  • 1. Data: 2005-08-06 13:49:42
    Temat: weksel dla partii = partia do TK
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Jak słyszeliśmy, LPR i Samoobrona żądają weksli in blanco za miejsce na
    liście do Sejmu.
    Prof. Winczorek słusznie w Rezpie pisze, że to narusza konstytucyjną zasadę
    mandatu wolnego (
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050806/p
    rawo/prawo_a_14.html ),
    a skoro tak, to czy Prokurator Generalny, względnie inny podmiot wymieniony
    w Konstytucji nie powinien złożyć do TK wniosku o stwierdzenie niezgodności
    z Konstytucją działalności takiej partii?

    JK

  • 2. Data: 2005-08-06 14:06:15
    Temat: Re: weksel dla partii = partia do TK
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Konstytucji nie powinien złożyć do TK wniosku o stwierdzenie
    > niezgodności
    > z Konstytucją działalności takiej partii?

    Tak, jeżeli jest dod, dokument w którym wyrażnie jest napisane iż warunkem
    umieszenia na liście do Sejmu jest złożenie weksla in blanco
    Pzdr, KK

  • 3. Data: 2005-08-06 15:16:42
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Tak, jeżeli jest dod, dokument w którym wyrażnie jest napisane iż warunkem
    > umieszenia na liście do Sejmu jest złożenie weksla in blanco

    Skoro Konstytucja mówi o "działalności partii", to wystarczą ustne
    deklaracje bossów,

    ... i partia siup, z ewidencji :-)

  • 4. Data: 2005-08-06 18:14:23
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    > Skoro Konstytucja mówi o "działalności partii", to wystarczą ustne
    > deklaracje bossów,
    >
    > ... i partia siup, z ewidencji :-)
    >WITAM
    Deklaracje ustne to nie dowód
    Publiczne potwierdzenia żądania takich zabezpieczeń jak weksle moze
    stanowić dowód.
    KK

  • 5. Data: 2005-08-06 19:24:16
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Deklaracje ustne to nie dowód
    > Publiczne potwierdzenia żądania takich zabezpieczeń jak weksle moze
    > stanowić dowód.
    > KK

    Każdy dowód wskazujący na dzialność sprzeczną z Konstytucją partii musi być
    wzięty przez TK pod rozwagę, który w tym przypadku działa wg reguł KPK.
    Tak więc i ustne zeznania swiadków (choćby i kandydatów podpisujących
    weksle) też.

    JK

  • 6. Data: 2005-08-07 19:25:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    Uważam, że TK nic tu do rzeczy nie ma. Przejrzałem ustawy i niestety nie
    znalazłem ustawowego zakazu kupowania posłów poprzez uzależnianie ich
    finansowo. Uważam, że to luka w ustawodawstwie.

    Jedynym przychodzącym mi do głowy rozumowaniem, mogącym spenalizować
    takie praktyki jest uznanie przyjęcia weksla za korzyść materialną dla
    innej osoby (bo jest in blanco, wiec nie wiemy dla kogo) przyjętą w
    związku z pełnieniem funkcji publicznej przez przewodniczącego klubu
    parlamentarnego. Kwotę z grubsza można ustalić, bo chyba jest znana
    (wielokrotność dochodów posła, jeśli się nie mylę). Ale to chwilowo
    koncepcja, którą poddaję pod dyskusję, a nie moje zdanie.

  • 7. Data: 2005-08-07 20:08:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > (wielokrotność dochodów posła, jeśli się nie mylę). Ale to chwilowo
    > koncepcja, którą poddaję pod dyskusję, a nie moje zdanie.

    A jaką to funkcję publiczną pełni przewodniczący partii? To przecież
    organizacje pozapaństwowe.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-08-07 20:29:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jaką to funkcję publiczną pełni przewodniczący partii? To przecież
    > organizacje pozapaństwowe.

    Ale gość jest równocześnie posłem i przewodniczącym koła
    parlamentarnego, a żądanie ma niewątpliwie większy związek z kołem
    parlamentarnym, niż partią polityczną. To moim zdaniem dowieść by się
    dało.

    Większy kłopot widzę w uznanie tego za korzyść przed wypełnieniem
    weksla.