  • 41. Data: 2006-05-02 14:01:53
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Kupno oryginalnego nośnika Office na giełdzie jest legalnym uzyskaniem
    > programu?

    Oczywiście. Dlaczego miałoby nie być?

  • 42. Data: 2006-05-02 14:03:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    tomek napisał(a):

    > Czyli nie wolno kupować, ale można np dostać za darmo lub pożyczyć do
    > przegranie sobie na kompa (filmy, mp3) ?

    Filmy i mp3 to trochę inna sprawa, bo wchodzą jeszcze w grę przepisy o
    dozwolonym użytku osobistym, które nadają niektórym uprawnienia do
    rozpowszechniania takich utworów. Tu mowa była o odpowiedzialności
    karnej za posiadanie (nie)legalnych programów komputerowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2006-05-02 14:05:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisaB(a):

    > Oczywiście. Dlaczego miałoby nie być?

    Bo sprzedający nie zawsze będzie w stanie udzielić licencji na ten program.

  • 44. Data: 2006-05-02 14:09:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:
    > Przemek R. napisaB(a):

    > Oczywiście że przesądzają. Czym różni się kopia (taka na CD podpisana
    > markerem) Gimpa od Office'a? Za tą drugą można iść siedzieć.

    Była mowa o oryginalnej płytce - czytaj uważniej.

  • 45. Data: 2006-05-02 14:10:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Bo nie można przenieść więcej praw niż się samemu ma. Licencja wiąże
    > licencjodawcę i licencjobiorcę, i tylko oryginalny licencjobiorca może
    > ew. scedować swoje prawa. A nie zawsze będzie nim właściciel płytki.

    Uporczywie mieszasz cywilną umowę z odpowiedzialnością karną.

  • 46. Data: 2006-05-02 14:15:28
    Od: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Była mowa o oryginalnej płytce - czytaj uważniej.

    Tak właśnie, interesuje mnie to czy zakup legalnej płyty z fakturą
    jednakże na sprzęt do którego jest dodana płyta u dowolnego dystrybutora
    (np jakiegoś tam sprzedawcy na allegro) będzie zakupem legalnym i płyta
    będzie w pełni legalna, jednakże nie mam pewności skąd ten sprzęt
    dokładnie pochodzi (przez kogo był wcześniej używany itp - zakładam, że
    nie kradziony oczywiśćie).

    --
    pozdrawiam
    tomek

  • 47. Data: 2006-05-02 14:16:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisaB(a):

    > Uporczywie mieszasz cywilną umowę z odpowiedzialnością karną.

    Uporczywie trzymam się art. 118 ustawy o prawie autorskim, który
    twierdzi że nie wolno nabywać bez uprawnień. Co definiuje te uprawnienia
    jeżeli nie licencja?

  • 48. Data: 2006-05-02 14:20:51
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisaB(a):

    > Była mowa o oryginalnej płytce - czytaj uważniej.

    A) dwie płyty, z Gimpem
    B) dwie płyty z Officem

    Jak w każdym z przypadków odróżnić płytę oryginalną od nieoryginalnej?

  • 49. Data: 2006-05-02 14:28:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nie wolno kupować, ale można np dostać za darmo

    A jak dostajesz za darmo to nie nabywasz?

  • 50. Data: 2006-05-02 14:29:45
    Od: "przemek" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > ,,Kto (...) przedmiot będący nośnikiem utworu (...) bez uprawnienia lub
    > *wbrew jego warunkom* nabywa, (...) podlega karze pozbawienia wolności

    zeby nie bylo watpliwosci, cytuje

    Art. 118.
    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem
    utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w
    jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu,

    dysponujesz mzoe wiarygodnym komentarzem do tego art ?
    (nie czuje sie przekonany)

    P.