  • 1. Data: 2003-03-01 11:26:25
    Temat: opuszczenie mieszkania przez wynajmujacego
    Od: "news.tpi.pl" <r...@d...pl>

    Mam problem z wynajmujacym. Przestal mi placc za wynajem mieszkania i zalega
    za 3 miesiace. Dalem mu wymowienie i termin. Nie wyprowadzil sie bo tlumaczy
    mi, ze nie ma gdzie. Co moge z tym zrobic? Jak go wyrzucic? XCaly czas uzywa
    mojego mieszkania (prad, woda, gaz) nie placac za nic. Nie chodzi mi o
    odzyskanie pieniedzy, ktore jest mi winien ale o odbior mojego wlasnego
    mieszkania!!!
    Moze macie jakis sensowny pomoc jak go zmusic do wyniesienia sie? Sprawa
    jest POWAZNA!

    rr

  • 2. Data: 2003-03-01 11:48:17
    Temat: Re: opuszczenie mieszkania przez wynajmujacego
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Moze macie jakis sensowny pomoc jak go zmusic do wyniesienia sie? Sprawa
    > jest POWAZNA!

    Jezeli rzeczywiscie go chcesz zmusic to moze przyjdz do niego
    z policja ? ;) Albo z szerokim kolega :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 3. Data: 2003-03-01 12:51:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > mieszkania!!!
    > Moze macie jakis sensowny pomoc jak go zmusic do wyniesienia sie? Sprawa

    Zapukac, wejsc sprytem (nie sila!).
    Bety przez drzwi (nic nie zniszczyc), wymienic zamki i po sprawie.
    Niech Cie skarzy (tylko o co?).

    Ew. pod nieobecnosc otworzyc drzwi, zrobic spis gratow
    (swiadkowie), ladnie spakowac i wyniesc do piwnicy.
    Oczywiscie piwnice udostepnic by mogl zabrac graty.

    Niestety bedac wlascicielem lokalu jestes na gorszej pozycji
    od przyslowiowego dozorcy...

  • 4. Data: 2003-03-01 17:20:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2003, Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    >+ > jest POWAZNA!
    >+
    >+ Jezeli rzeczywiscie go chcesz zmusic to moze przyjdz do niego

    A co policja zrobi w przypadku jak "gość" *ma* umowę, a "tylko"
    nie płaci ??

    >+ Albo z szerokim kolega :-)

    A to najemca wróci z policją...

    >+ pozdr.

    wzjm, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-01 17:27:18
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/1/2003 12:48 PM, Adam Szendzielorz wrote :
    > Jezeli rzeczywiscie go chcesz zmusic [do wyniesienia sie] to moze
    > przyjdz do niego z policja ? ;) Albo z szerokim kolega :-)

    Tylko sie nie zdziw, gdy na klatce znajdziesz p. Ikonowicza,
    mlodziezowke z PPS i 20 dziennikarzy...
    O tempora, o mores...
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 6. Data: 2003-03-01 17:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2003, Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Zapukac, wejsc sprytem (nie sila!).
    >+ Bety przez drzwi (nic nie zniszczyc), wymienic zamki i po sprawie.

    Jak na mój gust - o naruszenie praw lokatora. Widziałeś kiedyś
    ustawę na taką okazję ? Jest poza sezonem eksmisyjnym, do tego
    lokatora to trzeba upomnieć, ugodę zaproponować...
    [...]
    >+ Niestety bedac wlascicielem lokalu jestes na gorszej pozycji
    >+ od przyslowiowego dozorcy...

    A to prawda. Tylko skąd twój optymizm wobez tego ??
    Inna rzecz że nie znamy przyczyny (może lokatora pech dopadł,
    bezrobocie na przykład, a może postanowił "skorzystać" z zalet :>
    ustawy), a jeszcze inna - że państwo raczyło zostawić problem
    na głowie właściciela (niech płaci koszty, a co !), jednocześnie
    nakazując mu "ludzkie" obchodzenie się z lokatorem.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-01 19:14:38
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    graty zabezpieczyć i powiadomić, iż zostaną wydane po uregulowaniu długu za
    wynajem.

