  • 31. Data: 2006-05-02 09:20:31
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości news:e375dl$doe$3@inews.gazeta.pl...
    >

    > Kupno oryginalnego nośnika Office na giełdzie jest legalnym uzyskaniem
    > programu?

    tak, osoba ktora wczesniej taki program zakupila w momencie gdy swoj
    legalnie nabyty egzemplarz odsprzeda innej osobie nie popelnia
    przestepstwa, a co za tym idzie takze osoba ktora nabywa taki program od
    tej osoby.

    Twierdzisz inaczej? podstawa prawna

  • 32. Data: 2006-05-02 09:24:32
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com>
    napisał w wiadomości news:e37730$b1f$1@nemesis.news.tpi.pl
> [...]
    > wiadomości news:e375dl$doe$3@inews.gazeta.pl...
    >

    > Kupno oryginalnego nośnika Office na giełdzie jest legalnym uzyskaniem

    a dalczego nie ?

    abul

  • 33. Data: 2006-05-02 09:26:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > legalnie nabyty egzemplarz odsprzeda innej osobie nie popelnia
    > przestepstwa, a co za tym idzie takze osoba ktora nabywa taki program od

    jezlei bowiem warunki licencji ktorą formuluje autor programu mialy by
    przesadzac o odpowiedzialnosci KARNEJ wowczas taka osoba wchodzila by w
    kompetencje wladzy ustawodawczej. Wiec to nawet dosc logiczne ze liczy
    sie to jak zostal program uzyskany. A to ze jakas firma niepozwala
    odsprzedac egzemplarza osobie ktora legalnie zakupila taki program daje
    jej prawo tylko do wyegzekwowania warunkow umowy jedynie na drodze
    cywilnej.
    Jeden prokurator popelnil blad przyjmujac rozumowanie takie jakie tu
    reprezentujesz podciagajac pod odpowiedzialnosc karna zlamanie
    postanowien umowy i polske teraz czeka spore odszkodowanie (i slusznie) .

    P.

  • 34. Data: 2006-05-02 11:26:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Przemek R. napisaB(a):

    > jezlei bowiem warunki licencji ktorą formuluje autor programu mialy by
    > przesadzac o odpowiedzialnosci KARNEJ wowczas taka osoba wchodzila by w

    Oczywiście że przesądzają. Czym różni się kopia (taka na CD podpisana
    markerem) Gimpa od Office'a? Za tą drugą można iść siedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 35. Data: 2006-05-02 11:28:26
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    anakonda napisał(a):

    > a dalczego nie ?

    Bo nie można przenieść więcej praw niż się samemu ma. Licencja wiąże
    licencjodawcę i licencjobiorcę, i tylko oryginalny licencjobiorca może
    ew. scedować swoje prawa. A nie zawsze będzie nim właściciel płytki.

  • 36. Data: 2006-05-02 12:26:37
    Od: "Przemek" <p...@g...pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał(a):

    > Przemek R. napisaB(a):

    > Oczywiście że przesądzają. Czym różni się kopia (taka na CD podpisana
    > markerem) Gimpa od Office'a? Za tą drugą można iść siedzieć.

    w przypadku gimpa osoba uprawniona do rozpowszechnianai bedzie kazda osoba w
    przypadku komercyjnego programu nie. W obu przypadkach swoj egzemplarz (nabyty
    od osoby uprawnionej) mozesz odsprzedac legalnie i zadne postanowenia licencji
    tego nie zmienia.

  • 37. Data: 2006-05-02 13:22:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Przemek napisaB(a):
> [...]
    > od osoby uprawnionej) mozesz odsprzedac legalnie i zadne postanowenia licencji

    Art. 118 ustawy o prawie autorskim twierdzi inaczej.

    ,,Kto (...) przedmiot będący nośnikiem utworu (...) bez uprawnienia lub
    *wbrew jego warunkom* nabywa, (...) podlega karze pozbawienia wolności
    (...)''

  • 38. Data: 2006-05-02 13:46:48
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Przemek napisał(a):

> [...]
    > od osoby uprawnionej) mozesz odsprzedac legalnie i zadne postanowenia licencji

    Można sprzedawać program, który jest rozprowadzany za darmo ?

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 39. Data: 2006-05-02 13:48:25
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):
> [...]
    >
    > ,,Kto (...) przedmiot będący nośnikiem utworu (...) bez uprawnienia lub
    > *wbrew jego warunkom* nabywa, (...) podlega karze pozbawienia wolności

    Czyli nie wolno kupować, ale można np dostać za darmo lub pożyczyć do
    przegranie sobie na kompa (filmy, mp3) ?

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 40. Data: 2006-05-02 13:56:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    tomek napisał(a):

    > Można sprzedawać program, który jest rozprowadzany za darmo ?

    Nic tego nie zabrania. Problem w znalezieniu kupca.