  • 1. Data: 2008-08-28 11:00:25
    Temat: Prosze o pomoc w zakresie ubezpieczeń NW
    Od: v...@w...pl

    Mam problezm z zakładem ubezpieczeniowym HDI SAMOPOMOC

    Miałem wypadek samochodowy kilka lat temu i po tym zdarzeniu
    zakład ubezpieczeniowy domaga sie spłaty odszkodowania
    lecz poprzez swoje przepisy jakie ustatlili w swojej książecce
    ubezpieczeniowej
    w chwili wypadku okreslały one stanowczo w jakich okolicznosciach i
    kto musi płacic za szkody a kto nie

    & 4
    HDI SAMOPOMOC nie odpowiada wobec kierowcy pojazdu wymienionego w
    dokumencie ubezpieczeniowym (polisy) za nieszcześliwe wypadki
    powstałe :

    1) podczas prowadzenia pojazdu, jezeli poszkodowany kierowca nie
    posiadał ważnego w chwili wypadku prawa jazdy, upraniajacwego do
    kierowania pojazdem wymienionym w dokumencie ubezpieczenia,
    2) podczas kierowania pojazdem przez ubezpieczonego po spozyciu
    alkoholu, narkotyków czy innych środków odurzających, a także, gdy
    poszkodowany kierowca zbiegł z miejsca wypadku

    To sa dwa pkt z &4 do których sie odnosze
    przy pierwszym nie posiadałem jeszcze prawa jazdy
    do 2 pkt byłem po spozyciu alkoholu

    Prosze o jakąs informacje w jaki sposób mam działać i co czynic aby
    zakład ubezpieczeniowy
    odczepił sie ode mnie w tej sprawie

    Z Góry Dziękuje

  • 2. Data: 2008-08-28 11:32:08
    Temat: Re: Prosze o pomoc w zakresie ubezpieczeń NW
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > do 2 pkt byłem po spozyciu alkoholu
    > Prosze o jakąs informacje w jaki sposób mam działać i co czynic aby

    Rozumiem, że uczestniczyłeś w wypadku, kierując autem, nie posiadając prawa
    jazdy i po alkoholu?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2008-08-28 11:44:49
    Od: v...@w...pl

    Tak uczestniczyłem w wypadku,
    Hmmm byłem ogólnie jego sprawdzą :/
    Chodz zdarzenie to miało swojej konsekwencje prawne
    któe przyjąłem i odpowiadam za nie
    to chciałbym poradzic sie w jaki sposób moge
    dać sobie radę w sprawie z zakłądem ubezpieczeniowym który
    poprzez swoje przepisy nie moze domagac sie spłaty

  • 4. Data: 2008-08-28 11:51:29
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > dać sobie radę w sprawie z zakłądem ubezpieczeniowym który
    > poprzez swoje przepisy nie moze domagac sie spłaty

    Dlaczego nie?
    To klasyczna sytuacja. Wypłacili ofierze wypadku odszkodowanie.
    Teraz kierują regres do Ciebie jako sprawcy. Czysta sytuacja - wyciągną od
    Ciebie każdą złotówkę jaką musieli wypłacić poszkodowanemu.

  • 5. Data: 2008-08-28 12:08:38
    Od: v...@w...pl

    Sa jakies mozliwosci lub przepisy w których
    ubezpieczyciel nie moze sie o to starac ??
    i w jaki sposób moge poradzic sobie w takiej sytuacji ??

  • 6. Data: 2008-08-28 12:50:42
    Temat: Re: Prosze o pomoc w zakresie ubezpieczen NW
    Od: "Pawel" <b...@m...com>

    Uzytkownik <v...@w...pl> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    > Sa jakies mozliwosci lub przepisy w których
    > ubezpieczyciel nie moze sie o to starac ??

    Kodeks Cywilny
    Par. 828

    Jesli jestes sprawca to masz obowiazek naprawienia szkód wyrzadzonych
    poszkodowanemu. Ubezpieczyciel wyplacajac odszkodowanie poszkodowanemu ma
    prawo domagac sie od Ciebie zwrotu wyplaconej kwoty. Gdybys mial
    ubezpieczenie OC to domagalby sie tego od Twojego ubezpieczyciela.

    --
    Pawel
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 7. Data: 2008-08-28 13:30:30
    Od: r...@o...pl

    On 28 Sie, 13:00, v...@w...pl wrote:
    > Mam problezm z zakładem ubezpieczeniowym HDI SAMOPOMOC

    (...)

    A ja bede konsekwentny - chcacemu nie dzieje sie krzywda.
    Chciales sobie zrobic wojaz bez prawka i po pijaku to znaczy
    ze chciales poniesc tego konsekwencje.
    A co wiec chodzi?

  • 8. Data: 2008-08-28 14:24:06
    Od: v...@w...pl

    Paweł chodzi o to ze jest kilka paragrafów
    na ten temat które sam zakład ubezpieczeniowy
    wypisał w swoim regulamine
    i teraz własnie do nich sie odnosze.
    Wiec chodzi mi o porade
    czy w przypadku takich dzialan mogę odwołąć sie
    w jakis sposób od decyzji tegoż też zakładu ??