  • 11. Data: 2005-07-23 23:20:54
    Temat: Re: pieszy na czerwonym [WAW][OT]
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <42e2c543$0$1413$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "Tiger" <s...@a...pl> wrote:

    > Lekki bezsens... bo mozna przechodzic obok przejscia dla pieszych i wtedy
    > jest.... ? ;-) (raz w zyciu dostalem za to mandacik 50 zl).

    Zdaje sie ze za wchodzenie na jezdnie w niedozwolonym miejscu zza
    autobusu jest wiecej - chyba cale 100zl.

    Geez, kto opracowywal ten caly taryfikator?
    :-(

    TA

  • 12. Data: 2005-07-24 01:02:28
    Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    .news.tpi.pl...

    > No wlasnie nie. Tylko on zostal zatrzymany.

    > O, ja chetnie poznam ten zapis...
    >
    > A jeszcze - przy okazji - czy za przejscie na czerwonym jest wg
    > taryfikatora sztywno 250zl, czy sa jakies widelki...

    Jesli o mnie chodzi to policjanci po porstu szykanowali twojego kolege, fakt
    przyzwolenia by inni lamali prawo a tylko selektywne i wybiorcze karanie to
    patologia, do tego 250zl wydaje mi sie niewspolmiernie wysokie do
    przewininienia - zazwyczaj wysokosc mandatu to ok 100zl. Na miejscu Twojego
    kolegi zlozylbym skarge na wspomniany patrol - pisemna skarge. IMO jak sie
    postawi to albo sprawie ukreca leb albo przyanjmniej policjanci tez umocza a
    nastepnym razem albo zatrzymaja wszystkich albo sobie odpuszcza...
    A zapis jest, trzeba by przejrzec tez orzecznictwo NSA i SN, kiedys mialem
    dostep do Lex'a to byloby latwiej a teraz nie mam...

  • 13. Data: 2005-07-24 02:11:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAndy wrote:

> [...]
    > A zapis jest, trzeba by przejrzec tez orzecznictwo NSA i SN, kiedys mialem
    > dostep do Lex'a to byloby latwiej a teraz nie mam...

    Jak cie zlapią, za przekroczenie prędkości to złóż skargę na
    policjantów, że cię szykanują, bo nie zatrzymali innych, którzy też
    przekroczyli prędkość.

  • 14. Data: 2005-07-24 06:04:50
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > poniewaz widzial z tylu policyjny radiowoz nie chial wykonywac
    > ryzykownego manewru skretu w lewo, tylko przy swiatlach zjechal na
    > chodnik, zszedl z roweru i chcial po prostu przeprowadzic rower na druga
    > strone. Bylo juz czerwone dla samochodow, ale czerwone dla pieszych nie
    > zmienialo sie juz kilka dlugich minut (podobno tak tak jest w weekendy).
    > W tej sytuacji zaczal przeprowadzac rower na druga strone na czerwonym
    > swietle, na wprost przed stojacym na swoim czerwonym - radiowozem. Z
    > przeciwka (tez na czerwonym) szlo tez kilku pieszych. Policjanci

    Czy swiatla dla pieszych byly na guziki? Faktycznie czekal juz te
    kilka minut, czy widzial to jadac rowerem? Jesli czekal to
    czy swiatla sie zmienialy a dla pieszych bylo ciagle czerwone
    (tutaj watpie bo to pewnie ten sam radiowoz za nim jechal i potem
    stal przed przejsciem)?
    Mozna by tlumaczyc przejscie na czerwonym uzasadnionym podejrzeniem
    ze nie dzialaja guziki - "wysoki sadzie, nacisnalem guzik, juz
    dwa razy zmienilo sie swiatlo dla samochodow, a ja ciagle
    mialem czerwone, wiec zalozylem ze instalacja jest niesprawna"

    Tak swoja droga to nawet na kolei obowiazuje zasada ze swiatla
    sterowane czujnikami (blokada samoczynna) nie sa bezwzglednie
    obowiazujaca i maszynista moze powoli przejechac obok sygnalizatora
    podajacego czerwone swiatlo. Tyle ze tam rozroznia sie to po kolorze
    slupa - sygnalizatory blokady sa na szarych slupach, sygnalizatory
    sterowane z nastawni - na bialo-czerwonych.

    Krzysiek Rudnik

  • 15. Data: 2005-07-24 07:27:05
    Od: inigo <i...@s...dione.cc>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Zalozmy, ze na obu ulicach byloby swiatlo zielone - czy wtedy
    > rzeczywiscie powinnismy 'sluchac sie swiatel'?

    Tak, ale zielone światło nie mówi, że można zamknąć oczy i ruszyć. Wtedy
    decydują pozostałe przepisy ruchu drogowego. Codzienny przykład - kiedy na
    skrzyżowaniu chcesz skręcić w lewo, a pojazd jadący z naprzeciwka chce
    przejechać prosto - obaj macie zielone, on ma prawo przejechać pierwszy.

    M.in. dlatego "oba czerwone" są z punktu widzenia sterowania ruchem bardziej
    niebezpieczne niż "oba zielone".

    --
    inigo
    http://inigo.dione.cc

  • 16. Data: 2005-07-24 07:31:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    PAndy napisał(a):

> [...]
    > A zapis jest, trzeba by przejrzec tez orzecznictwo NSA i SN, kiedys mialem
    > dostep do Lex'a to byloby latwiej a teraz nie mam...

    Bajki. Zlapali go i zrobili slusznie (czyt. bedzie placil). Trudno, zeby
    dwoch policjantow nagle zlapalo caly tlum (niemozliwe fizycznie).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 17. Data: 2005-07-24 18:04:41
    Od: POKREC <p...@i...pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

    [ciach]

    Przepraszam, ze to napisze, ale Ty sie z takimi jeleniami zadajesz?
    Przemowze kumplowi do rozsadku. Nie, no, wszystko mozna, ale nie ladowac
    sie na czerwonym na skrzyzowanie na oczach glin cierpiacych na niska
    wykrywalnosc.
    A nie mogl pojechac pareset metrow dalej, albo wrocic sie troche i
    zrobic ten sam manewr, tylko nie na swiatlach? Mogliby mu wtedy
    nagwizdac (jakby go zlapali). Bez jaj, byl milion rozwiazan a kumpel
    wybral najglupsze - prosto w paszcze lwa.
    Pzdr,
    POKREC.

  • 18. Data: 2005-07-24 18:23:58
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    > No zdrowego rozsądku to mu ewidentnie zabrakło paradując na czerwonym
    > świetle przed gliniarzami.

    Są ludzie którzy lubią ryzyko, np prawie codziennie spotykam się z
    rozpędzonymi rowerzystami jadącymi po chodniku mijając z tyłu pieszych z
    ogromną prędkością i w odległości 5 centymetrów od pieszego. W większości
    są to młodzi ludzie.

  • 19. Data: 2005-07-24 18:27:29
    Temat: [OT]
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    A jaka jest kara za publiczne oświadczenie że księża nie są pośrednikami
    bożymi i że oszukują ludzi twierdząc że są pośrednikami bożymi?

  • 20. Data: 2005-07-24 18:31:07
    Temat: Re: [OT]
    Od: rhonda <w...@h...com>

    Audyt IT wrote:

    > A jaka jest kara za publiczne oświadczenie że księża nie są pośrednikami
    > bożymi i że oszukują ludzi twierdząc że są pośrednikami bożymi?

    Za nazwanie starca w Watykanu starcem z Watykanu niezawisle sady
    Klechistanu zarzadzane przez Lecha Kutasa-Gardockiego daja 3 lata w
    zawiasach. Moze to cos pomoze?