  • 1. Data: 2006-03-06 13:40:48
    Temat: Kto jest uprawniny do spadku po matce?
    Od: f...@a...pl

    Proszę o informacje kto jest uprawniony do nabycia spadku w takiej
    sytuacji:
    Zmarła kobieta, która była rozwiedziona i z tego małżeństwa
    miała jednego pełnoletniego syna. Oprócz tego miała brata który ma
    żonę i dzieci. Była właścicielem mieszkania własnościowego.
    Proszę też o informację jak taką sprawę należy załatwić czy
    trzeba brać prawnika i od czego zacząć.
    Bardzo proszę o wszelekie porady.
    Pozdrawiam,
    R.

  • 2. Data: 2006-03-06 13:47:14
    Temat: Re: Kto jest uprawniny do spadku po matce?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    f...@a...pl napisał(a):
> [...]
    > Zmarła kobieta, która była rozwiedziona i z tego małżeństwa
    > miała jednego pełnoletniego syna. Oprócz tego miała brata który ma

    Tylko syn jest spadkobiercą. Chyba że był testament.

    > Proszę też o informację jak taką sprawę należy załatwić czy
    > trzeba brać prawnika i od czego zacząć.

    Szkoda pieniędzy na prawnika. Trzeba wystąpić o stwierdzenie nabycia
    spadku. A potem z postanowieniem iść do spółdzielni i do wydziału ksiąg
    wieczystych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-06 13:50:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    f...@a...pl napisał(a):
> [...]
    > miała jednego pełnoletniego syna. Oprócz tego miała brata który ma
    > żonę i dzieci. Była właścicielem mieszkania własnościowego.

    wyłącznie syn

    > Proszę też o informację jak taką sprawę należy załatwić czy
    > trzeba brać prawnika i od czego zacząć.

    Złożyć w sądzie rejonowym w ostatnim miejscu zamieszkania zmarłej
    wniosek o stwierdzenie nabycia spadku (myślę że w znalezieniu wzoru nie
    będzie problemu), nakleić na niego znaczek opłaty _sądowej_ za 50 zł,
    poczekać na wezwanie do sądu (kilka tygodni). Po uprawomocnieniu się
    postanowienia odebrać jego odpis (-y) i pozałatwiać wszystkie sprawy.

    KG

  • 4. Data: 2006-03-06 14:32:59
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik <f...@a...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Była właścicielem mieszkania własnościowego.

    jesli sprawa majatkowa z bylym mezem zostala zamknioeta calkowicie za jej
    zycia, to jedynym spadkobierca w tym wypadku jest jej syn.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-03-06 14:40:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > jesli sprawa majatkowa z bylym mezem zostala zamknioeta calkowicie za
    > jej zycia, to jedynym spadkobierca w tym wypadku jest jej syn.

    a jeśli sprawa majątkowa z byłym mężem nie została zamknięta to niby kto
    jest spadkobiercą? :)

    KG

  • 6. Data: 2006-03-06 16:03:45
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > a jeśli sprawa majątkowa z byłym mężem nie została zamknięta to niby kto
    > jest spadkobiercą? :)

    Troche sie zapedzilem z moim tokiem myslenia :)

    Oczywsicie tylko i wylacznie spakobierca bedzie syn zmarlej - maz nic nie
    dziedziczy w zadnym wypadku :)

    Jacek