  • 1. Data: 2008-08-28 15:35:42
    Temat: pedofilia a czat...
    Od: "krzysiek" <l...@a...pl>

    Witam, przeczytałem artykuł na internecie, gdzie wypowiada się Pan Radosław Gwis
    na temat nakłaniania nieletnich do współżycia przez czat:
    http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/wydarzenia
    /795218.html

    Jest napisane, że taka propozycja złożona przez dorosłego mężczyznę dziewczynce
    poniżej 15 roku życia jest niekaralna, czy nadal tak jest?Z kolei w polskim
    prawie jest paragraf:
    Art. 200. § 1. Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego
    lub do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej
    czynności, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto utrwala treści pornograficzne z udziałem
    takiej osoby.

    Nie mam się do kogo zwrócić, a mam pewien problem z córką.
    --
    pozdrawiam
    krzysiek

  • 2. Data: 2008-08-28 16:28:59
    Temat: Re: pedofilia a czat...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzysiek pisze:
    > Witam, przeczytałem artykuł na internecie, gdzie wypowiada się Pan Radosław Gwis
    > na temat nakłaniania nieletnich do współżycia przez czat:
> [...]

    Ta ignorancja zaczyna mnie wkurzać... Co ma 14-latka do pedofilii??

    Może należałoby wprowadzić karalność używania słów niezgodnie z ich
    znaczeniem ;->

> [...]
    > prawie jest paragraf:
    > Art. 200. § 1. Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego

    Czego nie rozumiesz w słowie "doprowadza"?

> [...]
    > czynności, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto utrwala treści pornograficzne z udziałem

    A czy widzisz gdzieś tam słowo "namawia"?

    > Nie mam się do kogo zwrócić, a mam pewien problem z córką.

    Hmm... Może zwróć się do córki?

    Ja wiem, że to dziwna koncepcja i wielu "rodziców" traktuje małoletnie
    dzieci jako istoty na wpół rozumne, ale z drugiej strony jak ktoś jest
    tak traktowany, to nic dziwnego, że czasem sam w to może uwierzyć i się
    adekwatnie zachowywać.

    Poza tym rozwój seksualny zachodzi w różnym tempie dla różnych ludzi
    (tak na marginesie: w Hiszpanii i z 13-latką ponoć wolno, za to na o ile
    pamiętam Madagaskarze - trzeba poczekać do 21. urodzin). Natury nie
    stłumisz. Majważniejsze to rzetelna wiedza, zabezpieczenie i "nie byle
    jak, nie byle gdzie i nie z byle kim".

    Poza tym jak się nie robi z seksu tabu, zakazanego owocu czy innych
    czarów-marów, to i z reguły współżycie zaczyna się później i rozsądniej.

  • 3. Data: 2008-08-28 17:39:00
    Od: l...@a...pl

    > Ta ignorancja zaczyna mnie wkurzać... Co ma 14-latka do pedofilii??

    Jak to co, przecież, jest poniżej 15 lat, i kolesie ją nakłaniali na seks

    > Czego nie rozumiesz w słowie "doprowadza"?

    Nie rozumiem, czy w to wchodzi tez nakłanianie nieletniej osoby przez czat, i
    nie odpowiadaj pytaniem na pytanie bo taka dyskusja jest bez sensu.

  • 4. Data: 2008-08-28 18:42:11
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 28 Aug 2008 19:39:00 +0200, l...@a...pl napisał(a):

    > Jak to co, przecież, jest poniżej 15 lat, i kolesie ją nakłaniali na seks

    Chodzi o to, że pedofilia to jest pojęcie różne od seksu z osobą poniżej
    15-go roku życia. Media to ładnie "zaflagowały", ale pedofilia jako taka
    OIDW nie jest u nas w ogóle karalna.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2008-08-28 18:55:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2008 20:42:11 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Chodzi o to, że pedofilia to jest pojęcie różne od seksu z osobą poniżej
    > 15-go roku życia. Media to ładnie "zaflagowały", ale pedofilia jako taka
    > OIDW nie jest u nas w ogóle karalna.

    Nie jest.

    Za to dzieki kretynskiej nowelizacji KK karane jest np. posiadanie na
    komputerze fotek z małoletnim...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2008-08-28 18:59:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@a...pl pisze:

    > Jak to co, przecież, jest poniżej 15 lat, i kolesie ją nakłaniali na seks

    Zapoznaj się łaskawie ze znaczeniem słów "pedofilia" i "pedofil".

    > Nie rozumiem, czy w to wchodzi tez nakłanianie nieletniej osoby przez czat, i
    > nie odpowiadaj pytaniem na pytanie bo taka dyskusja jest bez sensu.

    Staram się zmusić ciebie do myślenia i logicznej analizy czytanych zdań.

    Podpowiedź: spróbuj znaleźć różnicę pomiędzy słowami "doprowadzić" a
    "namawiać". Trudne zadanie? Dodatkowa pomoc - pomyśl, co zmieni taka
    konstrukcja: "próbować doprowadzić".

  • 7. Data: 2008-08-28 19:00:00
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2008 18:28:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
    w:<news:cb0jo5-tna.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > A czy widzisz gdzieś tam słowo "namawia"?

    A czy nie jest to usiłowanie, przygotowanie do popełnienia przestępstwa?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 8. Data: 2008-08-28 19:06:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2008 21:00:00 +0200, Szerr napisał(a):

    > A czy nie jest to usiłowanie, przygotowanie do popełnienia przestępstwa?

    Nie. Na tej samej zasadzie mozna by podciagnac pod "przygotowanie do
    popelnienia przestepstwa" zwykla gadke o nozach albo o truciznach.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2008-08-28 19:10:19
    Od: l...@a...pl

    > Nie. Na tej samej zasadzie mozna by podciagnac pod "przygotowanie do
    > popelnienia przestepstwa" zwykla gadke o nozach albo o truciznach.

    czyli co, sama rozmowa o seksie z 14 latka nie jest karalna?

  • 10. Data: 2008-08-28 19:10:37
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    krzysiek <l...@a...pl> napisali:

    > Jest napisane, że taka propozycja złożona przez dorosłego mężczyznę dziewczynce
    > poniżej 15 roku życia jest niekaralna, czy nadal tak jest?Z kolei w polskim
    > prawie jest paragraf:

    No niestety planowanie i przygotowanie nie jest karane.

    > Nie mam się do kogo zwrócić, a mam pewien problem z córką.

    Mimo wszystko warto zglosic. Policja prowadzi dzialania prewencyjne i
    beda mieli delikwentow od tej pory na oku.
    Zajrzyj na www.kidprotect.pl.
    Mozna im kolo piora narobic. Spokojnie.