  • 1. Data: 2005-08-06 15:38:27
    Temat: P2P
    Od: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Moze to glupie pytanie... ale czy uzywanie programow P2P (np. Kazaa) jest
    zabronione w Polsce??? Mowie to glownie ze wzg. ze wiekszosc osob uzywa ich
    do sciagania nielegalnych rzeczy...

    Pozdrawiam
    Nothingman

  • 2. Data: 2005-08-06 15:47:45
    Temat: Re: P2P
    Od: scream <n...@p...pl>

    Nothingman napisał(a):
    > Moze to glupie pytanie... ale czy uzywanie programow P2P (np. Kazaa) jest
    > zabronione w Polsce??? Mowie to glownie ze wzg. ze wiekszosc osob uzywa ich
    > do sciagania nielegalnych rzeczy...

    Nie jest. Są tam też legalne rzeczy :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-08-06 16:02:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nothingman" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moze to glupie pytanie... ale czy uzywanie programow P2P (np. Kazaa) jest
    > zabronione w Polsce??? Mowie to glownie ze wzg. ze wiekszosc osob uzywa

    tojesdt tak jak z nozem, mozna uzywac ale do celow nie bedacych w
    sprzecznosci z prawem

    P.

  • 4. Data: 2005-08-06 17:11:15
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Jurek Wawro napisał(a):

    > W USA niedawno sąd najwyższy uznał, że organizacje
    > chroniące prawa autorskie mogą pozwać do sądu producenta takich programów.

    jak na mój blondyński rozum, pomiędzy możliwością pozwania kogoś do
    sądu, a wygraniem z tym kimś procesu jest duża różnica.

    Być może (tego nie wiem) proces amerykański zakłada jakieś
    przedprocesowe badanie zdolności procesowej strony.

    U nas mozesz pozywac kogo chcesz i o co chcesz. Moze tam jest inaczej.

    pzodr.

    ms

  • 5. Data: 2005-08-06 17:54:43
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

> [...]

    W USA niedawno sąd najwyższy uznał, że organizacje
    chroniące prawa autorskie mogą pozwać do sądu producenta takich programów.
    Czy - zgodnie z tą analogią - można tam pozwać w związku
    z morderstwem producenta noży.

    W Europie na szczęscie jeszcze do takich absurdów nie dochodzi.
    Ale przyszłość nie jest pewna (vide batalia o patentowanie oprogramowania).

  • 6. Data: 2005-08-06 18:09:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > W USA niedawno sąd najwyższy uznał, że organizacje
    > chroniące prawa autorskie mogą pozwać do sądu producenta takich programów.
    > Czy - zgodnie z tą analogią - można tam pozwać w związku
    > z morderstwem producenta noży.

    niezupelnie, czasem producenci porpgramwoania p2p umieszczaja na swoich
    stronach
    linki do np filmow tym samym pokazujac w razacy sposob jakie jest
    przeznaczenie tego programu.

    P.

  • 7. Data: 2005-08-06 18:51:21
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > niezupelnie, czasem producenci porpgramwoania p2p umieszczaja na swoich
    > stronach
    > linki do np filmow tym samym pokazujac w razacy sposob jakie jest
    > przeznaczenie tego programu.

    przeznaczeniem tych programów jest możliwośc udostępniania plików
    bezpośrednio z komputera.

    A nie nielegalne udostępnianie oprogramowania.

  • 8. Data: 2005-08-06 19:10:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przeznaczeniem tych programów jest możliwośc udostępniania plików
    > bezpośrednio z komputera.
    >
    > A nie nielegalne udostępnianie oprogramowania.

    tak ja rozumiem, ale jezlei autor oprogramowania badz osoba wspolpracujaca z
    autorem
    przesdtaiwa na stronie tego typu adresy to mozna z tego wnioskowac ze jest
    to narzedzie
    pomocne w popelnineiu przestepstwa, malo tego mozna wywnioskowac ze
    namawiaja do tego,
    Nie wiem czy prawo autorskie jest tu zlamane, bo nigdy w zyicu tej suatwy w
    reku nei mialem, ale
    moimzdaniem art 18 par 3 kk daje mozliwosc scigania autora takiej strony
    (jak polski osiolek)
    i karania go na podsatwie albo art 278 par 2 kk albo art 291kk albo art 269
    kk.
    (choc moge sie oczywiscie mylic)

    gdyby chciano to by zlikwidowano takie strony i zlodziejstwo.

    P.

    --
    szukasz pięknej ziemi? http://www.swistak.pl/aukcje/1197643.html
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"

  • 9. Data: 2005-08-06 19:17:25
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > (jak polski osiolek)
    > i karania go na podsatwie albo art 278 par 2 kk albo art 291kk albo art 269

    ale nie za program.

    > gdyby chciano to by zlikwidowano takie strony i zlodziejstwo.

    ech Ci żydzi

    pozdr bp, nmsp

    ms

  • 10. Data: 2005-08-06 19:21:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > ale nie za program.

    p2p, uwazam ze mozna

    > ech Ci żydzi

    ni ejestem zydem, ale taka kradziez nie rozni sie niczym od kradziezy np
    radia z samochodu.

    P.