  • 81. Data: 2009-11-18 10:40:22
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Sprzedaz wiazana jakby nie bylo, jest to produkt nazwalbym go w przypadku
    > konsoli... integralny.

    Chyba źle używasz pojęcia "sprzedaż wiązana"...

    > 99% wykorzystania dysku HDD konsoli to... instalacja na nim gier z plyt DVD,
    > aby gra wczytywala sie szybciej, ciszej i z oszczednoscia dla napedu
    > optycznego.
    > Pliki muzyczne czy tez filmy swoje prywatne tez mozesz na takim dysku
    > "konsolowym" przechowywac.
    > Blokada HDD nastepuje ZAWSZE razem z banem na XBL.
    > Tak wiec XBL, jezeli tylko przegladasz to dysk nie jest do niczego
    > wykorzystywany.

    Ładnie odpowiedziałeś na drugą, dużą mniej istotną część mojej
    wypowiedzi. Co z jej esencją?

    j.

  • 82. Data: 2009-11-18 11:33:35
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 10:14:12 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Sprawa jest analogiczna jak w przypadku Kindle'a, w ktorym Amazon
    > wykasowal JUZ PO ZAKUPIE niektore ksiazki, gdyz nagle okazalo sie,
    > ze nie do konca mieli do nich prawa sprzedazy. KLIENTOM JUZ PO ZAKUPIE!
    > To jest regularny prawnie narzucony bandytyzm korporacyjny.

    Dlaczego bandytyzm? Ja to uważam za super sprawę że technika na to pozwala
    - w końcu druga strona ma też prawo się wycofać z umowy.

    Henry

  • 83. Data: 2009-11-18 12:02:23
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Chyba źle używasz pojęcia "sprzedaż wiązana"...

    Byc moze, aczkolwiek zdawalo mi sie, ze to wlasnie to pojecie.

    > Ładnie odpowiedziałeś na drugą, dużą mniej istotną część mojej
    > wypowiedzi. Co z jej esencją?

    To do czego sie nie odnioslem = zrozumialem, lub brakuje mi argumentow
    (potrzebuje wiecej danych :))

    Co natomiast myslisz o "drugiej, mniej istotnej czesci" ?

    --
    doom3

  • 84. Data: 2009-11-18 12:05:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Byc moze, aczkolwiek zdawalo mi sie, ze to wlasnie to pojecie.

    Słyszysz dzwonek ale chyba nie masz pojęcia co dzwoni z tą sprzedażą
    wiązaną? Czy chodzi Ci o o Dyrektywę 2005/29/WE Nieuczciwe praktyki
    handlowe, wdrożoną w Polsce Ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym
    praktykom rynkowym (Dz.U. 2007 nr 171 poz. 1206) czy też masz na myśli
    Ustawę z dnia 16 kwietnia 1993 O zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
    czyli art 17a, cytuję:

    "1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest sprzedaż konsumentom towarów lub
    usług połączona z przyznaniem wszystkim albo niektórym nabywcom towarów
    lub usług nieodpłatnej premii, w postaci towarów lub usług odmiennych od
    stanowiących przedmiot sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji sprzedaż, o której mowa w
    ust. 1, jeżeli premie stanowią towary lub usługi:
    1) o niewielkiej wartości lub próbki towaru;
    2) wygrane w loteriach promocyjnych, organizowanych na podstawie
    przepisów o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach,
    lub konkursach, których wynik nie zależy od przypadku".

    Oczywiście, jeśli czujesz się pokrzywdzony przez kogoś takim czynem
    (nieuczciwej konkurencji) to właściwą drogą postępowania jest sposób
    postępowania określony w tej ustawie a nie prawo dżungli, które
    proponujesz ;P Apropo: wydaje mi się, że jako konsument to nic nie
    możesz ale pewny nie jestem ;P

    Blebleble ;) I zero konkretów ;)

    j.

  • 85. Data: 2009-11-18 17:16:40
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > postępowania określony w tej ustawie a nie prawo dżungli, które
    > proponujesz ;P Apropo: wydaje mi się, że jako konsument to nic nie

    No............. wiec wlasnie o to chcialem sie spytac :)
    Nadmienie, iz IMHO wydawalo mi sie... czyli sprzedaza wiazana nie jest, tak
    ?

    > Blebleble ;) I zero konkretów ;)

    Jest jeden, moze to i nie konkret ale jakby domniemanie... MS nie zrobi Live
    (XBL) w pelni po polskiemu, poniewaz u nas jest wlasnie takie prawo jak
    przykladowo omawiany Art 75 u.2.
    Podobno w 2011 ma byc polski live... wiec zapewne niepisana umowe o lapowie
    juz zawarli (co do kwestii usuniecia powyzszego paragrafu) :)

    Pozdro

    --
    doom3

  • 86. Data: 2009-11-18 21:07:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    op23 pisze:

    > Ale chore jest bo sensu żadnego nie ma

    Ale kiedys mialo. Niektorzy sa po prostu starsi i sa nauczeni tego, ze
    kiedys pisanie z pl literkami na grupach bylo kategorycznie zabronione :)

    Jacek Kustra

  • 87. Data: 2009-11-19 00:17:47
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 01:52:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Licencja nie ma tu raczej nic do rzeczy bo żadna w moim odczuciu nie ma
    > szans aby dopuścić ingerowanie w egzemplarz utworu. To trochę tak jakby,
    > któregoś dnia korzystając z otwartych drzwi przylazł do Ciebie muzyk
    > zespołu A, którego masz płytę i zrobił Ci igłą dziurkę w tej płycie bo
    > puściłeś ją przez okno jakiemus facetowi, którego nie znasz (wychodząc
    > tym samym poza użytek dozwolony).
    O, to jest bardzo dobry przykład opisujący działania MS z konsolami. Z tym
    zastrzeżeniem, że puszczanie muzyki było dla brata wspólnie zamieszkującego
    z właścicielem płytki.

    --
    pozdro
    poreba

  • 88. Data: 2009-11-19 10:20:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    castrol pisze:

    > Ale kiedys mialo. Niektorzy sa po prostu starsi i sa nauczeni tego, ze
    > kiedys pisanie z pl literkami na grupach bylo kategorycznie zabronione :)

    Na grupach? usenet był chyba zawsze 8bitowy. Przynajmniej jak ja
    pamiętam, to zawsze polskie znaki działały. Bramki do list dyskusyjnych
    mejlowych były faktycznie w latach 80 chyba 7bitowe. Ale wtedy to ja nie
    miałem kompa :D

    jedyne shizy w Usenecie to były z unikodem, bo admini mieli jakieś opory
    moralne, ale teraz już i unikod nie jest blokowany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 89. Data: 2009-11-19 11:16:04
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl>

    j...@w...wp.pl -> j...@w...wp.pl.invalid

    tak to ma wyglądać

    > Ale kiedys mialo. Niektorzy sa po prostu starsi i sa nauczeni tego, ze
    > kiedys pisanie z pl literkami na grupach bylo kategorycznie zabronione :)

    Nigdy nie było zabronione. Tylko od początku głupkowato forsowano
    ISO-8859-2.

  • 90. Data: 2009-11-19 13:01:08
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Na grupach? usenet był chyba zawsze 8bitowy.

    8-bitowość kanału komunikacyjnego nie jest konieczna dla przesyłania znaków
    narodowych. Poczta nadal jest przesyłana 7-bitowo.