczki informacja o takim
    rozcieciu?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-03-06 16:48:05
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Mialem kilka takich przesylek tyle,ze krajowych.
    Zlozylem telefonicznie zazalenie w dziale reklamacji poczty polskiej, z
    danymi osobowymi itd. od tej pory wszystkie przesylki przychodza
    nienaruszone .

    K.

  • 8. Data: 2006-03-06 17:57:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Czy nie powinna byc w takim przypadku dolaczona do paczki informacja o
    > takim rozcieciu?

    Mówisz o załączniku w postaci cła i VAT? :-)
    Pewnie celnik siedzi i otwiera, a obok pocztowiec i zakleja. Jakby jeszcze
    miał wypełniać papierki to by było opóźnienie na maxa. Ale na poczcie
    powinni cię poinformować na rzadanie, dlaczego paczka została otwarta.

  • 9. Data: 2006-03-06 18:10:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mówisz o załączniku w postaci cła i VAT? :-)
    > Pewnie celnik siedzi i otwiera, a obok pocztowiec i zakleja. Jakby jeszcze
    > miał wypełniać papierki to by było opóźnienie na maxa. Ale na poczcie

    Jakie papierki? Niech przystawiają pieczątkę "Otwarto tu i tu.
    Wolne od cła" i cześć.

    Piotr

  • 10. Data: 2006-03-06 19:12:23
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > maho napisał(a):
    >
    > [ciach...}
    >
    > Może to celnicy?

    Celnicy nie otwieraja paczek. Robią to pocztowcy na polecenie rewidujacego
    funkcjonariusza i mozliwym jest ze zostalo zaklejone tasma "z trabka" przez
    pracownika poczty, bowiem służba celna nie ma uprawnien aby samodzielnie
    otwierac paczke.
    pzdr