    Stan_Z

  • 8. Data: 2003-03-01 19:19:43
    Od: "news.tpi.pl" <r...@d...pl>

    nawiaze kontakt z dzielnicowym i zobacze co on na to. Silowo nie chce tego
    zalatwiac bo tam jest troja lub czworka dzieci. Cokolwiek by sie dzialo
    wyjde na najgorszego doprowadzajac dzieci do strachu.
    Czy mnie obowiazuje ta ustawa o okresie ochronnym? Nie moge do pewnej daty
    wyrzucic lokatora z mieszkania?

  • 9. Data: 2003-03-01 22:23:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2003, news.tpi.pl wrote:

    wKF: odpowiadaj pod cytatem, łatwiej komentować... !

    >+ nawiaze kontakt z dzielnicowym i zobacze co on na to. Silowo nie chce tego
    >+ zalatwiac bo tam jest troja lub czworka dzieci. Cokolwiek by sie dzialo
    >+ wyjde na najgorszego doprowadzajac dzieci do strachu.

    BTW: nie wiem co gorsze: strach czy ulica. Trzeba przyznać
    że ustawodawca to przewidział, szkoda tylko że założył
    iż państwo ma tylko "kazać" (a martwić mogą się inni).

    >+ Czy mnie obowiazuje ta ustawa o okresie ochronnym? Nie moge do pewnej daty
    >+ wyrzucic lokatora z mieszkania?

    Nim posłuchasz takich rad:
    [...]
    >+ > Jezeli rzeczywiscie go chcesz zmusic to moze przyjdz do niego
    >+ > z policja ? ;)

    ...to zajrzyj i poczytaj tu:

    http://www.rp.pl/prawo/doc/loo0713.html#2

    Skoro chcesz się zabierać za "wykwaterowanie" lokatora, to rozumiem
    że dałeś mu co najmniej 3 miesiące temu *na piśmie* ostrzeżenie,
    że jak nie zacznie płacić to rozwiążesz umowę ?
    Jeśli nie - to marzec już mamy (KC !), czyli kwiecień, maj
    i czerwiec IMHO liczyć trzeba do "3 miesięcy".

    Po upływie owego kwartału jak widać z ustawy musisz dać dodatkowy
    miesiąc. Niektórzy mogą pomyśleć że to koniec: to proponuję
    jeszcze zajrzeć do art.12, zdaje się że lokator nie płaci nie
    dlatego że "nie chce" tylko dochodów nie ma ?
    IMHO twój zamiar rezygnacji z dochodów to szczegół: może się mylę,
    ale literalnie tam napisali że lokator *ma prawo* do ugody !
    Nawet jak nic od niego nie chcesz.
    Tekst:
    "10. Wypowiedzenie dokonane z naruszeniem przepisów ust. 1-4
    jest nieważne."

    Razem: po 4(+marzec) miesiącach jeszcze coś na ugodę, czyli po pół
    roku możesz zacząć występować o eksmisję. O ile dobrze zrozumiałem
    różne komentarze - to gmina powinna dać lokatorom "z brakiem
    kasy" mieszkanie socjalne i dopiero wtedy...
    Gmina może nie mieć (mieszkań) :(

    Przejrzyj googlem grupę:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=eksmisja+eksmisje+eksmisj%EA+eks
    misji&as_eq=&as_ugroup=*.prawo&as_usubject=&as_uauth
    ors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&a
    s_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=3&as_maxd=1

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-01 22:57:12
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Nim posłuchasz takich rad:
    > [...]

    Dobra dobra, juz ze mnie zejdzcie :-)
    Sadzilem, ze mieszka tam jakis pijaczek, ktory z domu robi
    meline i wyniesc sie nie ma zamiaru ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006