  • 51. Data: 2008-04-28 22:04:47
    Temat: Re: picie nie-alkoholu w alkoholowym opakowaniu
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Ale ustawodawca nie penalizuje picia w miejscach publicznych ogólnie, tylko
    > w trzech miejscach ( o ile pamietam parki, place i ulice)

    a czy w miastach są jeszcze jakieś inne miejsca publiczne?:)
    kilka razy byłem świadkiem ukarania mandatem za picie piwa na
    warszawskiej starówce w miejscu które nie było parkiem, placem ani ulicą.

  • 52. Data: 2008-04-28 22:45:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ensitherum" <e...@N...pl> napisał w wiadomości

    > zgorszenie? a ja myślałem, że chodzi o poprawienie bezpieczeństwa
    > obywateli w miejscach publicznych.

    A co ma spożywanie alkoholu w miejscu publicznym wspólnego z
    bezpieczeństwem. Sądzisz, że taki pijany, który się zanietrzeźwił w
    restauracji jest bezpieczniejszy od tego z parku?

  • 53. Data: 2008-04-29 05:57:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ensitherum" <e...@N...pl> napisał

    > a czy w miastach są jeszcze jakieś inne miejsca publiczne?:)

    Są.

    > kilka razy byłem świadkiem ukarania mandatem za picie piwa na
    > warszawskiej starówce w miejscu które nie było parkiem, placem ani
    ulicą.

    Sam sobie odpowiadasz :)
    A co do mandatu, z jednej strony to nic nowego że policjanci i strażnicy
    łamią prawo, z drugiej bywa że praktyka jest mądrzejsza niż przepisy.

  • 54. Data: 2008-04-29 10:25:33
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > a czy w miastach są jeszcze jakieś inne miejsca publiczne?:)
    > kilka razy byłem świadkiem ukarania mandatem za picie piwa na warszawskiej
    > starówce w miejscu które nie było parkiem, placem ani ulicą.

    Jeżeli jeziorow chodz iw obręba miasta to pomost wędkarski nie jest ani
    parkiem, ani placem, ani ulicą :)) Kiedyś jak jescze w moim mieście
    istaniała Straż Miejska (zlikwidowano ją po ostatnich wyborach) rozmawialem,
    że Straznikami i powiedzieli, że na pomostach nie mają możliwości
    reagowania... Jako ciekawostkę jeszcze dodam, że ich zdaniem ustawowe place
    to praktycznie wszystkie miejsca, które nie sa parkami i ulicami. Czyli
    nieużytki na terenie po byłej firmie, gdzie czasem sobie menelstwo pije
    winko, to jest plac i nie wolno...

    Pozdrawiam Przemek

  • 55. Data: 2008-04-29 10:27:48
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > nie wiem, ale u mnie w kamienicy straż miejska przepędza smakoszy taniego
    > wina z półpiętra.

    Ale to może być z innych względów (skargi mieszkańców itp.), bo jeżeli
    mieszkańcy mieli by ochotę wypić sobie flaszkę na własnej klatce schodowej,
    to nie powinno to straży interesować. Chyba że zakłócali by porządek i ktoś
    złożył skarge..

    Pozdrawiam Przemek

  • 56. Data: 2008-04-29 10:28:48
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:fv6t75$1sj$1@news.onet.pl...
> [...]
    > mieszkańcy mieli by ochotę wypić sobie flaszkę na własnej klatce
    > schodowej, to nie powinno to straży interesować. Chyba że zakłócali by

    Jest też możliwe, że Rada Miejska wprowadziła jakieś obostrzenia w tych
    kwestiach.

    Pozdrawiam Przemek

  • 57. Data: 2008-04-29 11:54:53
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > A co ma spożywanie alkoholu w miejscu publicznym wspólnego z
    > bezpieczeństwem. Sądzisz, że taki pijany, który się zanietrzeźwił w
    > restauracji jest bezpieczniejszy od tego z parku?

    ma dużo, bo menelstwo przebywa tam gdzie można pić bez narażania się na
    mandat, więc tankują gdzie indziej i to tam jest mniej bezpiecznie.

  • 58. Data: 2008-04-29 15:31:52
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 00:04, Ensitherum <e...@N...pl> wrote:

    > a czy w miastach są jeszcze jakieś inne miejsca publiczne?:)

    Oczywiście, że są jeszcze inne miejsca publiczne: plaże, stadiony,
    teatry, supermarkety, świątynie, dworce, lotniska etc. Można by długo
    wymieniać. Co nie zmiania faktu, że ustawowy zakaz picia alkoholu
    dotyczy niektórych z nich (placów, ulic, parków). Stąd też wypicie
    wina w kościele nie stanowi wykroczenia :)

  • 59. Data: 2008-04-29 18:01:46
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > dotyczy niektórych z nich (placów, ulic, parków). Stąd też wypicie
    > wina w kościele nie stanowi wykroczenia :)

    Tak, a za to wypicie wina na mszy, która odbywa się w parku -
    stanowi. :-)

    Piotr

  • 60. Data: 2008-04-29 19:39:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ma dużo, bo menelstwo przebywa tam gdzie można pić bez narażania się na
    > mandat, więc tankują gdzie indziej i to tam jest mniej bezpiecznie.

    I co to w skali makro zmienia? Gdzieś tam zawsze jest mniej, a gdzie
    indziej bardziej bezpiecznie.