  • 1. Data: 2009-06-06 22:05:02
    Temat: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i to
    jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
    cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka
    bylaby podstawa prawna?

  • 2. Data: 2009-06-06 22:27:41
    Temat: Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "eg" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka

    Z choinki się urwałeś, nudzisz się ?
    Miałeś fajną przygodę z bankrutem.
    Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP.
    Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP.
    Skorzystaj ze swojego ubezpieczenia, na takie okazje.
    Nie zapłaciłeś? No to adieu...
    Możesz oczywiście wynająć prawnika. Swoją dolę weźmie. Ty stracisz więcej.

  • 3. Data: 2009-06-07 08:41:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 7 Jun 2009 00:27:41 +0200, u napisał(a):

    > Z choinki się urwałeś, nudzisz się ?
    > Miałeś fajną przygodę z bankrutem.
    > Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP.
    > Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP.

    Masz jakieś doświadczenia w tym zakresie?

    Kolega wracał pośpiechem (czyli spółka IC), pociąg spóźnił się bodaj
    godzinę, nie miał czym wrócić do domu dalej (bo planował przesiadkę na
    drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł.

    Napisał pismo do PKP z opisem sytuacji i oczekiwaniem zwrotu kosztów
    taksówki. PKP po jakimś tygodniu odpisało mu, że generalnie to nie ma prawa
    niczego oczekiwać itd, ale w sumie to chcą mieć zadowolonych klentów (sic!)
    i koszty postanawiają mu zwrócić.

    Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę
    ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja
    ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-06-07 08:57:45
    Od: wombi <w...@o...eu>

    eg pisze:
> [...]
    > jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
    > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka

    Art.62 ustawy z 1984 r. - Prawo przewozowe stanowi, że przewoźnik (PKP)
    odpowiada za opóźniony przyjazd pociągu w przypadku gdy poniosłeś
    szkodę. Tak więc decydujące jest:
    a) powstanie szkody (np. w wyniku 3 godzinnego opóźnienia nie zdążyłeś
    na przesiadkę. W związku z tym, że pociąg do którego chciałeś wsiąść po
    przesiadce był ostatni w tym dniu, musiałeś spać w hotelu). Wtedy
    mógłbyś skutecznie żądać zwrotu pieniędzy za hotel.
    b) możliwość jej udowodnienia.

  • 5. Data: 2009-06-07 09:28:50
    Od: wombi <w...@o...eu>

    wombi pisze:
> [...]

    Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu
    Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i
    obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia
    2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy
    przejściowe.

  • 6. Data: 2009-06-07 09:59:33
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł.

    Miał wyliczalne straty. W omawianym wątku ich brak, bo straty moralne się
    nie liczą.

    > Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę
    > ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja

    Pożyjemy, zobaczymy, czy cokolwiek zapłacą.

  • 7. Data: 2009-06-07 10:01:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia
    > 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy

    Wejdzie. :)

    Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego
    niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :(

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-06-07 10:45:18
    Od: wombi <w...@o...eu>

    spp pisze:

    > Wejdzie. :)
    >
    > Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego
    > niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :(

    Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

  • 9. Data: 2009-06-07 11:41:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    wombi pisze:

    > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

    Rzeczywiście - przeoczyłem ten wyrok. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-06-07 12:14:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    wombi napisał(a) :
    > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

    Co i tak nic nie zmienia w sytuacji wątkotwórcy. Możemy sobie
    tylko poczytać jak przebiegła tamta sprawa. Niestety, precedensów
    w naszym kraju nie ma.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE