  • 41. Data: 2008-04-28 12:58:37
    Temat: Re: picie nie-alkoholu w alkoholowym opakowaniu
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ensitherum" <e...@N...pl> napisał

    > zgorszenie? a ja myślałem, że chodzi o poprawienie bezpieczeństwa
    > obywateli w miejscach publicznych.

    Gdyby o to chodziło to zakazane byłoby *przebywanie* w miejscach
    publicznych na bani. Bo jakie znaczenie miałoby czy delikwent
    napił się w parku czy chwilę wcześniej w swoim mieszkaniu?

  • 42. Data: 2008-04-28 15:39:42
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Alek pisze:
    > Gdyby o to chodziło to zakazane byłoby *przebywanie* w miejscach
    > publicznych na bani. Bo jakie znaczenie miałoby czy delikwent
    > napił się w parku czy chwilę wcześniej w swoim mieszkaniu?

    niezupełnie, bo za moją interpretacją prawa przemawia pragmatyzm.
    największą alkoholową zmorą normalnych obywateli są menele żłopiący tani
    browar w przyosiedlowych parkach, a nie studenci z Pól Mokotowskich,
    którzy okazjonalnie oblewają na świeżej trawce udaną sesję albo najebani
    uczestnicy czyichś imienin powracający do domu. oczywiście nie samo
    żłopanie jest problematyczne, ale jego konsekwencje w postaci głośnych
    przekleństw, rubasznych nagabywań i bardziej zuchwałych zaczepek, gdy
    mają już dobrze w czubie, a animusz ich rozpiera. dziecko może nawet nie
    skojarzyć picia piwa z pijaństwem, więc taką interpretację można między
    bajki włożyć.

  • 43. Data: 2008-04-28 16:17:25
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    ps. dziecko nie roztrząsa meandrów prawnej kwalifikacji 'miejsca
    publicznego', więc nie ma podstaw aby przypuszczać, że obserwowanie
    osoby pijącej piwo w ogródku piwnym wywiera zgubniejszy wpływ na jego
    psychikę niż kogoś pijącego nielegalnie na ławce 2 metry od tego
    ogródka. proste?

  • 44. Data: 2008-04-28 16:28:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ensitherum" <e...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przekleństw, rubasznych nagabywań i bardziej zuchwałych zaczepek, gdy
    > mają już dobrze w czubie, a animusz ich rozpiera.

    Ale te negatywne skutki pijaństwa występują niezależnie od miejsca
    spożycia. Mogą sobie menele wypić w bramie (to nie jest zakazane)
    a potem iść na skwerek przeklinać, nagabywać i zaczepiać.

    > dziecko może nawet nie skojarzyć picia piwa z pijaństwem, więc
    > taką interpretację można między bajki włożyć.

    Nie takie one głupie są, te dzieci.

  • 45. Data: 2008-04-28 16:34:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > osoby pijącej piwo w ogródku piwnym wywiera zgubniejszy wpływ na jego
    > psychikę niż kogoś pijącego nielegalnie na ławce 2 metry od tego

    Dziecko nie roztrząsa meandrów a i bez tego rozumie czym różnią się
    oba obrazki. Wyczuwa co to kultura picia oraz jakie są skutki jej braku.
    A ustawodawca też nie roztrząsa (albo raczej roztrząsa nieudolnie)
    i potem nie wiadomo co miał na myśli pisząc to czy tamto.

  • 46. Data: 2008-04-28 16:43:29
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Alek pisze:
    > Ale te negatywne skutki pijaństwa występują niezależnie od miejsca
    > spożycia. Mogą sobie menele wypić w bramie (to nie jest zakazane)
    > a potem iść na skwerek przeklinać, nagabywać i zaczepiać.

    nie wiem czy picie w bramie jest dozwolone, ale już na klatce schodowej
    może interweniować straż miejska. jeżeli zaś najebią się na melinie to
    są w takim błogostanie, że nie chce im się łazić po mieście. zwróć uwagę
    na kulturę picia. tym właśnie różnią się piwne ogródki (choć nie
    wszystkie) od obszczanych bram i zasranym melin.

  • 47. Data: 2008-04-28 16:51:05
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Alek pisze:

    > Dziecko nie roztrząsa meandrów a i bez tego rozumie czym różnią się
    > oba obrazki. Wyczuwa co to kultura picia oraz jakie są skutki jej braku.

    no widzisz, dobrnęliśmy do sedna sprawy. intencją ustawodawcy była
    penalizacja (nie wiem czy to odpowiednie słowo) niekulturalnego picia w
    miejscach publicznych, a to dlatego, że ten rodzaj picia wiąże się z
    chamstwem na mocy samej definicji. czy można kulturalnie alkoholizować
    się w miejscach publicznych poza ogródkami piwnymi? można.

  • 48. Data: 2008-04-28 19:17:30
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Alek pisze:

    > no widzisz, dobrnęliśmy do sedna sprawy. intencją ustawodawcy była
    > penalizacja (nie wiem czy to odpowiednie słowo) niekulturalnego picia w
    > miejscach publicznych,

    Ale ustawodawca nie penalizuje picia w miejscach publicznych ogólnie, tylko
    w trzech miejscach ( o ile pamietam parki, place i ulice)

    Pozdrawiam Przemek

  • 49. Data: 2008-04-28 19:18:09
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > nie wiem czy picie w bramie jest dozwolone, ale już na klatce schodowej
    > może interweniować straż miejska.

    A czy klatka schodowa to plac, park czy ulica ??
    Pozdrawiam Przemek

  • 50. Data: 2008-04-28 21:59:27
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > A czy klatka schodowa to plac, park czy ulica ??

    nie wiem, ale u mnie w kamienicy straż miejska przepędza smakoszy
    taniego wina z półpiętra.