  • 1. Data: 2005-10-09 16:00:16
    Temat: Jazda bez prawa jazdy
    Od: Joystick <j...@N...eko.net.pl>

    Witam,
    Mam znajomego któremu ojciec daje samochod, zeby mogl sie pobawic. Chlopak
    jest pelnoletni, ale nie ma prawa jazdy. Co wiecej wychodzi z zalozenia, ze
    nie musi robic prawa jazdy, bo najwyzej zaplaci mandat i bedzie dalej jezdzil

    Powiedzcie jak to wlasiciwie naprawde wyglada

  • 2. Data: 2005-10-09 16:16:25
    Temat: Re: Jazda bez prawa jazdy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Joystick napisał(a):
> [...]
    > nie musi robic prawa jazdy, bo najwyzej zaplaci mandat i bedzie dalej jezdzil
    >
    > Powiedzcie jak to wlasiciwie naprawde wyglada

    Chłopak ma rację:
    - za pierwszym razem zapłaci za jazdę bez uprawnień
    - za drugim razem sprawa pójdzie już do sądu i na zwykłym mandacie się
    nie skończy
    A pozatym jego tatuś nieźle beknie za użyczanie samochodu komuś bez
    uprawnień.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-10-09 17:00:43
    Od: Joystick <j...@N...eko.net.pl>

    Tata, a Marcin powiedział, że jego tata powiedział, że scream <n...@p...pl>
    powiedział(a):

> [...]
    > nie skończy
    > A pozatym jego tatuś nieźle beknie za użyczanie samochodu komuś bez

    Wlasciwie to ile zaplaci ?
    100 zł ?
    za drugim razem da w lape ? ;)

  • 5. Data: 2005-10-09 17:12:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Joystick <j...@N...eko.net.pl> napisał:

    >Wlasciwie to ile zaplaci ?
    MK 500 zł

    P.S. Nie cytuj całego listu - tnij zbedny tekst (natykieta).

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 4. Data: 2005-10-09 17:12:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał:

    >- za drugim razem sprawa pójdzie już do sądu
    A skąd ta pewność (że pójdzie do sądu ?)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-10-09 17:33:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Joystick napisał(a):
    > Wlasciwie to ile zaplaci ?
    > 100 zł ?

    Kierowanie pojazdem silnikowym lub tramwajem przez osobę niemającą
    uprawnień do kierowania pojazdami = 500 zł

    Pozycja 186 w taryfikatorze.

    To nie wszystko. Zgodnie z poz. 192 tatuś "kierowcy" dostaje 300 zł.

    No i do tego dochodzą koszty lawety i parkowania na parkingu policyjnym
    :) Razem wyjdzie pewnie z 1,5 tys.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-10-09 17:39:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Artur Golanski napisał(a):
    > A skąd ta pewność (że pójdzie do sądu ?)

    Za recydywę :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-10-09 18:03:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joystick wrote:
> [...]
    > nie musi robic prawa jazdy, bo najwyzej zaplaci mandat i bedzie dalej jezdzil

    Mandat mandatem, ale policjanci nie mogą mu pozwolić na kontynuowanie
    jazdy. Więc laweta -> parking policyjny.

    To kosztuje (słono) a parkingi policyjne nie troszczą się zbytnio o
    przechowywane pojazdy.

    Ale to i tak pikuś.

    'Schody' zaczynają się w przypadku jakiegokolwiek 'zdarzenia drogowego'.

    AC z miejsca idzie się 'walić' (równie dobrze może go nie być).

    Jeszcze gorzej jest w przypadku konieczności skorzystania z OC tego
    tatuśka-przygłupa (jeśli przygłup-junior jest sprawcą): poszkodowany
    wprawdzie dostanie odszkodowanie z OC, ale zaraz potem ubezpieczyciel
    występuje z roszczeniem regresowym - trzeba mu wszystko zwrócić. Co do
    grosza. Włącznie z ewentualną rentą ofiar wypadku, odszkodowaniem za
    nowiutkie Ferrari itepe.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 9. Data: 2005-10-09 19:07:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 09 Oct 2005 20:03:27 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Mandat mandatem, ale policjanci nie mogą mu pozwolić na kontynuowanie
    >jazdy. Więc laweta -> parking policyjny.
    Przypadek prawdziwy.
    Osoba ma zatrzymane prawo jazdy. Za prowadzenie w stanie nietrzezwym
    (lub w stanie odurzenia narkotykami), albo za przekroczenie punktow.
    Albo za jedno i drugie. W kazdym razie uprawnien nie posiada. Zostaje
    zatrzymana przez policje w wyniku prowadzenia pojazdu na terenie
    oznakowanym znakiem "zakaz ruchu". Otrzymuje mandat 500 zl i 10 pkt.
    karnych, po czym odjezdza jako kierujacy :) No i jak to sie ma do
    zatrzymania pojazdu?

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 10. Data: 2005-10-09 19:19:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał:

    >Za recydywę :))
    Dalej nie ma pewności ! Tak będzie jedynie w przypadku, gdy zatrzyma
    go TEN sam policjant i do tego zechce odstąpić ukarania MK i skierować
    wniosek o ukaranie do sądu.

    Artur Golański