  • 1. Data: 2008-04-25 11:04:20
    Temat: akt własności mieszkania
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Spłaciliśmy mieszkanie spółdzielcze i bank przysłał zaświadczenie że
    mieszkanie nie jest już obciążone kredytem, jednak nie mamy żadnego
    (notarialnego ?) aktu własności mieszkania w razie potrzeby jego sprzedania.
    Mieszkanie obciążone kredytem przejęliśmy w spadku. Nie było przy
    przejmowaniu żadnych dokumentów notarialnych o naszej własności mieszkania.
    Skąd się bierze akt własności mieszkania? Chodzi o to żeby uzyskać go
    możliwie bezpłatnie lub za bardzo małą opłatę.

  • 2. Data: 2008-04-25 12:04:24
    Temat: Re: akt własności mieszkania
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "humanista (mruczus)" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkania. Skąd się bierze akt własności mieszkania? Chodzi o to żeby
    > uzyskać go możliwie bezpłatnie lub za bardzo małą opłatę.

    Macie postanowienie o nabycie spadku, to możecie sprzedać. W księgach
    wieczystych powinien być poprzedni właściciel /spadkodawca/. Jak chcecie to
    możecie wpisać się do ksiąg. Jak nie ma księgi to w Spóldzielni są dokumenty
    /przydział/ do kogo należy lokal.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-04-25 13:58:21
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    humanista (mruczus) pisze:

    > mieszkania. Skąd się bierze akt własności mieszkania? Chodzi o to żeby
    > uzyskać go możliwie bezpłatnie lub za bardzo małą opłatę.

    Jeśli jak piszesz jest to mieszkanie spółdzielcze, to nie jest ono
    Twoją własnością lecz spółdzielni. Musiałbyś mieszkanie wykupić na
    własność. Na razie jesteś posiadaczem spółdzielczego prawa do lokalu -
    to nie jest prawo własności.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2008-04-25 16:28:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > własnością lecz spółdzielni. Musiałbyś mieszkanie wykupić na własność. Na
    > razie jesteś posiadaczem spółdzielczego prawa do lokalu - to nie jest

    Lecz jest to ograniczone prawo rzeczowe, które bez problemu można zbyć.
    Podsumowując, jeśli nabycie było od spółdzielni, to aktu notarialnego może
    nie być, jeśli na rynku wtórnym, to taki akt powinien być. W wypisie z Kw
    będzie imię i nazwisko notariusza i nr Rep. oraz data sporządzenia aktu.

  • 5. Data: 2008-04-25 21:30:50
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    A jak się dostać do księgi wieczystej? Czy mi pozwolą to przeczytać jeśli
    nie jestem właścicielem?

  • 6. Data: 2008-04-25 22:31:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    >A jak się dostać do księgi wieczystej? Czy mi pozwolą to przeczytać jeśli
    >nie jestem właścicielem?

    No to mały cytacik:

    "Mieszkanie obciążone kredytem przejęliśmy w spadku."

    Więc jesteś właścicielem. Poza tym księgi wieczyste są jawne, zazwyczaj
    nadgorliwej pani Jadzi w sekretariacie trzeba wytłumaczyć jakiś tam interes
    prawny, a czasami i tego nie trzeba. Odpis skrócony można uzyskać za 30 zł.
    O tym czy dla tego prawa jest założona księga wieczysta, dowiesz się
    choćby z zaświadczenia ze spółdzielni, jeśli była spisywana notarialnie
    umowa, to spółdzielnia bez problemu poda namiary na akt notarialny.

  • 7. Data: 2008-04-26 08:14:53
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    W jakiej instytucji znajdują się księgi wieczyste?

  • 8. Data: 2008-04-26 08:38:50
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    >W jakiej instytucji znajdują się księgi wieczyste?

    Przeważnie są przy sądzie ale nie zawsze.
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2008-04-26 18:07:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Przeważnie są przy sądzie ale nie zawsze.

    Raczej w sądzie rejonowym (Wydział Ksiąg Wieczystych), jest to wydział
    sądu jak każdy inny. Czasami trafiają się takie "kwiatki" jak wydziały
    zamiejscowe, np. Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Stargardzie Szcz.
    Zamiejscowy Wydział w Pyrzycach, albo Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczytych
    w Świebodzinie Wydział zamiejscowy w Sulechowie. Poza tym, obecnie istnieje
    coś takiego jak Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych i jeżeli księgi
    danego sądu rejonowego są już po migracji, to wypis można otrzymać w każdej
    ekspozyturze CIKS w kraju.