  • 1. Data: 2006-04-30 18:00:04
    Temat: oprogramowanie typu "bundled"
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Witam.

    Chcę zakupić Photoshop Elelemnts 2.0 (choć najnowsze to 4.0).
    Głownym powodem jest oczywiście cena.
    Ale na allegro są takie płytki tylko, że nie są one do sprzedawania
    osobno tylko ze sprzętem.

    Jedna osoba na allegro ma skaner za ok. 200zł do którego jest dołączona
    m.in. płytka z tym programem.
    Ido tego otrzymam fakturę.

    Czyli taki zakup oprogramowania ze skanerem jest jak najbardziej legalny
    tak ?
    To wtedy mam fakturę na skaner (tylko tam nie ma na pewno
    wyszczególnione jakie oprogramowanie jest dołączone), czy poprosić o
    sprzedającego aby dopisał na fakturze jakie oprogramowanie jest dołączone ?

    I drugie pytanie.
    Już mam taki zakup i wszystko gra to czy mogę sprzedać skaner a
    oprogramowanie sobie zostawić ? Czy to oprogramowanie jest nierozłączne
    ze skanerem ?
    Na płytce będzie zapewne napisane, że nie można jej sprzedawać osobno,
    ale ja jej nie będę sprzedawał tylko skaner.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2006-04-30 18:08:14
    Temat: Re: oprogramowanie typu "bundled"
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Chcę zakupić Photoshop Elelemnts 2.0 (choć najnowsze to 4.0).
    > Głownym powodem jest oczywiście cena.

    > Jedna osoba na allegro ma skaner za ok. 200zł do którego jest dołączona
    > m.in. płytka z tym programem.

    Wejdz sobie na:
    http://www.cortland.com.pl

    I wyszukaj ile kosztuje PS Elements 4.
    Ja widze go w promocji za 258 zeta.

    Sprzedawca z Allegro zapewne dodaje skaner ktory nie byl powiazany
    z ta wersja oprogamowania, w razie czego oznacza to problemy.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-04-30 18:34:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Sprzedawca z Allegro zapewne dodaje skaner ktory nie byl powiazany
    > z ta wersja oprogamowania, w razie czego oznacza to problemy.

    Technicznie? Wątpię... Prawne? Na pewno nie kryminalne (kopia jest
    legalna), a w procesie cywilnym Adobe musiałoby wykazać stratę - a skoro
    i tak jedną sztukę programu wypuścili, więc co za różnica kto i z jakim
    sprzętem jej używa?

    Chyba żeby konieczna była przeróbka programu, żeby np. nie kręcił nosem
    na "obcy" skaner ;)

  • 4. Data: 2006-04-30 18:48:25
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > legalna), a w procesie cywilnym Adobe musiałoby wykazać stratę

    no przeciez wiesz ze nie Adobe, a ta firma co sie windykacja zajmuje
    w ich imieniu :D

    to jest potencjalne miejsce zaczepu dla nich, mowie z autopsji :)

    > Chyba żeby konieczna była przeróbka programu, żeby np. nie kręcił nosem
    > na "obcy" skaner ;)

    az tak bardzo aplikacje nie sa dostrajane. zastanawiac sie czy kupowac
    starego bundla o niewiadomym pochodzeniu, czy nowego fulla za prawie
    te same pieniadze - jest nie na miejscu :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-04-30 18:57:46
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    rezist.com napisał(a):

    > Wejdz sobie na:
    > http://www.cortland.com.pl
    >
    > I wyszukaj ile kosztuje PS Elements 4.
    > Ja widze go w promocji za 258 zeta.

    No nie tak źle.
    Ale testowałem wersje 2.0 i jakoś lepiej mi podchodzi.
    Potrzebna mi jest jedynie do otwierania plików graficznych w PSD tak
    żeby były warstwy z możliwością edycji tych tekstowych (przesuwanie i
    ukrywaniem innych itp) i PS Elements 2.0 dobrze sobie z tym radzi (gimp
    i inne nie bardzo przy bardziej zaawansowanych PSD - to pewnie zależy od
    filtrów itp).

    > Sprzedawca z Allegro zapewne dodaje skaner ktory nie byl powiazany
    > z ta wersja oprogamowania, w razie czego oznacza to problemy.

    Ten akurat jest
    http://www.canon.co.uk/For_Home/Product_Finder/Scann
    ers/Flatbed_with_Film_Scanning/LiDE_80/

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 6. Data: 2006-04-30 18:59:16
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    rezist.com napisał(a):

    > no przeciez wiesz ze nie Adobe, a ta firma co sie windykacja zajmuje
    > w ich imieniu :D
    >
    > to jest potencjalne miejsce zaczepu dla nich, mowie z autopsji :)

    Właśnie chciałbym aby wszystko było ok.

