    From: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po 4 latach sie okazalo ze auto jest starsze, co robic?
    Date: Thu, 28 Aug 2008 19:33:40 +0200

    user wrote:
    > witam,
    > wlasnie robilem przeglad auta z mysla o sprzedazy i diagnosta
    > stwierdzil, ze auto jest dwa lata starsze niz ma w dowodzie.
    > Ktos zmienil kierownice, zegary i pare innych rzeczy, ale po numerze
    > nadwozia, wychodzi faktyczna data produkcji, widac takze po
    > elementach ze sa z tego samego roku - dwa lata starsze niz reszta.
    > Wczesniej nikt na to nie zwrocil uwagi, a teraz program dekoduje vin.
    > Mechanik stwiedzil, ze auto prawdopodobnie bylo zlozone z dwoch....

    Programy dekodujace VIN czesto sie myla o rok, poniewaz nie biora pod uwagi
    roku modelowego pojazdu. Jednego programu uzywalem, reklamy nie bede robil -
    byl bardzo dobry, ale nie zawsze okreslal dokladnie. Trzeba bylo dodatkowej
    wiedzy ;] No ale 2 lata to juz jest lekki problem. Z drugiej strony,
    mechanik to nie rzeczoznawca. Coz nr nadwozia ?

    > Auto kupione od niby czyjegos znajomego, ktory sciaga samochody z
    > niemiec, jezdzil nim dwa lata, sprowadzil uszkodzone i naprawil.
    > Mam chetnego ktory wie o problemie z rocznikiem i kupi, ale za nizsza
    > cene, oczywiscie z zaznaczeniem, ze jest swiadomy, ze auto to
    > skladak, czy jakos tak formalnie to zalatwione by bylo.

    Ponawiam pytanie, co z nr nadwozia. Oryginalny, czy fake ;]

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl