  • 1. Data: 2007-07-04 06:56:31
    Temat: Mieszkanie spółdzielcze - WYKUP - główny lokator.
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Niebawem wchodzi ta nowa ustawa o tanim wykupie mieszkań
    spółdzielczych. Sytuacja wygląda następująco: GŁÓWNYM LOKATOREM jest
    moja matka, jednak od 10 lat pozostaje bez dochodów i jest na moim
    utrzymaniu. Jestem w tym mieszkaniu zameldowany od samego początku.
    Chcę wykupić to mieszkanie ale... czy jako że moja matka jest głównym
    lokatorem oznacza to, że tylko ona może wykupić mieszkanie i stać się
    jego właścicielem? Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że moja matka
    jest wyjątkowo niezaradna życiowo i ma długi, z których nie wyjdzie
    już do końca życia. Od ładnych kilku lat do drzwi dobija się chmara
    komorników, którzy pewnie regularnie sprawdzają czy nie podjęła pracy.
    Jej długi wzięły się stąd, że podżyrowała kilka sporych kredytów
    psełdo przyjaciółkom. Nie dając rady spałcać rat, zaciągała kolejne
    kredyty na spłątę innych. Dziś ma niebotyczne długi. W tej sytuacji
    jest PEWNE, że jeśli mieszkanie zostanie wykupione na nią to komornicy
    natychmiast będą chcieli je zająć. Podobno z wnioskami o wykup
    mieszkania trzeba będzie się bardzo śpieszyć. Nie wiem jeszcze
    dlaczego - czyżby ta ustawa miała obowiązywąc tylko przez miesiąc? Czy
    sympatyczni grupowicze mogą mi doradzić jak to w miarę szybko i
    sprawnie załatwić bym mógł wykupić mieszkanie NA SIEBIE jako też
    lokator lecz nie GŁÓWNY? Czy najpierw trzeba będzie się pętać
    miesiącami po sądach czy może nie jest tak źle? Za wszelkie porady z
    góry WIELKIE dzięki!

  • 2. Data: 2007-07-04 12:24:10
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Myszkin napisał(a):
    może trzeba zostać członkiem spółdzielni - i to szybko. Sprawdź czy nie
    możesz zostać głównym lokatorem...

  • 3. Data: 2007-07-05 00:32:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-04 08:56 Myszkin pięknie wystukał/a:

    > sprawnie załatwić bym mógł wykupić mieszkanie NA SIEBIE jako też
    > lokator lecz nie GŁÓWNY? Czy najpierw trzeba będzie się pętać
    > miesiącami po sądach czy może nie jest tak źle? Za wszelkie porady z

    A dlaczego nie właściciel jak chcesz je wykupić?
    Twoja mamusia ceduje na Ciebie członkowstwo w sp-ni i wykupujesz
    mieszkanie. Na siebie. Mamusi przecież nie wyrzucisz chyba z mieszkania,
    tylko nadal będzie sobie mieszkała.

    --
    animka