    > az tak bardzo aplikacje nie sa dostrajane. zastanawiac sie czy kupowac
    > starego bundla o niewiadomym pochodzeniu, czy nowego fulla za prawie
    > te same pieniadze - jest nie na miejscu :)

    Chyba, że kupić ze zepsutym sprzętem :)
    Na allegro za wersje 2.0 chcą 50zł (ale to bundled i bez sprzętu i faktury).
    To tak np wyszło by ze 100zł.

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 7. Data: 2006-04-30 19:02:34
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    rezist.com napisał(a):

    > Wejdz sobie na:
    > http://www.cortland.com.pl
    >
    > I wyszukaj ile kosztuje PS Elements 4.
    > Ja widze go w promocji za 258 zeta.

    Poza tym wersja 4.0 jakoś dziwnie się obsługuje, jakoś nei mgoę się
    dostać do warstw w grupach a w 2.0 to działa bardzo dobrze.
    I w ogóle interfejs jak dla mnie ciekawszy (wygląd itp).
    Tylko właśnie chciałbym znaleźć legalny.

  • 8. Data: 2006-04-30 20:55:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "tomek" <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Już mam taki zakup i wszystko gra to czy mogę sprzedać skaner a
    > oprogramowanie sobie zostawić ? Czy to oprogramowanie jest nierozłączne ze

    Nie jestem prawnikiem, ale miałem podobny problem.
    Ze skanerem to nie ma wątpliwości, że OK.

    Jeśli chodzi o odsprzedaż skanera lub kupno samego programu to sprawa jest
    bardzo ciekawa.
    Możesz zrobić to wszystko, co napisałeś. W razie kontroli Cię zamkną i
    zostaniesz oskarżony i być może skazany. Możesz się powoływać podczas sprawy
    na wyrok, jaki niemiecki sąd wydał przeciwko Adobe właśnie w sprawie
    Photoshopa dodawanego do skanerów, który był odsprzedawany osobno. Otóż
    Adobe przegrało z kretesem!
    Na dzień dzisiejszy jeżeli masz soft z Polski musiałbyś się wykłócać
    niewykluczone że aż do sądów europejskich. Nie wiem na czym to polega.
    Masz pewne szanse wygrać już w Polsce, jeżeli orzecznictwo europejskie ma tu
    jakąkolwiek wartość.
    Jeżeli masz ten sam soft z Niemiec, to sprawa jest wygrana automatycznie.
    W sprawie Photoshopa, OEMów Adobe itp mam dość bogatą korespondencję
    emailową z adobe.de, polskim BSA i Wimalem. Ten temat dość mocno drążyłem w
    swoim czasie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 9. Data: 2006-04-30 22:45:13
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    > sprawie Photoshopa dodawanego do skanerów, który był odsprzedawany
    > osobno. Otóż Adobe przegrało z kretesem!

    No tak, ale ja np kupiłbym ze skanerem i odsprzedał skaner a
    oprogramowanie sobie zostawiam :)
    I wtedy tylko na fakturze pokazuję ze kupiłem oprogramowanie ze skanerem
    a skanera już nie mam, ale oprogramowanie zostało zakupione jako "bundled".
    Czy po prostu muszę już ten skaner posiadać wraz z oprogramowaniem ?
    Oczywiście taki bundled OEM do zastosowań komercyjnych może być
    wykorzystany tak ?

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 10. Data: 2006-05-01 06:34:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > skanera już nie mam, ale oprogramowanie zostało zakupione jako "bundled".
    > Czy po prostu muszę już ten skaner posiadać wraz z oprogramowaniem ?

    Nie jestem prawnikiem, więc...
    Wg pokutującego jeszcze w Polsce rozumienia, jeżeli kupiłeś ten towar w
    Polsce, to tak. To się zmieni po pierwszym wyroku. Możesz być tym pierwszym,
    który się powoła na wyroki niemieckich czy unijnych sądów. Jeżeli masz ten
    soft i skaner kupiony w Niemczech, to już teraz jesteś w 100% kryty.

    > Oczywiście taki bundled OEM do zastosowań komercyjnych może być
    > wykorzystany tak ?

    Jeżeli licencja nie stanowi inaczej, to nie różni się w tej kwestii niczym
    od wersji pudełkowej.