  • 1. Data: 2003-03-01 06:20:34
    Temat: statut wspolnoty mieszkaniowej
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    prosze o wyjasnienie bo nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi
    1. czy wspolnota musi posiadac statut
    2. jesli tak to kto go uchwala- zarzad czy walne zgromadzenie
    thx

  • 2. Data: 2003-03-01 06:41:04
    Temat: Re: statut wspolnoty mieszkaniowej
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3pjei$sdm$1@nemesis.news.tpi.pl>, pestifer wrote:
    > prosze o wyjasnienie bo nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi
    > 1. czy wspolnota musi posiadac statut

    Musiałeś diabelnie intensywnie szukać skoro mi google za pierwszym
    razem wyrzucił:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020913/p
    rawo/prawo_a_3.html

    (nie)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-03-01 06:43:22
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > prosze o wyjasnienie bo nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi
    > 1. czy wspolnota musi posiadac statut
    > 2. jesli tak to kto go uchwala- zarzad czy walne zgromadzenie
    > thx

    Dla dobra wspólnoty powinien być ustalone jakieś zasady działania jednak nie
    mogą one burzyć porządku wypracowanego w aktach wyższej rangi (ustawy) a
    jedynie precyzować to co w nich nie zapisano a może stwarzać problem z
    zarządzaniem nieruchomością(ciami)

    Zawsze o ustaleniach mających dotyczyć prawa wewnętrznego wspólnoty decyduje
    uchwała jej członków a nie jakiegoś zarządcy.

    Jeśli nie mam racji to proszę podać jakąś sensowną argumentację

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-03-01 06:54:59
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    decyduje
    > uchwała jej członków a nie jakiegoś zarządcy.
    >
    > Jeśli nie mam racji to proszę podać jakąś sensowną argumentację

    Przepraszam za styl. Chyba jeszcze śpię

  • 5. Data: 2003-03-01 07:58:27
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > 1. czy wspolnota musi posiadac statut
    > 2. jesli tak to kto go uchwala- zarzad czy walne zgromadzenie

    Wszystko w ustawie o własności lokali.
    Najpierw czytasz ustawę, potem pytasz.
    Inna kolejność jest bezsensowna,
    bo zaraz rodzą się pytanie typu a dlaczego tak a nie inaczej.
    Ano dlatego, że tek stanowi ustawa.
    Statut lub regulamin wspólnoty ma sens przy
    dużych i technicznie skomplikowanych wspólnotach.
    W innych przypadkach to nadmiar formy nad treścią.
    Zanim uchwalicie statut, budynek popadnie w ruinę.
    Należy rozwiązywać problemy realne a nie wirtualne.
    pzdr,
    JarekM

  • 6. Data: 2003-03-01 08:11:38
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Musiałeś diabelnie intensywnie szukać skoro mi google za pierwszym
    > razem wyrzucił:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020913/p
    rawo/prawo_a_3.html

    no to sie zawstydzilem
    dzieki

  • 7. Data: 2003-03-01 10:16:19
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]
    > Zanim uchwalicie statut, budynek popadnie w ruinę.
    > Należy rozwiązywać problemy realne a nie wirtualne.

    ustawe czytalem znacznie wczesniej i nie znalazlem uzasadnienia dla statutu;
    moje pytanie wynikalo z tego, ze ktos mi powiedzial, ze jakies przepisy sie
    zmienily i statut jest teraz wymagany
    jak rozumiesz, nie bedac prawnikiem trudno byc tez na biezaco w prawie wiec
    chyba lepiej spytac
    a propos... przerostu form... zawsze licze na proste odpowiedzi na proste
    pytania; o ile takie istnieja
    wiec jezeli czesc mieszkancow koniecznie chce miec statut to sprawe jego
    uchwalenia nalezy pewnie przeglosowac?
    i co on powinien wtedy zawierac?
    przypuszczam, ze sprawy nie ujete w nadrzednych ustawach, ale jakies
    konkrety???

  • 8. Data: 2003-03-02 14:44:13
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > i co on powinien wtedy zawierac?
    > przypuszczam, ze sprawy nie ujete w nadrzednych ustawach, ale jakies
    > konkrety???

    Dobrze kombinujesz.
    Konkrety to zależą od was.
    Możecie np ustalic kolejność podlewania
    kwiatów na podwórku lub zamiatania schodów.
    Wszystko.
    JarekM

  • 9. Data: 2003-03-02 16:45:05
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]
    > Konkrety to zależą od was.
    > Możecie np ustalic kolejność podlewania
    > kwiatów na podwórku lub zamiatania schodów.

    Ok, wszystko jasne
    wielkie dzieki, mysle ze oszczedzimy sobie pracy