  • 1. Data: 2007-07-04 08:52:08
    Temat: Kilka pytan o firmie
    Od: sandman <s...@w...pl>

    Miesiac prowadze swoja dzialalnosc gospodarcza. Ksiegowoscia (choc jak
    narazie to prawie znikoma :) zajmuje sie sam, pomaga mi kuzynka ksiegowa.
    Troche zdziwilo mnie jak powiedziala mi, ze od tego roku (czy jakos tak)
    nie ma juz obowiazku skladania PIT-5 - wystarczy tylko wplacac zaliczki.
    Czy tak do konca jest czy zle zrozumialem? Czyli jedyne deklaracje jakie
    musze skladac co miesiac to DRA oraz VAT-7 z tego co rozumiem?

    Narazie mam tylko ksiazke przychodow i rozchodow, musze dokupic jeszcze:
    - rejestr sprzedazy i zakupu VAT,
    - ewidencje srodkow trwalych (wyposazenia),
    - ksiazke kontroli,
    .. no i druczki dowodow wewnetrznych

    Czy to wszystko? ;)
    Aha, jezeli prowadze dzialalnosc w domu (w bloku na parterze) - a slyszalem
    ze jest obowiazek, aby na zewnatrz firmy byl jakis szyld.. to jak mam ta
    kwestie rozwiazac? Napisac na dzwonku? :)

    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2007-07-04 10:41:29
    Temat: Re: Kilka pytan o firmie
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sandman" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy tak do konca jest czy zle zrozumialem? Czyli jedyne deklaracje jakie
    > musze skladac co miesiac to DRA oraz VAT-7 z tego co rozumiem?

    DRA ? zapytaj dokładnie w swoim Zusie,ale o ile się orienuję to składa się
    raz, i jeśeli nie ma jakiś dziwnych zdarzeń to wystarczy. Oczywiście musisz
    wpłacać w terminie,a ztego co się orirntuje-ZUS nie podatek i liczy się data
    wpłynięcia na konto

    > Aha, jezeli prowadze dzialalnosc w domu (w bloku na parterze) - a
    > slyszalem
    > ze jest obowiazek, aby na zewnatrz firmy byl jakis szyld.. to jak mam ta
    > kwestie rozwiazac? Napisac na dzwonku? :)

    Taki obowiązek istniał kiedyś, teraz go nie ma.Chyba od 2 lat

    > Z gory dzieki.
    Ależ proszę
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/animacje-flash.ht

  • 3. Data: 2007-07-05 07:12:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:41:29 +0200, TMK napisał(a):

    > Taki obowiązek istniał kiedyś, teraz go nie ma.Chyba od 2 lat

    Obowiązek nadal jest, ale od pewnego czasu nie ma już kary za jego
    niewypełnienie.