  • 11. Data: 2003-03-03 12:38:01
    Temat: Re: opuszczenie mieszkania przez wynajmujacego
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jakub Jewuła"[...]
    > Zapukac, wejsc sprytem (nie sila!).
    > Bety przez drzwi (nic nie zniszczyc), wymienic zamki i po sprawie.
    > Niech Cie skarzy (tylko o co?).
    >
    > Ew. pod nieobecnosc otworzyc drzwi, zrobic spis gratow
    > (swiadkowie), ladnie spakowac i wyniesc do piwnicy.
    > Oczywiscie piwnice udostepnic by mogl zabrac graty.

    wlasnie przeczytalem FAQ.. I tam jest napisane, ze mamy nie radzic
    jak "obejsc prawo".

    A zgodnie zprawem postepowanie o ktorym pan pisze jest wlamaniem...

    > Niestety bedac wlascicielem lokalu jestes na gorszej pozycji
    > od przyslowiowego dozorcy...

    Bo prawo chroni rowniez POSIADACZA...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-03-03 12:38:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> wrote in message
    > graty zabezpieczyć i powiadomić, iż zostaną wydane po uregulowaniu długu
    za
    > wynajem.

    Bez wyroku eksmisyjnego jest to normalnym napadem...

    Boguslaw

  • 13. Data: 2003-03-03 12:39:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "news.tpi.pl" <r...@d...pl> wrote in message
    > nawiaze kontakt z dzielnicowym i zobacze co on na to. Silowo nie chce tego
    > zalatwiac bo tam jest troja lub czworka dzieci. Cokolwiek by sie dzialo
    > wyjde na najgorszego doprowadzajac dzieci do strachu.
    > Czy mnie obowiazuje ta ustawa o okresie ochronnym? Nie moge do pewnej daty
    > wyrzucic lokatora z mieszkania?

    Nic panu nieporadza..
    Legalne to tylko sad eksmisja i scianiecie dlugow...

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-03-03 21:24:38
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b3vib8$7tl$2@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [...]
    > Bo prawo chroni rowniez POSIADACZA...

    Lokator (najemca) jest o wiele bardziej chroniony niż posiadacz (właściciel
    mieszkania). Aż strach wynajmować mieszkanie.

    A przy okazji pytanie. Czy "Ustawa z 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego" nie
    narusza prawa do dysponowania własnością jaką jest mieszkanie w przesadnym
    stopniu? Bo jak na mój gust tak.

    Alek

  • 15. Data: 2003-03-03 21:31:10
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b3vib8$7tl$4@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [...]
    > Nic panu nieporadza..
    > Legalne to tylko sad eksmisja i scianiecie dlugow...

    I to jest dużo gorsze niż jak twierdzisz "oszukańczy proceder" przy
    dialerach!
    Zobacz, że w tym momencie to właściciel mieszkania został nabity w butelkę
    zgodnie z prawem, a wręcz przez prawo!!! Bo nawet klauzule umieszczone w
    umowie są "bezskuteczne".

    Fragment ustawy:
    Prawa i obowiązki lokatorów oraz ochrona ich praw
    Art. 5. 1. Umowa o odpłatne używanie lokalu, z wyjątkiem lokalu socjalnego,
    może być zawarta na czas nieoznaczony lub na czas oznaczony nie krótszy niż
    3 lata.

    2. W razie zawarcia umowy na czas krótszy niż 3 lata umowę uważa się za
    zawartą na czas nieoznaczony.

    3. Świadczenie pieniężne za odpłatne używanie lokalu ustala się w pieniądzu
    polskim. Inne ustalenie, łącznie z zastrzeżeniem klauzul waloryzacyjnych,
    jest niedopuszczalne i uważa się za nie zastrzeżone.

    4. Zastrzeżenie w umowie, o której mowa w ust. 1, warunku rozwiązującego
    jest bezskuteczne.
    ^^^^^^^^^^

    Alek

  • 16. Data: 2003-03-04 12:04:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > >
    > [...]
    > >
    > I to jest dużo gorsze niż jak twierdzisz "oszukańczy proceder" przy

    Ja wiem, ze jest gorsze.. ale TAK JEST.

    > Zobacz, że w tym momencie to właściciel mieszkania został nabity w butelkę
    > zgodnie z prawem, a wręcz przez prawo!!! Bo nawet klauzule umieszczone w
    > umowie są "bezskuteczne".

    Ale moze wziac kaucje, weksel itd itp...

    No widzi Pan...

  • 17. Data: 2003-03-04 12:05:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > >

    > Lokator (najemca) jest o wiele bardziej chroniony niż posiadacz
    (właściciel
    > mieszkania). Aż strach wynajmować mieszkanie.

    Pomieszal Pan posiadacza i wlasciciela...

> [...]
    > narusza prawa do dysponowania własnością jaką jest mieszkanie w przesadnym

    Lokator jak na moj gust jest posiadaczem...

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-03-04 15:26:41
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b424mi$8jj$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    [...]
    > (właściciel
    >
    > Pomieszal Pan posiadacza i wlasciciela...

    > Lokator jak na moj gust jest posiadaczem...

    Ma Pan kiepski gust albo ja nie znam polskiego, ale podeprę się słownikiem:

    posiadacz [...] <<ten, kto coś posiada; właściciel>> - wyraz ma zakres
    użycia ograniczony tak samo, jak czasownik posiadać: Posiadacz kamienicy
    (ale nie: Posiadacz biletu tramwajowego).

    posiadać a) <<mieć coś (o dużej wartości materialnej) jako własność>>
    b) << nauczyć sie czegoś; poznać coś dobrze>>

    ze słownika poprawnej polszczyzny wydanego przez PWN 1973.

    Alek

  • 19. Data: 2003-03-04 15:33:58
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b424kh$8ba$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja wiem, ze jest gorsze.. ale TAK JEST.

    Jakoś wyjątkowo łatwo Panu przyszło przyjęcie tego, że TAK JEST.

    > Ale moze wziac kaucje, weksel itd itp...

    Kaucję za 12 miesięcy? Już widzę te tłumy chętnych.

    [...]
    > No widzi Pan...

    Widzę, więc czemu Pan wymaga od władz zajęcia się czymś tak "błachym" jak
    dialery, jeśli władze nie są w stanie w przyzwoity i rozsądny sposób zrobić
    ustawy.
    Możliwe, że taka forma ustawy rozwiązuje jakieś problemy w państwie, kosztem
    posiadaczy (właścicieli) mieszkań.

    Alek

  • 20. Data: 2003-03-04 15:52:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 16:26, Użytkownik Alek napisał:
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w

    > Ma Pan kiepski gust albo ja nie znam polskiego, ale podeprę się słownikiem:

    Po pierwsze o gustach sie nie dyskutuje.
    Po drugie - wiesz, to może wydac Ci sie zabawne, ale w sadzie lepiej
    podpierać się ustawami niz sławnikiem, nawet PWN.

    Kodeks Cywilny, art. 336:
    "Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak
    właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada
    jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z
    którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny)."

    Jakieś uwagi?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk