  • 1. Data: 2005-08-06 17:11:37
    Temat: po ilu latach przedawnienie?
    Od: "AA" <w...@p...onet.pl>

    Witam, jesli bylo, prosze nie zabijac,
    sprawdzalem w archiwum, i ostatnie listy na ten temat,
    znalazlem z wrzesnia 2004 roku.
    Chodzi o to ze dostalem do zaplacenia za
    abonament Canal Plus ponad 600 zł.
    Zadluzenie powstalo przed lipcem 2000 roku,
    i wedlug przedstawiciela Cyfry Plus
    zawiadomienie o tym bylo wyslane
    w czerwcu i lipcu 2000 r. Ja tego nie pamietam.
    Od tego czasu cisza, dzisiaj dostaje polecenie
    od firmy KRUK ze za abonament nalezy sie 358 zl,
    a za odsetki 290 zl. Czy to normalne
    ze po pieciu latach wzywa sie do zaplaty?
    Czy sprawa nie ulegla przedawnieniu?

    --
    AA

  • 2. Data: 2005-08-06 17:32:19
    Temat: Re: po ilu latach przedawnienie?
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Od tego czasu cisza, dzisiaj dostaje polecenie
    > od firmy KRUK ze za abonament nalezy sie 358 zl,
    > a za odsetki 290 zl. Czy to normalne
    > ze po pieciu latach wzywa sie do zaplaty?
    > Czy sprawa nie ulegla przedawnieniu?

    Sprawa nie, ale roszczenie tak - po 3 latach. Niestety firmy windykacyjne
    bardzo często dochodzą przedawnionych wierzytelności skupując je za grosze i
    licząc że ktoś da się nabrać.
    Bo przedawnienie polega na tym, że nie musisz płacić, ale jak zapłacisz, to
    nie możesz domagać się zwrotu.

    Polecam dobrą praktykę - olewać korespondencję od kruków i innych kierując
    od razu do kosza, bo niby skąd masz wiedziec, czy rzeczywiście przysługuje
    im należność, choćby nieprzedawniona, skoro pierwotny wierzyciel Cię o tym
    nie poinformował i brak wiarygodnego dokumentu, który by na to wskazywał.
    Równie dobrze sam mógłbym napisać do Iksińskiego, że kupiłem jego długi i
    niech mi płaci. Tak samo wiarygodne.

    JK

  • 3. Data: 2005-08-06 17:32:29
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "AA" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od firmy KRUK ze za abonament nalezy sie 358 zl,
    > a za odsetki 290 zl. Czy to normalne
    > ze po pieciu latach wzywa sie do zaplaty?

    A do googli nie laska zajrzec? Temat C+ jest tu walkowany conajmniej raz na
    tydzien.

  • 4. Data: 2005-08-06 17:37:59
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    > Sprawa nie, ale roszczenie tak - po 3 latach. Niestety
    firmy

    to samo dotyczy złodziei z allegro?

  • 5. Data: 2005-08-06 19:46:24
    Od: "Daroot" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Równie dobrze sam mógłbym napisać do Iksińskiego, że kupiłem jego długi i

    Witam. Mam ten sam problem, tylko z innym "dostawca".
    Obecnie firma PRESCO poinformowala mnie droga listowa (nie polecone),
    ze zakupila dlug od innej firmy windykacyjnej, a ta z kolei miala je od
    wierzyciela
    i teraz zamierzaja wystapic na droge sadowa. Zaznaczam ze dlug powstal w
    1998r.
    Czy maja takie prawo???? Strasza sadem i komornikiem...
    pozdrawiam!!

  • 6. Data: 2005-08-06 19:58:12
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Czy maja takie prawo???? Strasza sadem i komornikiem...
    > pozdrawiam!!

    Pozwać zawsze można i o wszystko, tyle tylko, że zazwyczaj się sprawę
    przegra. Jeśli wierzycielem jest przedsiębiorca a wierzytelność ma związek z
    prowadzoną przez niego dzialalnością, to okres przedawnienia (co do zasady,
    bo bywają krótsze) to 3 lata.
    Nawet gdyby Cię pozwali, to piszesz wtedy krótkie pisemnko do sądu - że
    podnosisz zarzut przedawnienia, a sąd powództwo oddala tylko na tej
    podstawie.
    Tylko straszą. Olej ich, na więcej nei zasługują.

    JK

  • 7. Data: 2005-08-06 20:02:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AA wrote:
    > Witam, jesli bylo, prosze nie zabijac,
    > sprawdzalem w archiwum, i ostatnie listy na ten temat,
    > znalazlem z wrzesnia 2004 roku.

    to kiepsko sprawdzałeś bo regularnie na ten temat piszę co dwa tygodnie.
    Szukaj moich postów z ubiegłego tygodnia na temat niezapłaconych faktur
    tepsy to się dowiesz.
    Roszczenie już się przedawniło i wyślij ich wszystkich na drzewo, aż do
    momentu dostania wyroku nakazowego z sądu.
    Co z nim zrobić jest napisane w moich postach.

  • 8. Data: 2005-08-06 20:03:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Daroot wrote:

> [...]
    > 1998r.
    > Czy maja takie prawo???? Strasza sadem i komornikiem...

    prawo mają, z tym, że ty masz prawo go nie zapłacić.
    Szczegółową precedurę opisałem jakiś tydzień tomu w postach na temat
    niezapłaconych faktur tepsy.
    Poszukaj sobie,