    From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opuszczenie mieszkania przez wynajmujacego
    Date: Tue, 4 Mar 2003 16:26:41 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@n1-137.elartnet.pl

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b424mi$8jj$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    [...]
    > (właściciel
    >
    > Pomieszal Pan posiadacza i wlasciciela...

    > Lokator jak na moj gust jest posiadaczem...

    Ma Pan kiepski gust albo ja nie znam polskiego, ale podeprę się słownikiem:

    posiadacz [...] <<ten, kto coś posiada; właściciel>> - wyraz ma zakres
    użycia ograniczony tak samo, jak czasownik posiadać: Posiadacz kamienicy
    (ale nie: Posiadacz biletu tramwajowego).

    posiadać a) <<mieć coś (o dużej wartości materialnej) jako własność>>
    b) << nauczyć sie czegoś; poznać coś dobrze>>

    ze słownika poprawnej polszczyzny wydanego przez PWN 1973.

    Alek