  • 1. Data: 2005-08-06 16:38:24
    Temat: Ogrody Dzialkowe - co dalej ?
    Od: Adam <f...@v...interiaBEZSPAMUPROSZE.pl>

    Witam

    Pod koniec minionego ustroju (rok 1986) w pewnej Gminie pod duzym
    Miastem ustanowiono Pracowniczy Ogrod Dzialkowy (POD). Powstal na
    terenie niedzialajacego od wielu lat PGR-u.
    Dzialkowcy dostali ksiazeczki (takie standardowe w POD-ach), przekazano
    im rowniez informacje, ze wkrotce otrzymaja dokumenty sankcjonujace
    uzywanie skrawka ziemi.... ale nie dostali.

    Zmienil sie ustroj. Burmistrz Gminy zaskarzyl decyzje o powstaniu na
    tych terenach POD-u. Za dwa lata sad wydal wyrok - faktycznie nie
    spelniono wszystkich wymogow, teren z dzialkami przeszedl pod "opieke"
    burmistrza Gminy.

    Okolo roku 1997 ojciec zaczal otrzymywac od burmistrza Gminy pisma z
    propozycjami: wykupu dzialki lub zrzeczenia sie jej. Czas uplywal...

    Czesc dzialkowcow wykupila dzialki, reszta nie. Wykupowali glownie Ci,
    ktorzy chcieli zainwestowac w nie wiecej. Reszta nadal byla dzialeczkami
    z altanka, rabatkami warzyw i kwiatow.

    Pozniej burmistrz zintensyfikowal swoje dzialania: doszly propozycje
    wystawienia dzialki na przetarg. Nie doszlo do zadnej sprzedazy.

    Na chwile obecna pisma dotycza dwoch propozycji: wykupu lub dzierzawy
    dzialki na okres kilku lat.

    Nadszedl czas uregulowania sprawy, nie mozna tak tkwic w prozni, ojciec
    chce wykonac jakis ruch. Niestety opisana sytuacja jest spomplikowana,
    nawet podpisujac tym razem zgodna z prawem propozycje burmistrze szkoda
    byloby cos przegapic...

    I teraz sedno sprawy:
    1) na jakich zasadach za komuny dzialkowcy dysponowali dzialkami w
    pracowniczych czy tez panstwowych ogrodach dzialkowych ?

    2) na jakich zasadach Ci dzialkowcy uzytkuja teraz te tereny (po wydaniu
    wyroku przez sad)?
    Bledy przy tworzeniu Ogrodu Dzialkowego powstaly przeciez "w srodku
    panstwa", urzednicy nie dopelnili wszystkich formalnosci. Sad orzekl to
    7 lat po tym jak dzialki zostaly oddane we wladanie.

    3) co wstrzymuje burmistrza Gminy przed podjeciem bardziej radykalnym
    krokow celem zalatwienia sprawy raz na zawsze ?

    4) burmistrz proponuje wykup lub podpisanie dzierzawy na czas kilku lat,
    juz nie ma mowy o wystawieniu dzialki na przetargu - czy mozliwe jest,
    by obowiazywala umowa dzierzawy wieczystej (uzytkowania wieczysteg),
    ktorej dzialkowcy nie doczekali sie ????

    5) jak dalej moga rozwijac sie wydarzenia ?

    6) jakie sa losy innych prawnie dzialajacych Ogrodow Dzialkowych rodem z
    minionej epoki ?

    Przepraszam za byc moze nieprecyzyjne sformulowania. Szukam jakiejs
    pomocy dla ojca, tez mi zalezy na tej dzialce, w koncu spedzilem tam
    troche czasu... Ojciec szuka w urzedach, ja w internecie.

    Dziekuje za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2005-08-06 17:36:29
    Temat: Re: Ogrody Dzialkowe - co dalej ?
    Od: Adam <f...@v...interiaBEZSPAMUPROSZE.pl>

    > Zmienil sie ustroj. Burmistrz Gminy zaskarzyl decyzje o powstaniu na
    > tych terenach POD-u. Za dwa lata sad wydal wyrok - faktycznie nie

    poprawke - nie burmistrz a Wojt

    pozdrawiam, Adam