  • 1. Data: 2007-07-04 07:40:14
    Temat: oszukana przez biuro podróży
    Od: "anna" <a...@w...pl>

    Witam
    moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
    noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
    na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
    że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
    do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
    czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
    w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
    być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
    stało się inaczej.
    czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
    tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
    odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
    bardzo dziękuję za pomoc
    sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić
    Ania

  • 2. Data: 2007-07-04 07:50:09
    Temat: Re: oszukana przez biuro podróży
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu anna porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
    > czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
    Tak, moze zlozyc reklamacje. Na poczatek proponowalbym zglosic
    zastrzezenia do osoby, ktora w imieniu biura opiekuje sie ta wycieczka
    (moze to ta osoba, ktora poinformowala o zmianie hotelu)? Jesli
    interwencja nie przyniesie efektu - reklamacje nalezy zlozyc po powrocie
    do kraju (bo bedac za granica to troche ciezko to zrobic). Zakladam ze w
    umowie jest napisane w jakim hotelu kolezanka bedzie zakwaterowana.
    A, ku przestrodze dla potomnosci - mozesz podac nazwe biura ;)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-07-04 18:33:52
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    anna napisał(a):
> [...]
    > bardzo dziękuję za pomoc
    > sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić

    reklamację powinien podpisać rezydent/pilot od razu, czyli już podczas
    wyjazdu, i na tej podstawie w biurze domagać się można uznania tej
    reklamacji (chyba jest 7 dni na jej wniesienie - dlatego tak ważny jest
    podpis osoby w imieniu biura, i biuro ma 30 dni na rozpatrzenie)

  • 4. Data: 2007-07-04 19:48:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Klara Bemol" <h...@w...pl> wrote in message
    anna napisał(a):
> [...]
    > do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
    > czy w takim wypadku można złożyć reklamację?

    tak, o ile w umowie było napisane cos na temat hotelu na plaży.

    > w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
    > być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
    > stało się inaczej.

    j.w.
    o ile w umowie było napiasne, że hotel będzie niebieski, to zmiana na
    zielony jest odstępstwem od umowy.
    Jak było coś na temat hotelu przy plaży, to o zmianie powinna być
    poinformowana.

> [...]
    > tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
    > odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???

    może się nie zgogdzić na zmianę, co może być rozpatrzone w dwojaki sposób.
    Mogą jej znależć miesjce w hotelu jak w umowie, lub mogą nic nie zrobić.
    W drugim przypadku ma prawo do odszkodowania.

[...]

    Dobrze by było aby mieć jakiś dokument z którego wynika, że na zmianę sie
    nie zgodziła.
    Najlepiej pismo że nie wyraża zgody na zmianę podpisane przez rezydenta.
    Żeby potem nie było, że się zgodziła kiwnięciem głowy i biuro do winy sie
    nie poczuwa.