  • 11. Data: 2007-07-04 11:50:24
    Temat: Re: oskarzenie prywatne - dane "sprawcy"?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:

    > Mowa o broni palnej czy takze o broni typu "kij od szczotki
    > niezakonczony gumowa nakladka"?

    O broni palnej tudzież innej strzelającej typu kusza, pneumatyk itd.
    Choć z tych typów tylko palną można mieć bez pozwolenia :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2007-07-04 11:52:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-07-2007 o 13:50:24 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > O broni palnej tudzież innej strzelającej typu kusza, pneumatyk itd.
    > Choć z tych typów tylko palną można mieć bez pozwolenia :)

    Tak mnie zastanawia czy maszyny obleznicze rowniez sa traktowane przez
    ustawe jako bron. Ale to tak poza tematem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 13. Data: 2007-07-04 11:58:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jasko Bartnik napisał(a) :
    > Tak mnie zastanawia czy maszyny obleznicze rowniez sa traktowane przez
    > ustawe jako bron. Ale to tak poza tematem.

    Poszukaj coś o broni pancernej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 14. Data: 2007-07-04 12:33:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek napisał(a):

    > Do bezpośredniej obrony najlepszy jest paralizator elektryczny.

    ROTFL

    > Broń się przydaje jak przewidujesz strzelaninę.

    Osobiście wolę jej działanie odstraszające.

  • 15. Data: 2007-07-04 13:47:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Osobiście wolę jej działanie odstraszające.

    No to widać, że z bronią nie miałeś do czynienia.

    To nie ma działania odstraszającego, wręcz przeciwnie - prowokuje do ataku.
    Dostaniesz znienacka w łeb i jeszcze potem z własnej broni :(

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 16. Data: 2007-07-04 14:48:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek napisał(a):

    > To nie ma działania odstraszającego, wręcz przeciwnie - prowokuje do ataku.

    Zaraz... Twierdzisz, że naturalną reakcją hipotetycznego bandziora na
    widok wyciągniętej i wycelowanej w siebie broni palnej będzie
    berserkerski atak? ;)

  • 17. Data: 2007-07-04 17:27:38
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Osobiście wolę jej działanie odstraszające.

    nie moge sie nie wtracic
    jedna z podstawowych zasad jaka dotyczy broni palnej brzmi:
    jesli ktos ją widzi to najpozniej sekunde pozniej musi paść strzał,
    innymi słowy jesli ja wyciagniesz i nie zaczniesz strzelac tzn ze jestes
    juz praktycznie martwy. jeszcze innaczej rzecz ujmujac pistolet to nie
    straszak, bo jak ktos to napisał tylko sobie biedy mozesz napytac:
    - zabiorą ci ją i zrobią krzywde Tobie albo komus innemu na Twoje konto
    - doniosą na policje

    ps. laski juz nie lecą na takie zabawki :)

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 18. Data: 2007-07-04 18:25:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Zaraz... Twierdzisz, że naturalną reakcją hipotetycznego bandziora na
    > widok wyciągniętej i wycelowanej w siebie broni palnej będzie
    > berserkerski atak? ;)

    Raczej nie.
    50% obstawiam, że odstąpi w tej chwili od ataku - jeżeli będzie sam co
    jest rzadkością - i dokona go jak tylko odwrócisz się plecami.
    Przy czym to odwrócenie się plecami to przenośnia, po prostu dopadnie
    Cię znienacka w sprzyjającej chwili i od razu przywali w głowę

    lub

    50% obstawiam, że "się zaplączesz" we własnej broni na tyle, że zdążą
    Cię obezwładnić i... wtedy wolę nie myśleć co się stanie. W najlepszym
    razie ktoś inny będzie korzystał z Twojej broni w najgorszym to Cię
    postrzelą albo skatują.

    Z broni trzeba umieć korzystać, umieć strzelać, trzeba być wyćwiczonym
    i co niezwykle ważne w Twojej hipotetycznej sytuacji - potrafić strzelić
    do człowieka.
    A wbrew pozorom nie jest to łatwe - większość ludzi nie strzeli nawet do
    zwierzęcia - a moment zawahania wystarczy by się samemu znaleźć
    w tragicznym położeniu.
    Jeżeli nie wierzysz poczytaj o tych bandytach co napadli na właściciela
    kafejki internetowej i natknęli się na policjantów. Niewielka
    przestrzeń, bliskość a policjanci zginęli bo mieli mniejsze magazynki -
    po prostu wszyscy wystrzelali się do siebie bezskutecznie, tyle, że
    bandziory miały zapasy. Nie zmienia to faktu, że obie strony oddały do
    siebie mnóstwo strzałów bez skutku.

    Sądzę, że jesteś w stanie wku..wienia charakteryzującym się tym, że
    powystrzelałbyś wszystkich co Ci staną na drodze. Doskonale to rozumiem,
    każdemu włączają się krwiożercze myśli w takich sytuacjach, ale to
    minie, a Ty nosząc broń wystawisz się tylko na niebezpieczeństwo.

    Pomijam przy tym, że nie przejdziesz badań psychologicznych bo teksty
    jakie tu powiedziałeś - np. ten, że broń doda Ci pewności, albo że nią
    nastraszysz bandziora - są dyskwalifikujące i jeśli Ci się one wypsną to
    nici z pozytywnej opinii :)

    Pamiętaj też, że każda broń potrafi się zaciąć, a wtedy to już na pewno
    będzie po Tobie bo żaden bandzior Ci nie odpuści próby zastrzelenia.

    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 19. Data: 2007-07-04 18:50:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    B0L0 wrote:

    > nie moge sie nie wtracic
    > jedna z podstawowych zasad jaka dotyczy broni palnej brzmi:
    > jesli ktos ją widzi to najpozniej sekunde pozniej musi paść strzał,

    IMHO ostra przesada. A przynajmniej uogólnienie.

> [...]
    > straszak, bo jak ktos to napisał tylko sobie biedy mozesz napytac:
    > - zabiorą ci ją i zrobią krzywde Tobie albo komus innemu na Twoje konto

    Żeby zabrać, musieliby podejść.

    Założenie jest takie, żeby odstraszyć, zanim się zbliżą na bezpośrednią
    odległość.

    Bo oczywiście gdyby np. zaskoczyli z tzw. nienacka ;) i już, powiedzmy,
    chwytali za kołnierz, to wtedy skłonny jestem się zgodzić, że prawidłowa
    "procedura" w tej sytuacji byłaby "strzelać skutecznie".

    > - doniosą na policje

    Na policję to doniósłbym ja.

    > ps. laski juz nie lecą na takie zabawki :)

    ??

  • 20. Data: 2007-07-04 19:25:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Sądzę, że jesteś w stanie wku..wienia charakteryzującym się tym, że
    > powystrzelałbyś wszystkich co Ci staną na drodze. Doskonale to rozumiem,

    Hę? O czym bredzisz?

> [...]
    >
    > Pomijam przy tym, że nie przejdziesz badań psychologicznych bo teksty
    > jakie tu powiedziałeś - np. ten, że broń doda Ci pewności, albo że nią

    Zdaje się, że miałbyś problem z przejściem matury... Nie pisałem o
    "dodawaniu pewności siebie" tylko o "odstraszaniu napastników".

    > nastraszysz bandziora - są dyskwalifikujące i jeśli Ci się one wypsną to
    > nici z pozytywnej opinii :)

    Jakoś powątpiewam, czy masz kwalifikacje do wydawania takich opinii.

    > Pamiętaj też, że każda broń potrafi się zaciąć, a wtedy to już na pewno
    > będzie po Tobie bo żaden bandzior Ci nie odpuści próby zastrzelenia.

    Jak ktoś nie dba o sprzęt...