  • 11. Data: 2005-10-09 18:57:31
    Temat: Re: platnosc karta w sklepie - od jakiej wysokosci ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

    > łaska=oferta.

    Ale ma prawo tę ofertę ograniczyć.

    > Używam tylko innego języka niż ty.

    nastepnym razem to zaznacz ;-)

    M.

  • 12. Data: 2005-10-09 18:58:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Per analogia: przelewy też nie mają racji bytu, a tylko odbiorca robi mi
    > łaskę? Przecież to dla niego wygodniejsze.

    Zła analogia. Rozliczenia między przedsiębiorcami przekraczajacymi pewną
    kwotę *MUSZĄ* byc dokonywane bezgotówkowo.

    M.

  • 13. Data: 2005-10-09 19:03:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Ale ma prawo tę ofertę ograniczyć.

    Włąsnie dlatego napsiałem łaska, że to sprzedawca określa warunki tej
    oferty.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 14. Data: 2005-10-09 19:04:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W wypadku marketu chyba faktycznie tak nie jest. Ale w wypadku
    > zwykłego sklepu stałą część, to koszt impulsu telefonicznego, bo
    > czytniki łączą się po linii telefonicznej z systemem. Nie wiem jak ma
    > to market rozwiązane akurat. podejrzewam, że pewnie system kasowy jest
    > na sztywnym łączu.

    Zgadza się, z tym, że w dzisiejszych czasach pojęcie impulsu dotyczy
    tylko tych, którzy nie do końca potrafią liczyc ;-)

    A dla tych, którzy nie potrafią, proste wyliczenie. Zakup 10 zł,
    prowizja dla zapłaty kartą 2,8 %, opłata "za impuls" 29 groszy. Dla
    sklepu zostaje 9,43 zł. Czyli realna prowizja 5,7 %. Dla zakupu 5 zł ta
    sama prowizja wzrasta do 8,6 %.

    > Ad rem, to wydaje mi się, że ustalanie dolnej granicy transakcji jest
    > niezgodne z umowami z centrami rozliczeniowymi. Tak więc jedynym
    > sensownym rozwiązaniem wydaje mi się powiadamianie tych centrów, albo
    > składanie we własnym banku reklamacji, ze ten, czy inny sklep odmówił
    > akceptacji karty pomimo tego, że teoretycznie powinien to przyjmować.

    Same centra narzucają kwote minimalną, np. 1 czy 5 złotych. Poza tym
    czytelna informacja przed zakupem zwalnia sprzedawcę od obowiązku
    akceptowania małych zakupów.

    M.

  • 15. Data: 2005-10-09 22:42:19
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dibg5j$p9e$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Prawnym środkiem płatniczym w Polsce jest PLN (banknoty
    > NBP - tam zresztą jest to napisane), a nie karta kredytowa, czy inna.
    > Sprzedawca robi ci łaskę że zgadza sie na takie regulowanie
    > należności, a nie musi. Może też sobie to w sposób dowolny ograniczyć.

    Czyli może też ograniczyc ofertę promocyjną, że jest 10% znizki, ale jeśli
    płace kartą, to zniżki nie ma? (Zniżka znacznie większa niż koszt impulsu).

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nie ma złej pogody. Jest tylko nieodpowiednia odzież.
    /William James/

  • 16. Data: 2005-10-09 23:53:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Xena napisał(a):
    > Czyli może też ograniczyc ofertę promocyjną, że jest 10% znizki, ale jeśli
    > płace kartą, to zniżki nie ma? (Zniżka znacznie większa niż koszt impulsu).

    Nie :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2005-10-10 00:54:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dibplf$7at$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > prowizja dla zapłaty kartą 2,8 %, opłata "za impuls" 29 groszy. Dla
    > sklepu zostaje 9,43 zł. Czyli realna prowizja 5,7 %. Dla zakupu 5 zł

    Ale przy zapałkach za złotówkę zbliża się już do 30%.

  • 18. Data: 2005-10-10 03:25:31
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
> [...]
    > prowizja dla zapłaty kartą 2,8 %, opłata "za impuls" 29 groszy. Dla
    > sklepu zostaje 9,43 zł. Czyli realna prowizja 5,7 %. Dla zakupu 5 zł ta

    Prowizje są teraz nieco niższe:
    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=148

    A eService na przykład za 120 PLN miesięcznie dzierżawi terminale GPRS,
    jedna autoryzacja to około 20 kB, czyli koszt 1 autoryzacji spada
    poniżej 5 gr.

    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=79

    http://www.kartyonline.net/ciek.php?id=4

    > Poza tym czytelna informacja przed zakupem zwalnia sprzedawcę od
    > obowiązku akceptowania małych zakupów.

    A czy informacja taka musi być w każdym miejscu gdzie jest wywieszona
    informacja o akceptacji kart?

    Na przykład sklep ma kilka miejsc gdzie są nalepki VISA/MC, a kartka że
    tylko od 10 zł jest tylko w jednym miejscu. I może być tak że klient
    zauważy informację o akceptacji kart, a tej o minimalnej kwocie nie
    zauważy - tak nie powinno być! Czy można coś z tym zrobić - zmusić sklep
    by informacja o minimalnej kwocie była przy każdej nalepce VISA/MC?
    Jeśli tak to jak?

  • 19. Data: 2005-10-10 04:54:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Nie :)

    A czemu nie? Raczej tak.

  • 20. Data: 2005-10-10 05:06:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Johnson napisał(a):
    > A czemu nie? Raczej tak.

    R. Tomasik pisał jakis czas temu, że nie i podawal nawet konkretne
    artykuly. Szukac mi sie nei chce, ale wierzylbym raczej jemu niz Tobie :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl