  • 11. Data: 2006-05-01 07:45:23
    Temat: Re: oprogramowanie typu "bundled"
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jan Werbiński* wypowiedziała
    te słowa:

    > Nie jestem prawnikiem, więc...
    > Wg pokutującego jeszcze w Polsce rozumienia, jeżeli kupiłeś ten towar
    > w Polsce, to tak. To się zmieni po pierwszym wyroku. Możesz być tym
    > pierwszym, który się powoła na wyroki niemieckich czy unijnych sądów.
    > Jeżeli masz ten soft i skaner kupiony w Niemczech, to już teraz jesteś
    > w 100% kryty.

    Nie jesteś prawnikiem ale powinieneś wiedzieć, że:
    - nie mamy w Polsce prawa precedensu, wyroki sądów nie mają charakteru
    prawotwórczego,
    - wyroki sądów niemieckich w ogóle nic nie znaczą poza granicami
    Niemiec,

    > Jeżeli licencja nie stanowi inaczej, to nie różni się w tej kwestii
    > niczym od wersji pudełkowej.

    Po prostu trzeba przeczytać licencję i dowiedzieć się czy dopuszcza
    rozłączanie oprogramowania i sprzętu. I już.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||

  • 12. Data: 2006-05-01 08:27:23
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    >
    > Po prostu trzeba przeczytać licencję i dowiedzieć się czy dopuszcza
    > rozłączanie oprogramowania i sprzętu. I już.

    No racja, dzięki.
    Nanjtaniej bymi wyszlo jakbym zakupil ze zepsutym skanerem (bo w sumie
    mam skaner w urzadzeniu wielofunkcyjnym).

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 13. Data: 2006-05-01 09:03:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jeśli chodzi o odsprzedaż skanera lub kupno samego programu to sprawa
    > jest bardzo ciekawa.
    > Możesz zrobić to wszystko, co napisałeś. W razie kontroli Cię zamkną i
    > zostaniesz oskarżony i być może skazany.

    a mzoesz zdradzic zlamanie ktorego art ktorej ustawy mu zarzuca?

    P.

  • 14. Data: 2006-05-01 10:22:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie jesteś prawnikiem ale powinieneś wiedzieć, że:
    > - nie mamy w Polsce prawa precedensu, wyroki sądów nie mają charakteru
    > prawotwórczego,

    W Polsce owszem. Dlaczego jednak mamy myśleć w tak zaściankowych
    kategoriach?

    > - wyroki sądów niemieckich w ogóle nic nie znaczą poza granicami
    > Niemiec,

    Dlatego pisałem o odwoływaniu się do instytucji stojących ponad polskimi
    sądami. Tam na pewno wygra.

    > Po prostu trzeba przeczytać licencję i dowiedzieć się czy dopuszcza
    > rozłączanie oprogramowania i sprzętu. I już.

    Jeżeli nadrzędne prawo stanowi inaczej, to mogą sobie pisać co chcą i nikogo
    to nie interesuje.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2006-05-01 10:24:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a mzoesz zdradzic zlamanie ktorego art ktorej ustawy mu zarzuca?

    Złamanie zasad przyswojonych przez policję na szkoleniu MS/BSA?

  • 16. Data: 2006-05-01 10:33:23
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Dlatego pisałem o odwoływaniu się do instytucji stojących ponad polskimi
    > sądami. Tam na pewno wygra.

    tak, niech sie odwola do Boga najlepiej

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2006-05-01 12:11:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jan Werbiński* wypowiedziała
    te słowa:

    > W Polsce owszem. Dlaczego jednak mamy myśleć w tak zaściankowych
    > kategoriach?

    Po pierwsze dlatego, że ew. sprawa będzie toczyła się w Polsce. Po
    drugie Polska to nie zaścianek.

    > Dlatego pisałem o odwoływaniu się do instytucji stojących ponad
    > polskimi sądami. Tam na pewno wygra.

    Na pewno to my wszyscy umrzemy. Poza tym nie bardzo kojarzę dlaczego ew.
    sprawa przed sztrasburskim trybunałem miała zakończyć się sukcesem. To
    nie jest tak, że idziesz tam jeśli nie podoba Ci się wyrok sądu
    krajowego - musisz mieć naruszenie normę prawa międzynarodowego. Znasz
    taką??

    > Jeżeli nadrzędne prawo stanowi inaczej, to mogą sobie pisać co chcą i
    > nikogo to nie interesuje.

    No to teraz bardzo proszę o cytat z tego prawa nadrzędnego.

  • 18. Data: 2006-05-01 13:09:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Złamanie zasad przyswojonych przez policję na szkoleniu MS/BSA?

    Litości... Nie trolluj - jeszcze ktoś to serio weźmie...

  • 19. Data: 2006-05-01 13:25:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > tak, niech sie odwola do Boga najlepiej

    Znaczy się sąd boży a.k.a. "ordalia"? Co proponujesz? Wyciąganie z ognia
    rozgrzanych do czerwoności sztab żelaza? ;->

    A może zwyczajnie wziąć i sprawdzić przedstawiciela Adobe na krześle do
    testowania czarownic - i jak utonie, to trzeba będzie kupić pudełkową
    wersję ;->

  • 20. Data: 2006-05-01 13:30:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A może zwyczajnie wziąć i sprawdzić przedstawiciela Adobe na krześle do
    > testowania czarownic - i jak utonie, to trzeba będzie kupić pudełkową

    Jesteś zdania, że Adobe jest z drewna - jak kaczka? ;-))

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||