  • 1. Data: 2009-06-06 12:15:22
    Temat: rozprawa a wniosek.
    Od: Mar <n...@n...net>

    Witam,

    Dwoch oskarzonych, jeden zlozyl wniosek o o dobrowolnie poddanie sie
    karze a drugi sie nie przyznal.

    Czy pierwszemu sad klepnie wyrok a drugiemu wyznaczy rozprawe? Jak to
    wyglada w praktyce?

  • 2. Data: 2009-06-06 16:21:01
    Temat: Re: rozprawa a wniosek.
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 6 Cze, 14:15, Mar <n...@n...net> wrote:
> [...]
    > karze a drugi sie nie przyznal.
    >
    > Czy pierwszemu sad klepnie wyrok a drugiemu wyznaczy rozprawe? Jak to

    Sąd wyłączy ze sprawy tego który chce się przyznać i rozpatrzy jego
    wniosek
    w trybie art. 387 k.p.k. o ile nie rozpoczęto przewodu sądowego, a
    więc nie odczytano aktu
    oskarżenia.

    Ten wniosek będzie rozpatrywał inny sędzia. U mnie jest taka praktyka,
    że odbywa się to tego samego dnia
    co wyłączenie sprawy i od razu wiadomo czy zapadnie wyrok czy nie. Nie
    zawsze dobrowolne poddanie się karze
    skutkuje wyrokiem. Wszystko zależy od tego jak się ten chętny na wyrok
    dogada z prokuratorem, co do warunków.

    Sprawa tego drugiego będzie się toczyć swoim tempem.

  • 3. Data: 2009-06-07 07:41:25
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

[...]

    W praktyce, to ten co nie chce się przyznać na 90% dostanie wyrok zaoczny.

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2009-06-07 07:43:31
    Od: Mar <n...@n...net>

    > W praktyce, to ten co nie chce się przyznać na 90% dostanie wyrok zaoczny.

    Tzn co, bez mozliwosci obrony? Na czym to polega?

  • 5. Data: 2009-06-07 18:33:14
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mar" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tzn co, bez mozliwosci obrony? Na czym to polega?

    Sąd uznaje winę obwinionego i wysyła wyrok do domu. Delikwent może się
    odwołać i będzie miał normalną rozprawę i wk.... sędziego, że mu roboty
    przysporzył.

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2009-06-07 22:19:56
    Od: Mar <n...@n...net>

    Nostradamus wrote:

> [...]
    >

    > Sąd uznaje winę obwinionego i wysyła wyrok do domu. Delikwent może się
    > odwołać i będzie miał normalną rozprawę i wk.... sędziego, że mu roboty

    A co ma do tego sedzia? To nie jest jego praca?