  • 1. Data: 2008-08-28 17:13:37
    Temat: po 4 latach sie okazalo ze auto jest starsze, co robic?
    Od: "user" <m...@o...pl>

    witam,
    wlasnie robilem przeglad auta z mysla o sprzedazy i diagnosta stwierdzil, ze
    auto jest dwa lata starsze niz ma w dowodzie.
    Ktos zmienil kierownice, zegary i pare innych rzeczy, ale po numerze
    nadwozia, wychodzi faktyczna data produkcji, widac takze po elementach ze sa
    z tego samego roku - dwa lata starsze niz reszta. Wczesniej nikt na to nie
    zwrocil uwagi, a teraz program dekoduje vin.
    Mechanik stwiedzil, ze auto prawdopodobnie bylo zlozone z dwoch....

    Auto kupione od niby czyjegos znajomego, ktory sciaga samochody z niemiec,
    jezdzil nim dwa lata, sprowadzil uszkodzone i naprawil.
    Mam chetnego ktory wie o problemie z rocznikiem i kupi, ale za nizsza cene,
    oczywiscie z zaznaczeniem, ze jest swiadomy, ze auto to skladak, czy jakos
    tak formalnie to zalatwione by bylo.

    Czy po takim czasie moge jakos dochodzic czegokolwiek od sprzedawcy? np
    zwrotu roznicy wartosci rocznikowo w czasie jak go zakupilem, ew teraz jak
    go sprzedaje?

    Jak sie do tego zabrac. Nie chce sprzedac auta i pozniej czekac az ktos sie
    dowie i bedzie mnie po sadach ciagal....

    prosze o jakies konstruktywne porady..

    Pozdrawiam
    I.M.

  • 2. Data: 2008-08-28 17:33:40
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    user wrote:
> [...]
    > Wczesniej nikt na to nie zwrocil uwagi, a teraz program dekoduje vin.
    > Mechanik stwiedzil, ze auto prawdopodobnie bylo zlozone z dwoch....

    Programy dekodujace VIN czesto sie myla o rok, poniewaz nie biora pod uwagi
    roku modelowego pojazdu. Jednego programu uzywalem, reklamy nie bede robil -
    byl bardzo dobry, ale nie zawsze okreslal dokladnie. Trzeba bylo dodatkowej
    wiedzy ;] No ale 2 lata to juz jest lekki problem. Z drugiej strony,
    mechanik to nie rzeczoznawca. Coz nr nadwozia ?

> [...]
    > cene, oczywiscie z zaznaczeniem, ze jest swiadomy, ze auto to
    > skladak, czy jakos tak formalnie to zalatwione by bylo.

    Ponawiam pytanie, co z nr nadwozia. Oryginalny, czy fake ;]

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 3. Data: 2008-08-28 17:47:15
    Od: "user" <m...@o...pl>

> [...]
    > strony, mechanik to nie rzeczoznawca. Coz nr nadwozia ?

    > Ponawiam pytanie, co z nr nadwozia. Oryginalny, czy fake ;]

    Jutro sprawdze numer nadwozia , dzwonilem do vw gosc twierdzi, ze moglo byc
    tak, ze auto wyprodukowane dwa lata wczesniej niz pierwsza rejestracja. w
    dowodzie jest ze jest dwa lata mlodszy niz po numerze vin, ktory faktycznie
    wskazywac moze nawet na 3 lata starszy, bo to rok modelowy... ogolnie chyba
    nie do dojscia czy to cud, ze gdzies sie zawieriszyl samochod ktory
    sprzedali jako nowy a byl 2 letnim lezakiem, bo o czyms takim nie
    slyszalem...
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-28 19:38:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "user" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie do dojscia czy to cud, ze gdzies sie zawieriszyl samochod ktory
    > sprzedali jako nowy a byl 2 letnim lezakiem, bo o czyms takim nie
    > slyszalem...
    mógł byc wyprodukowany w grudniu np 2004, dojechał do salonu w lutym 2005 a
    sprzedany został w grudniu 2005 a zarejestrowany w styczniu 2007 ;)

  • 5. Data: 2008-08-28 19:55:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "gasper" <n...@m...pl> wrote in message news:g96urd$1j9$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "user" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mógł byc wyprodukowany w grudniu np 2004, dojechał do salonu w lutym 2005
    > a sprzedany został w grudniu 2005 a zarejestrowany w styczniu 2007 ;)

    Albo była różnica taka jednego roku jak pisłał "ra9om1ak". Więc w
    rzeczywistości mógł być produkowany w 2005 a zarejestrowany w kolejnym roku.
    Wtedy różnica byłaby 2 lata.

  • 6. Data: 2008-08-28 20:18:17
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie do dojscia czy to cud, ze gdzies sie zawieriszyl samochod ktory
    > sprzedali jako nowy a byl 2 letnim lezakiem, bo o czyms takim nie

    Pewnie wiele ci to nie pomoże, ale w niedziele chyba na tvn turbo był
    program "zakup kontrolowany". Program z tego roku.
    Oglądali w salonie toyote yaris- nówkę sztukę nie śmiganą z roku 2006.
    Czyli jak go kupią w 2008 to kupują dwulatka.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2008-08-28 20:46:41
    Od: "Damian / TNC.pl" <w...@t...pl>

    Użytkownik "user"
    > Jak sie do tego zabrac. Nie chce sprzedac auta i pozniej czekac az ktos
    > sie dowie i bedzie mnie po sadach ciagal....
    >
    > prosze o jakies konstruktywne porady..

    Kiedys widzialem McLarena SLR ktory sprzedany byl w 2006 roku,zarejestrowany
    w 2006 a data produckji w
    salonie to byl rok 2007!
    Pytajac o to jak to mozliwe ze auto jest zarejestrowane wczesniej niz
    wyprodukowane to odpowiedziano nam
    ze data produkcji jest data ZAKONCZENIA produkcji a nie poczatku czy tez
    jego czesciowej produkcji.
    jak sie okazalo auto po sprzedazy jezdzilo jeszcze do do salony ktory
    domontowywal cos tam z wyposazenia.

  • 8. Data: 2008-08-28 20:57:18
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak sie do tego zabrac. Nie chce sprzedac auta i pozniej czekac az ktos sie
    > dowie i bedzie mnie po sadach ciagal....

    Spoko - zaoszczędziłeś przecież ze 2 stówki na przegląd w ASO.

    *piotr'ek*

  • 9. Data: 2008-08-28 21:26:31
    Od: "user" <m...@o...pl>

    > Spoko - zaoszczędziłeś przecież ze 2 stówki na przegląd w ASO.

    Po pierwsze przeglad tego auta w aso kosztuje 800 a nie 200 i nie
    zaoszczedzilem,bo na nim bylem.. dlaczego 800, bo akurat tyle wolaja i jak
    dopytalem dlaczego az tyle, to uslyszalem ze przeciez sprawdzaja geometrie,
    podlaczaja komputer i.... co jeszcze? no poza tym, ze ogolnie to wnikliwie
    przegladaja, to pan nie potrafil powiedziec... plus taki, ze w tej cenie
    dali homologacje - odpis, ktora okazala sie byc w zasadzie zwyklym
    kserem....

    ad reszty tematu, faktycznie moze byc temat sprzedanego auta po dwoch latach
    od produkcji, chociaz w pl slyszalem tylko oferty zeszlego rocznika.
    Troche mnie temat uspokoil, bo sie zastanawialem co powiedziec sprzedawcy, a
    tu wychodzi na to, ze nie kazdy jednak kombinuje, za to pasuje sprawdzac 3
    razy zanim ktos cos CI wciska:)
    pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

  • 10. Data: 2008-08-28 21:28:27
    Od: "user" <m...@o...pl>

    > Spoko - zaoszczędziłeś przecież ze 2 stówki na przegląd w ASO.

    tak na marginesie - slyszales o aso co wylaczaja immo przy przegladach?
    osobiscie uwazam, ze jak nie musze, to wole oddawac auto do jednego
    mechanika, byc na zero, bo w plecy jestem vat ktory bez łaski wystawia aso,
    ale za to taniej i widze co sie dzieje przy aucie.
    pozdrawiam